dobra myslienka ale nie je to vseliek. inzerenti budu mat zaujem o masovky, kde si v klude zaplatia za reklamu v skvaroch a tieto peniaze rozhodne nebude nikto presuvat na menej popularne veci (ani nasi hokejisti sa nedelia o svoj NHL plat so 6rocnymi sachistami zo Stropkova). Reklama ako sucast financovania ano. Ako vyhradny zdroj penazi na vydanie "free" knihy, asi nebude nikdy dobre fungovat.
Přesně tak. Možná jednou vznikne něco jako reklamní systém AdBook, který bude zprostředkovávat reklamu do e-booků začínajících autorů, podobně jako u AdSense. Nebude se platit za kliknutí, ale za stažení e-booku a bude to imho mnohem lépe funkční obchodní model, než prodej knih... který si myslím nemá v dnešní době šanci přežít.
Teprve až se vydavatelé naučí kombinovat eknihy s reklamou budou všichni spokojení - vydavatel a autor dostanou peníze od inzerenta a budou mít "své jisté" a inzerentovi vůbec nebude vadit, že si lidé knihu s jeho inzercí kopírují. Docela reálně vidím knížku od Viewegha s reklamou na novou Škodovku. Samozřejmě, že budou méně známí autoři a těm nezbyde než nějaká alternativa typu Smashwords.