Jisteze to nedelam pro vas - delam to pro sebe, pro sve ego, sve grafomanstvi a exhibicionismus. A je to skutecne naprosto presne to, co jste psal. Co se tyce extremnich prikladu - ja se je snazim nepouzivat a odmitat - samozrejme ne proto, ze jsou zkreslujici, to je jen "vnejsi" zduvodneni. Ve skutecnosti to delam proto, ze vetsina oponentu se bez nich neobejde, kdezto ja umim vetsinou "valcovat" i bez nich. I ja se divim, ze se zatim nepridalo vic lidi, protoze to co tady predvadime je tanec, pri kterem urcitemu druhu lidi samy podupavaji nohy - ale to je asi opravdu tim, ze Lupa neni vhodnym mistem pro tuto debatu a provadime ji naprosto nepatricne v diskusnim foru, kde uz jsme davno opustili puvodni tema, coz vetsinu soudnych lidi zastavi (me by taky melo). Ano, chytil jsem se - vyprovokovatelny je kazdy, jen je potreba najit spravne tlacitko. Me nastartuje clovek se silnou teorii u ktere je mou skodolibou radosti se mu pokusit ukazat, ze ve skutecnosti tato jeho pevna stavba stoji na tekutem pisku. Koneckoncu, tato diskuse je hra (abych nepouzil svuj oblibeny termin - ritualizovany boj) a silny souper ve hre je silna vyzva a ja nejsem svetec (ale mamince to, prosim, nerikejte).
Nevim, jak je to u vas doma, lide okolo me vedi, ze existuje jeste jeden zpusob, jak takovou hru ukoncit (jinak nez odchodem) - staci prohlasit neco na zpusob "Jednomu se nepodarilo presvedcit druheho, procez si oba nechame svuj nazor. Existenci tveho nazoru beru na vedomi". Nemam, v techto hrach, za cil presvedcit oponenta tak, aby prijal muj nazor, za vitezstvi mi staci, ze uzna, ze muj nazor je pro me stejne opravneny jako jeho nazor pro nej (to ostatne musi byt jasne z toho, co jsem tu celkove napsal) - ono, vytknout si spravny cil je obvykle polovina uspechu a to, ze dosahnu tohoto cile oponent navic jeste nepovazuje za svoji porazku - je to tedy daleko jednodussi (a je to dobra pozice ho dodelat priste ;-) ).
O nasili (vy rikate agresi) jako pramotivu i u jednani u kterych by to nikdo necekal jsem mluvil - a ona tam skutecne je, a casto i u tech lidi, kteri by si to nikdy nepripustili. A je tam dokonce i u spousty zen - plac neni velice casto nic jineho, nez zenska varianta muzskeho hrozeni pesti. A ano, tato konkretni hra (no, rekneme oponent) me skutecne chytla a bavi a je mi s potesenim sledovat jak se s tim co ja vyplodil oponent vyrovnal a dokazal znovu pripravit odpoved, ktera je pro me dalsi vyzvou.
Tak, a ted kdyz jsem tu na plnou hubu napsal, ze jsem egoista, cynik (dokonce vypocitavy) a oportunista, mozna by skutecne stalo zvazit to, ze nase hra neni k tematu teto diskuse (IMHO), nase soukroma exhibice nemusi ostatnim pripadat az tak poutava a tak by stalo zato nechat se znovu obalit civilizaci a ukoncit to tady. Proto vylozim karty, at to mame za sebou.
Ve chvili, kdy bych prosadil, ze dva nazory dvou ruznych lidi jsou objektivne neporovnatelne, protoze neexistuje zadny "obecny" zebricek hodnot, pouzil bych "rovne pravo" - principielne ma kazdy narok "byt jako ja" a z toho dovodil, ze nelze cizi nazory odmitnout jako nelegitimni a oduvodnit to moralkou. Je mozne prohlasit je za (pro me) nepripustne a zabranit jejich sireni silou (soucasne musim totez pravo priznat i protistrane). Tim jsem odmitnul "moralku" jako sloup za ktery se clovek muze schovat pred osobni odpovednosti a vyhlasil nasili (jiste, muze byt a casto je pouze ritualizovane) jako realne pouzitelny zpusob rizeni. Pricemz jako vitezstvi jsem byl pripraven prijmout i to, ze to sice neni jediny zpusob rizeni sveta, ale ze je to teorie popisujici realitu prinejmensim stejne dobre, jako jine modely. No, a to by se mi bud' povedlo "navalcovat", nebo nepovedlo ...
Takze howgh ?
Kdyz jsem se ve svem prispevku snazil podivat na svet z pohledu 'vulgarnich prispevatelu', nevyjadroval jsem tim to, ze je to spravne, nebot to odpovida 'tuzemske pravde' (nesnazil jsem se je obhajovat), ale snazil jsem se proste jen popsat jejich reakce z jejich pohledu (kdyz oni sami to nejsou schopni pro premiru vulgarismu). Na svet IMHO je treba se koukat z mnoha ruznych pohledu, pak teprve clovek muze prijit na to, jak je jeho soukromy pohled nekompletni.
Ve vasem prispevku prilis operujete s terminy jako 'dobre', 'zle', 'spravne', 'spatne' bez toho, abyste se vyjadril, co tim v oblasti etiky zamyslite.
IMHO je treba si uvedomit, ze neexistuje absolutni pravda a absolutni urceni toho, co je dobre ci zle. Na zaklade tohoto se mi zda evidentni, ze neni moralne opodstatnene omezovat nejakou osobu v konani veci, ktere se jinych tvoru (primo nebo neprimo) nedotykaji - a to prece zverejneni sveho nazoru na nejaky clanek je. Ano, forma zverejneni nazoru se mne muze zdat nevhodna (napr. urazliva), ale IMHO na vulgarni ci urazlivy prispevek nema smysl reagovat vulgarnim nebo urazlivym prispevkem. IMHO jedina rozumna forma boje proti vulgarite a urazeni je to ignorovat a sam mluvit slusne a korektne. O jinych pristupech si myslim, ze jsou nekonstruktivni.
pokud je "legitimita" zalozena na "pravu silnejsiho", at je jim naprosto kdokoli jenze, pokud rozeberete do hloubky jakykoliv zpusob rizeni a odstranite jadro zastirajici slupky, nakonec vzdycky zjistite, ze vespod je proste obycejne nasili zalozene skutecne na poctech, svalech a vybaveni. I syste,u u kterych to vetsina lidi neceka, jako je treba demokracie je nasili obsazeno byt' se snazi v maximalnim moznem poctu pripadu vystupovat v ritualizovane podobe. V kazde komunite bez vyjimky plati "bud' budes respektovat stanovena pravidla, nebo ...!" a kazdy system ma vykonnou moc pripravenou zasahnout proti mensinam, ktere by snad vetsinou stanovena pravidla nechtely prijmout. Jiste, nejprve se je pokusi presvedcit - kdyz se nepodvolite, budete to mit v posudku, prijdete o praci, pujdete do vezeni, dostanete nakladacku - to podle konkretniho systemu, ale nakonec pote, co selzou vsechny presvedcovaci pokusy (nefyzicke nasili), nastoupi to fyzicke. To, jestli trpi vetsi nebo mensi mnozstvi lidi je rozdil kvantitativni, ne kvalitativni. Bohuzel, znamena to, ze mezi diktaturou a demokracii je prave pouze rozdil kvantitativni, nikoli kvalitativni (ale zaplat panbuh za nej).
Co se tyce znasilnovani a dedecka - tenhle atak se dal cekat - ale ja psal, ze me tento pristup nebrani v tom se (nebo nekoho jineho) branit - branil bych se nasilim proti nasili. Branil bych se nasilim i proti me nepohodlnym nazorum - ale vedel bych, ze se branim nasilim a jestli uspeju, tak proto, ze jsem silnejsi. A kdyz bych si na to nekoho zjednal - treba policii, protoze na to sam nestacim, branil bych se znovu nasilim - s pomoci kamaradu, nebo systemu se kterym kamaradim - protoze dohromady s temi kamarady nebo systemem jsme silnejsi. A pachani tohoto nasili by bylo me rozhodnuti (cimz bych se srovnal s urovni utocniku). Nekdo jiny mozna potrebuje k ospravedlneni toho, ze se chova nasilne pojmy jako "vseobecna spravedlnost" a "obecna moralka" - aby se nemusel plne citit odpovedny za konecne rozhodnuti, ktere je ale nakonec stejne udela - na nasili odpovi nasilim. Fyzickym nebo ritualizovanym (pokud postaci), sam nebo s pomoci jakychkoliv jinych dostupnych prostredku (tedy systemu a policie). Takze budu zenu a dceru chranit (az si je poridim), u dedecka to jiz, ze bohu, nepujde. Ale "spravedlnost" a "moralku" k tomu, abych vedel, ze je branit chci, to opravdu nepotrebuji.
Prave kdyz pisete, ze jsme na rozdilnych pozicich nejvice plyne, ze to s temi rozdily neni az zas tak strasne - prave proto, ze "obecne pravdy" a "spravna moralka" jsou zavisle na momnentalne panujicim vitezi dovozuji svuj zaver, ze nic takoveho jako obecna pravda a spravna moralka ve skutecnosti neexistuje. Ale kdyz neexistuje, tak neexistuje - bez vyjimky. Moje pravda a moje moralka ma mezi temi ostatnimi jedine vylucne postaveni - je moje. Ostatni lide se narodili byli nejak nekym nekde vychovani a nejak zijou. Maji sve vlastni pravdy a moralku, ktera se od te me lisi tim, ze je jejich. Mozna mame spolecne bod, ale mozna take ne. A kdo je v takovem pripade lepsi ? Takze zasahnout mohu opravdu az kdyz mi uz nic jineho nezbyva - zasahuji proti nekomu, kdo konec-koncu nedela nic jineho nez co delam ja - zije podle pravidel, ktera uzna za vhodne. Opravdu je to tak hnusne jak to vypada, kdyz se to takhle ?
Vedel jsem, ze na slove "legitimni" dojde k nedorozumeni. Ze ale dojde k nedorozumeni i u "vitezu" jsem necekal. Prave z jednoznacneho pravidla "dejiny pisi vitezove" dovozuji, ze dejiny a z nich plynouci moralka a spravedlnost ma jen velice malou hodnotu samy o sobe a clovek by se rozhodne nemel ridit necim JEN proto, ze je to "v danem miste" a "v danny cas" obvykle - prave proto, ze to "obvykle" je urceno necim tak podezrelym jako je "momentalni vitez". Nebudu se hadat ani o to, kdo je z nas vetsi anarchista - v nalepkovani nejsem prilis silny a kdyz posuzuji ideologii, je mi celkem jedno, jestli ma take vlastni jmeno. I kdyz anarchismus je mi se svym odporem k autoritam pomerne sympaticky i kdyz si nejsem jist, jestli je tam i ten pocit osobni odpovednosti.
Ale zavere jste se trochu rozohnil a tak se mi to konecne libi - ano, skutecne - je to boj. Boj, ktery neustane. Nezminujete etiku, nezminujete spravedlnost, nezminujete moralku. Vy jste se rozhodl, oznacil si nepritele a dal uz je to tak boj - jak sam rikate. Rikal jsem, ze vnejsimi projevy se nase filozofie az zas tak nelisi. Stale si to myslim. Jediny rozdil je nakonec opravdu to, ze ja si intenzivne uvedomuji, ze stejny myslenkovy postup, ktery nakonec vyusti do volani "boj" muze udelat i druha strana a ja se zato na ni, jen proto, ze mi je v necem tak velice podoba, nemohu nejak zvlast zlobit. A tato vice-mene drobna nuance pusobi to, jestli volam "boj" az kdyz je to opravdu nutne, nebo zda vam na to staci zahlednout spicku chocholu na horizontu.
Jelikoz mam pocit, ze jsem ve vasich ocich nedopadl zrovna nejlepe, snad vas me prohlaseni o vzajemne podobnosti prilis neurazilo - to bych opravdu nechtel. To, ze mam pocit, ze jsme se az necekane shodli nemusi byt vubec pocit vzajmeny.
Vy bohuzel anarchista nejste. Anarchista totiz nepredpoklada, ze bude on sam nekoho omezovat v tom, co si ten druhy mysli. Tento pristup je blize diktature a diskriminaci nez cemukoliv jinemu.
Pokud si nekdo mysli, ze je dobre vyrezavat streva dedecka zaziva, tak je mi to SUMAK, do te doby, zacne svymi akcemi omezovat okoli - napriklad dedecka.
Priznam se, ze elitar sice jsem, ale na druhou stranu si nemyslim, ze muj (zvlaste etickospolecensky) nazor musi byt vzdy nejlepsi (okoli, zvlaste profesionalni, mi to urcite pri nejblizsi prilezitosti omlati o hlavu).
Milý pane, obávám se, že nevíte, co mluvíte. Především, takový článek na Lupě nikdy nebyl a v žádném případě být nemohl, protože bychom ho nezveřejnili. Ten text, na který narážíte, napsal Daniel Dočekal do názorů, takže jej skutečně v článcích najít nemůžete - ale ne proto, že bychom jej snad byli smazali. Zkuste se podívat podrobněji a jistě ho najdete.
Když už máte potřebu používat taková silná slova, zkuste se napřed zamyslet. Anebo si znovu přečtěte tenhle Danielův článek o úrovni diskutujících a jejich sprostých výlevech.
Problem je filozoficky a souvisi s moji neochotou usadit sam sebe do stredu vesmiru, nevadi mi ale byt povazovan za spoluodpovedneho za nasledky vsech deju, ktere jsem ovlivnil a take tech, ktere jsem ovlivnit mohl, ale rozhodl (ja) jsem se je neovlivnit. Kdyz porovnamam cizi nazor se svym, cinim tak v kontextu mnou prijatych hodnotovych zebricku - on tak ale cini take. Pokud jsou oba zebricky hodnot dostatecne ruzne pak muze dojit k tomu, ze tato dve hodnoceni vyjdou "opacne". Problem "ktery nazor je lepsi" se nam nahle meni na problem "ktery zebricek hodnot je lepsi". Ja tvrdim, ze neexistuje objektivni reseni tohoto problemu. A ted mam dve moznosti - odvolat se na absolutni pravdu: "Toto JE spravne" nebo ponekud defensivnejsi "vsechny nazory jsou rovnocenne a neporovnatelne - nelze-li tedy rozhodnout, pouzijeme ten MUJ". Pohodlnejsi je verit v existenci absolutnich veci - absolutni pravdy, absolutni moralky - kdyz pak clovek neco udela, ma se za co schovat a muze se citit mene odpovedny. Postoj, kdy povazujete absolutni pojmu za neexistujici znamena, ze vse co udelate zacina vetou "JA jsem se rozhodl, ze ..." - a neni zde zadna absolutni moralka, za kterou se potom, kdyz se ukaze, ze to bylo sakra spatne, muzete schovat. Takze se konecne dostavam k odpovedi na jasne polozenou otazku. Fasismus a antifasismus jsou dva obecne neporovnatelne systemy nahledu na svet a jsou tedy oba dva stejne legitimni nebo nelegitivmni. Muzeme se bavit o tom, jestli je ME urcity nazor, svetonazor, ideologie sympaticky nebo nesympaticky (jestli je mi vlastni - ale to patri do diskuse k jinemu clanku). Pujdu jeste dal - za urcitych okolnosti mohu (JA) rozhodnout, ze neci nazory jsou ME natolik odporne, ze pristoupim az k nasili a zabranim mu je pronaset. Ja si ale budu uvedomovat, ze jsem spachal nasili na zaklade vlastniho rozhodnuti, nekdo jiny totez udela ve jmenu "pravdy" nebo "moralky" nebo jakehokoliv jineho idealu, ktery vyznava - bez pocitu osobni odpovednosti. Podotykam, ze nasilim nemyslim jen nasili fyzicke, ale i nasili ritualizovana (napriklad demokracii - tam vetsina diktuje mensine). ME je fasismus nesympaticky (a to mam skoro blond vlasy i modre oci, takze to neni primarne z pudu sebezachovy), ale neodvazil bych se rict, ze je to nelegitimni svetonazor - m.j. proto, ze bych tim okamzite dal fasistum pravo rict totez o mem svetonazoru. Fasismus a antifasismus, to jsou jen konkretni pripady odlisnych pristupu k zivotu, cloveku a vubec. Stejne tak byste se me mohl zeptat, jestli povazuji za stejne legitimni krestanstvi a islam (nebo budhismus). I to jsou ruzne (absolutnim pohledu) neporovnatelne hodnotove systemy a neni objektivni zpusob jak stanovit, ktery je "lepsi". Vime jen, kdo je v (nekdy mirne, nekdy vice nasilnem) sireni sveho hodnotoveho systemu uspesnejsi. Historii totiz pisi vitezove (a ja si na fakt, ze prinalezim k vyhravajici strane nestezuji) ...
A takhle dlouha muze byt nekdy odpoved, ktera ve zkratce znamena "ano".
Uvedomuji si, ze toto neni vhodne misto na probirani podobnych veci - Lupa neni filosoficke forum. Navic je to tak jemna vec, ze bych se bal to vykladat i face-to-face a tady to delam pisemne. Riziko nepochopeni je neumerne vysoke. Nebyt naprosto konkretne polozene prime otazky (navic zcela konkretne adresovane), nikdy bych se do toho nepustil.
Kdyz je potreba ostry feedback, ma k nemu dojit, nikoli delat, ze se nic nedeje - s tim naprosto souhlasim. A zrejme souhlasi i ti, co nam (nejen) sem ty "ostre feedbacky" v podobe vulgarnich vykriku posilaji ...
Neni definovatelny rozdil, mezi netoleranci k projevum cizich nazoru, se kterymi (nebo zpusobem jejichz prezentace) nesouhlasim a netoleranci k projevum cizich nazoru, se kterymi (nebo zpusobem jejichz prezentace) nesouhlasim. Neexistuje zadna jasna hranice, ktera by rikala, jak hodne musim s nazorem nesouhlasit, nebo jakym zpusobem musi byt nazor, s nimz nesouhlasim prezentovan, abych byl opravnen jeho projev nestrpet. Na zacatku jsem sice odmitl vytazeni fasismu na svetlo jako pokus o manipulaci, presto vsak respektuji Vase pravo vybrat pro diskusi hriste a zbrane. Nemohu, bohuzel(?) jednoznacne rict, co bych delal v '43, vim co bych ale asi nedelal. Prezentovat svuj pohled na svet (a zpusob jeho prezentace) jako jediny spravny a dokonce z toho dovozovat, ze mam pravo jinym branit v tom, co ja bezne delam - v projevu jejich nazoru jimy zvolenymi prostredky znamena jedine - sobe merim jinak nez jinym. Neutesoval bych sam sebe, ze tim, ze budu mnou zvolenym zpusobem prezentovat svoje nazory jsem nejak "lepsi" nez ti, kteri jimi zvolenym zpusobem prezentuji jimi zvolene nazory - me ovsem nesympaticke. Mnou zvolene nazory jsou totiz lepsi v mnou zvolenem hodnotovem systemu, jejich jsou patrne lepsi v jejich hodnotovem systemu.
Ano, bojovat je nutne - neni mozne ponechat okoli, aby nas roztrhalo na kusy. Kazdy si ovsem musi vybrat sam, kdy hodla klesnout na uroven okoli, ktere odsuzuje - a zacit mu svym zpusobem vnucovat svuj nazor (a zejmena branit jim aby se projevovali zpusobem, ktery zvoli). Hranice mezi "nutnou sebeobranou" a netoleranci je v tomto pripade velmi tenka a nejasna. Snad proto volate vzdy na pomoc do boje fasisty a bolseviky - ano, to je extrem, kde opravdu vetsina lidi bude naklonena vasemu pohledu na problem. Stejne tak bych ale mohl (v opacnem extremu) pripomenout, ze to neni tak davno, co lide omezovali druhym co a jak smi rikat s poukazem nato, ze o je "nevhodne" a svoji autoritu opirali nikoli o uspesny odpor proti fasismu a bolsevismu, ale o svuj uspesny odpor proti burzoazii a americkym spionum (a americkemu brouku vubec) - a tu je pro zmenu pravdepodobne, ze vetsina lidi se prikloni k nazoru, ze omezovat co a jak se rika je potreba jen s nejvetsi opatrnosti.
At uz je bezobsazna vulgarni nadavka vysledkem jednani primitiva, nebo se jedna jen o jednani v afektu cloveka jinak rozumneho jde stale o cizi projev (i kdyz me nepohodlny). A, dle meho nazoru, nikoli natolik nebezpecny aby zde bylo opravnene volat po tom, aby temto lidem bylo zamezeno se projevovat (nemluve o tom, ze by to bylo technicky takrka nemozne). Jestlize vas ten clovek svym projevem oslovil a chcete s nim diskutovat - tak mu odpovezte. Dle vlastniho naturelu bud tak, ze se snizite na jeho uroven a odpovite mu ve stejnem duchu, nebo mu odpovite ve vsi sluznosti (kde ovsem casta motivace byva jej tim zesmesnit), nebo tak, ze jej odmitnete uznat jako partnera k diskusi a jeho vylev ignorujete. To, ze jste bojoval proti fasismu, burzoazii,bolsevikum (nehodici se skrtnete) naznacuje jen to, ze jste ochotem svuj nazor prosazovat bez ohledu na nasledky, ktere to pro vas prinese (to je kladna vlastnost!) - nerika to ale, ze jsou vase nazory spravne a neopravnuji vas automaticky k tomu omezovat ostatni v jejich projevech.
Jelikoz si troufam odhadnout smer, kterym povedete diskusi dale (odpovite-li) predem uvadim, ze nic v tomto prispevku nebylo mineno a nemelo vyznit osobne a pokud se to nepovedlo jsou na vine me nedostatecne stylisticke schopnosti. To jedine osobni nasleduje: Nemam rad lidi, kteri jsou si strasne jisti svoji "pravdou", ze proto nevidi, ze uplne jiny clovek si uplne stejne muze byt jisty zase tou svoji pravdou. Stavaji se z nich prilis casto ti nejhorsi despotove a diktatori, ackoliv se navenek snazi pusobit jako tolerantni a demokraticti. To uz jsou mi milejsi ti, kteri reknou, "bude po mem, protoze proto!". Ti alespon nic nepredstiraji a clovek vi co od nich cekat ...
A snad male pozastaveni k jednomu konkretnimu postrehu (kde nesouhlasim s uvedenym) - sdelovat pri diskusi myslenky vlastni teorii nenaklonene je "divne" jen na prvni pohled. Naopak, za urcitych okolnosti je "prozrazeni (skoro) vsech myslenek" neskutecne silnou zbrani, protoze protistrana v diskusich ne tak zbehla (ale zaroven neagresivni, na ty to obvykle samo o sobe neplati) nedokaze na tento postup adekvatne reagovat a obvykle se dostane do defensivni pozice. Ukazat ve vhodnou chvili, ze jsem stejny clovek jako protistrana (protoze i ta ma obvykle sve pochybnosti i kdyz vystupuje sebejiste) muze byt okamzik, ktery celou diskusi zvrati - prinejmensim se z "boje" stane opravdu "diskuse". (Jezis, to to zni vsechno hnusne a vypocitave, kdyz se to takhle rozebere ...)
PS: Zkuste se vžít do role autora tohoto článku. Myslíte, že by vám názor typu DD se z toho zoldu za sluzby Telekomunistum uz uplne posral zvednul náladu? Pak se nedivte, že redaktor zareaguje na některé výlevy agresivnějším způsobem.
>Podle jeho teze jsou novinari pakaz a povl. DD zrejme hodla na tuto teorii navazat a prohlasit za povl ctenare :-))))
Přečetl jsem si to celé ještě jednou, ale takové tvrzení jsem ve článku nenašel. Například mně je jasné, že podobných čtenářů, jejichž "výplody" jsou uvedeny jako příklady, je vzhledem k celkovému počtu výrazná menšina.
>je na kazdym novinari jaky si udela u ctenaru image a jaky si zajisti respekt
Víte, částečně asi máte pravdu - například mně osobně nikdo v diskusních fórech ani e-mailem nenadával a nepoužíval vulgarismy, takže na tom tvrzení bude něco pravdy. Osobně si ale myslím, že to není jen o novináři - najdou se totiž čtenáři, kteří zjevně nemají nic lepšího na práci, než rýpat a napadat ostatní. Nejsou výjimkou ani tací, kteří prostě vidí pod článkem jméno Dočekal, Hlavenka nebo jiné, které nemají rádi, a prostě z principu do diskuze napíšou něco vulgárního. Jak jsem uvedl výše-jsou to výjimky, ale existují a pro novináře nejsou tací lidé určitě ničím příjemným. Novinařina není zrovna lehká práce a pokud pak narazíte na jednoho blbce, může vám to pěkně zkazit náladu nebo radost z jinak odvedené práce. Je dobře, že to tu Daniel ventiloval, protože konečně někdo vyjádřil pocity novinářů na mnohdy skutečně ošklivé reakce čtenářů.
>ctenarum umoznuje autory vcelku snadno vytrestat pokud pro ne vyse uvedene neplati...
Tak to je naprostý nesmysl. Přečtěte si ten poslední příklad, který byl uveden ve článku. Za co chtěl čtenář "potrestat" redaktora? Za to, že do jedné z mnoha rubrik napsal článek o narození potomka? Vždyť ho nikdo nenutil to číst! Spousta lidí bohužel nedokáže pochopit, že Svět Namodro není jen médium zabývající se informačními technologiemi, ale i poněkud oddychovějšími tématy a tak zkritizují cokoli, co se netýká IT. Já osobně články z jiných sekcí, než je it.namodro, press.namodro a security.namodro nečtu, protože mě nezajímají, ale nemám potřebu napadat redaktory jiných sekcí za to, že píšou o něčem, co mě vůbec nezajímá.
Jsou ovšem situace, kdy se vyplatí použít své skutečné jméno, například když posíláte CV při žádosti o práci. Do firmy nám přišlo pár kousků, které stály za pousmání...např. jeden uchazeč vystupoval jako Kleptoman :-)))
DP
PS: až na konci článku jsem zjistila, že jste to psal vy - DD. Přišlo mi to od Vás mírně řečeno drzé napsat takovýto článek. Jste pověstný svými neurvalými způsoby a osobním osočováním při různých diskuzích. Jako když zloděj křičí, chyťte zloděje.
DP