Teprve až se vydavatelé naučí kombinovat eknihy s reklamou budou všichni spokojení - vydavatel a autor dostanou peníze od inzerenta a budou mít "své jisté" a inzerentovi vůbec nebude vadit, že si lidé knihu s jeho inzercí kopírují. Docela reálně vidím knížku od Viewegha s reklamou na novou Škodovku. Samozřejmě, že budou méně známí autoři a těm nezbyde než nějaká alternativa typu Smashwords.
Přesně tak. Možná jednou vznikne něco jako reklamní systém AdBook, který bude zprostředkovávat reklamu do e-booků začínajících autorů, podobně jako u AdSense. Nebude se platit za kliknutí, ale za stažení e-booku a bude to imho mnohem lépe funkční obchodní model, než prodej knih... který si myslím nemá v dnešní době šanci přežít.
dobra myslienka ale nie je to vseliek. inzerenti budu mat zaujem o masovky, kde si v klude zaplatia za reklamu v skvaroch a tieto peniaze rozhodne nebude nikto presuvat na menej popularne veci (ani nasi hokejisti sa nedelia o svoj NHL plat so 6rocnymi sachistami zo Stropkova). Reklama ako sucast financovania ano. Ako vyhradny zdroj penazi na vydanie "free" knihy, asi nebude nikdy dobre fungovat.