Vlákno názorů k článku Máme nejlevnější či nejdražší Internet? od Tonda - Panu Crhovi se vůbec nedivím, že na otázky...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 9. 2000 16:16

    Tonda (neregistrovaný)
    Panu Crhovi se vůbec nedivím, že na otázky výše položené neodpovídá. Nejsou totiž nepříjemné, jsou jenom hloupé a stupňující se útoky jsou poněkud ubohé. Většina názorů je zde psána s "pěnou u úst". O pokud budete jenom trochu objektivní, zodpovíte si je i bez pana Crhy.
    Pokud by někoho opravdu zajímaly otázky týkající se produktivity a osobních nákladů - má je snadno k dosažení na webu Telecomu - výkaz zisku a ztrát. Takže pan Valko, předtím než někoho obviní ze lži, by si mohl tato čísla přečíst a zjistil by, že se zmýlil. Používá-li současně frází o "... duši a čestnosti ...", předpokládám, že se zde panu Crhovi / stejně jako identita pk202 / omluví.
    K produktivitě: Pokud se nemýlím Telecom byla firma se 2 milióny stanic a 26,000 zaměstnanců, nyní mají téměř 4 miliony stanic a zaměstanců 19,000. Neznám jinou síťovou státní firmu, která by dosáhla něčeho podobného, bez stávek (ČSD), a bez státní dotace (banky). Telecom musí za paušální cenu dotáhnout linku ke každé chatě uprostřed lesů, náklady se nikdy nevrátí - to si doufám spočítáte. U ostatních sítí tato povinnost neexistuje a zkuste se pozeptat nějakého starosty malé obce jak musí prosit a plyn, vodu atd. Budete-li chtít elektriku na chatu, zaplatít si celou přípojku sám a pokud ji zdarma nepřevedete energetikům, udělají na vás dlouhý nos.

    Panu Dvořákovi - Srovnání s ČEZ nechápu - účet od ČEZ těžko dostáváte - spotřebitele obsluhují REASy, tedy SEČ, JČE, JME atd. účty jsou placeny zálohově a pokud z nich vyčtete, kolik co tyto regionální distributory stojí, jste kouzelník. Spotřebitel platí paušál, který je jednou za rok zúčtován - chtěl byste takto platit telefonní účet?
    Za povšimnutí také stojí, že v regulovaném cenovém prostředí si tyto státem (tedy námi všemi, přes 50 procent) vlastněné firmy vybudovaly např. ALIATEL, - nějak jim na tom v účetnictví ty miliardy zbyly - rád se nechám panem Dvořákem poučit, jak to z účtu vyčetl. Tedy Aliatel by měl patřit státu a podobně jako Telecom, Č.Radiokomunikace, .. by měl být výnos z jeho prodeje jít do státního rozpočtu, jak víme nestane se tak.

    Každá PR akce má své důvody a je vhodné si položit otázku " komu k prospěchu".
    Dánský TeleDanmark vyžaduje "double digit growth", tedy výnosnost kapitálu přesahující 10 procent. Jejich česká internetová dcera zatím prohlubuje ztrátu a otvírání červených krabiček se nedaří. Ohlášených 100,000 zákazníků by bylo asi lepší označit jako 100,000 identit pro mnohem nižší počet zákazníků. Pokud vím - mnoho žáků základních a středních škol má vícenásobnou identitu a účty u všech providerů.
    Za VOL byla zaplacena cena za account, která je možná světovým standardem (FreeServe), ale jak už se na Lupě jednou psalo, účet žáka základní školy těžko tuto hodnotu dosahuje (1,500 dolarů za identitu??).
    Je zajímavé, že firmy, které zřejmě pro Telecom opravdu připravují konkurenční hrozbu (jako příklad začněme abecedu třeba u G.. ) se tohoto víření bubnů okolo tabulky OECD, která ostatně je značně neaktuální, nezúčastňují.
  • 23. 9. 2000 20:36

    PK202 (neregistrovaný)
    Zdravim.

    Skutecne nevidim duvod proc bych se mel telemluvcimu omlouvat.
    Zababele uprchl z debaty. Pokud se tady nekdo z nas mylil mohl to prece vyvratit.
    To, ze v podobnych debatach se obcas priostruje neni nic noveho a podle mne sem nejaka ta nadsazka patri (samozrejme nikoliv vulgarnosti).

    Jinak samozrejme chapu, ze PR neni vypoved pred soudem, a ze je to vzdy ekvilibristika s cisly a fakty. Nic se ale nema prehanet. Pokud nekdo tvrdi, ze ma 100000 zakazniku (uctu) tak IMHO jde o chybu radove 10-20%. Pokud ovsem Telecom tvrdi, ze je nejlevnejsi je to nehoraznost a na tom nikdo nic nezmeni.

  • 25. 9. 2000 11:18

    Dalibor Valko (neregistrovaný)
    Toníku,

    omlouvat se nebudu, protože jsi/jste si zřejmě pořádně nepřečetl vývoj diskuze.

    K tomu co jsi/jste napsal bych dodal jen toto. Výroční zpráva je na webu ČT ke stažení...ve formátu pdf a má tuším něco přes tři mega... Já jsem připojen přes 56 kilový modem, ale přes telecomácké linky se nikdy nepřipojím rychleji než 33 kb. Za hodinu stáhnu za nejoptimálnějších okolností 11 MB. A to už nesmím nic jiného dělat. A tak opravdu nebudu kvůli tomuto dialogu, nyní už monologu, utrácet zbytečně další peníze....
  • 7. 10. 2000 12:45

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    těch X odpovědí, které jsem díky Lupě uveřejnil snad dokládají, že nemám zapotřebí "zbaběle prchat z debaty".

    to, že se v debatach přiostřuje spíš vítám - je to pro mne docela vítané tříbení argumentů. ujišťuji Vás, že povídání si se sebe víc "ostrými" novináři je potom úplná selanka.

    a k té nehoráznosti - ČESKÝ TELECOM prostě zveřejnil čísla, která vyplývají z nezávislé statistiky. někteří ISP se domnívají, že rozvoji českého internetu nelépe prospějí tím, že přesvědčí uživatele (nebo potenciální uživatele) o tom, že je u nás připojení k internetu příliš drahé. v tom s nimi nesouhlasím.
  • 7. 10. 2000 12:47

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    mailněte a já Vám ji pošlu vytištěnou kam budete chtít. jinak viz moje předchozí odpovědi.
  • 9. 10. 2000 14:02

    MK (neregistrovaný)
    a k té nehoráznosti - ČESKÝ TELECOM prostě zveřejnil čísla, která vyplývají z nezávislé statistiky. někteří ISP se domnívají, že rozvoji českého internetu nelépe prospějí tím, že přesvědčí uživatele (nebo potenciální uživatele) o tom, že je u nás připojení k internetu příliš drahé. v tom s nimi nesouhlasím.

    Chapu, ze nemuzete mit jiny nazor :-) Zatimco (nekteri) ISP davaji svoje sluzby zadarmo s nemaym podnikatelskym rizikem, CTc dela jen malo proto, aby se Internet skutecne rozvijel. Nebot rozvoj Internetu neni spojen se skvelym vikendovym tarifem, ale se snizenim celodennich nakladu. Priznam se, ze se zadostiucinenim sleduji rozvoj alternativnich technologii - viz. bezdrat nebo CaTV technologie.

  • 11. 10. 2000 10:39

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
    Vsichni ISP, nejenom ti, kteri "davaji svoje sluzby zadarmo s nemalym podnikatelskym rizikem", dostavaji (od CTc) za tuto bohulibou cinnost provize odstupnovane podle objemu generovaneho provozu.

    To, ze delame malo pro rozvoj internetu v CR jsem uz parkrat slysel - nazory na to, jak mame internet vice podporit se ale dost ruzni. ISP by celkem pochopitelne nejradeji co nejvyssi provize, koncovi zakaznici zase co nejnizsi tarif. Snazime se v ramci moznosti vyhovet obema stranam.

    K poznamce o rozvoji alternativnich technologii nemohu dodat nic nez naprosty souhlas (ale zminil bych i ISDN, xDSL...).
  • 12. 10. 2000 15:44

    MK (neregistrovaný)
    Myslim, ze vysi techto provizi versus naklady na provoz onech pripojek, ze kterych se provize ziskavaji bychom nemeli ani zminovat - nebo myslite, ze ano (myslim, ze by z takovych cisel mohl vyplynout clanek s nazvem 'plati vubec CTc ISP neco nebo mu jdou penize zpet do kapsy')? Nedrazdete hada bosou nohou :-)

    Nerad se pletu, ale nestavejte prosim pozadavky ISP do protikladu vuci pozadavkum uzivatelu - je to velmi lacine. Napriklad otazka sestavovaciho poplatku v tarifu I99 je zarnym prikladem toho, ze vyse uvedene subjekty stoji na stejne strane barikady - pro osvezeni pameti: Iniciativa 'Internet proti monopolu' uhadala na SPT posunuti sestavovaciho poplatku az na 60 sekundu spojeni (SPT rikal, ze dal uz to nejde). Posleze nastoupili do jednani ISP, kterym se povedlo posunout tento poplatek az na 120 sekundu (pricemz pozadovala jeho uplne zruseni). Klasicky pripad toho, ze ISP kopou na stejne strane s uzivateli.

    Pokud me pamet neplete, tak i soucasna jednani ISP s CTc zminovala zruseni slabeho pasma a protahnuti nejslabsiho pasma az na 17 hodinu.

    ISDN neni zadna alternativni technologie :-) Mozna kdyby nekdo z CTc dohledl az maly kousek za Cheb, dozvedel by se, ze ISDN je normalni standardni technolgie, ktera nahrazuje analogove linky. Co se tyce xDSL, tak mi vyplyvaji dve moznosti:

    • CTc ma hloupe techniky, kteri to nedokazi uchodit
    • Obchodni politika CTc je takova, ze tuto technologii nehodla podporovat.

    :-(

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).