Hrozně mě se líbí, jak se tu furt hází o úsporách , lítají desítky až stovky procent ale...
Když se řekne, že někdo ušetři třeba X<75,- s DPH moc v měsíčním paušálu tak to takové terno není. A to ještě pokud počítá, že vynaložené úsilí se výpočtu zanedbá.
Jak si hodnotíte své úsilí, jak kompromisy které vedou k tomu ušetřit? A celkově jak myslíte, že se v tom projevuje Paretův princip?
Asi špatně zařazeno. Pokud to bylo na to, co jsem psal. Nezajímají mně takováhle suchá čísla, protože jsou zavádějící. Jde o pohled na snahu(ne tam není jen to zařizování) vs co dostanu. To co jste udělal, patří k těm 20% nebo k těm 80% snahy?
Za sebe to mám spočítané a nebudu měnit. Protože by to byl jen demonstrativní čin, nikoliv dlouhodobě přínosná a neomezující změna.
Martin Prokop zase planě filozofuje.
Moje ušetření >600 Kč měsíčně, celková cesta.
1) strávil jsem půlden výběru VoIP operátora a VoIP telefonu.
2) objednal jsem obojí 2× (tím naznačuji, že měsíční úspora není 600 Kč, ale dvojnásobná, protože jsem to dělal pro dva lidi) – tedy microtech VoIP a telefony Well SIP T-20P v ceně 1300 Kč s DPH
3) za 3 dny přišly telefony
4) rozbalil jsem je, během 10 minut nakonfiguroval, a vše dále šlo na první pokus
5) převedl jsem tarif Mezi námi (660 Kč měsíčně) Vodafonu na předplacenou kartu, přesněji zavolal na infolinku, že to chci udělat
6) na infolince se začali cukat, že nemůžou a že mi do dvou dnů zavolají
7) nezavolali
8) Pochopil jsem o co go, sedl ke kompu a napsal jednu stránku žádost, kde jsem psal, že žádám o změnu na předplacenou kartu do určitého data. Pokud to nemohou, nechtějí či není možné z jakéhokoli důvodu a z důvodu na jakékoli straně – žádám o zrušení všech služeb poskytovaných Vodafonem. Zaslal jsem doporučeně do Vodafone s dodejkou – není třeba si nechat ničit nervy a hrát s Vodafonem hru na kočku a myš.
9) Od 4. února 2012 neplatím 660 Kč měsíčně Vodafone a na předplacené kartě jsem mu udělal útratu 3,50 Kč. Přes VoIP volám za cca 1,50 Kč/minutu na mobily asi padesátník na pevné, a nějaký desetník v Kč za minutu při volání do USA.
10) Suma sumárum: čas = 1 den, náklady = 3600 Kč, úspora na dvou účtech > 1300 Kč měsíčně. Pro jistotu, Vodafone jsem platil 660 Kč měsíčně tarif + 1,50 Kč za každou SMS + něco dalšího za hovory.
Takže 80 % byl Vodafone, přesněji byl by, kdybych se sním sr...l, ale vyřešil jsem to doporučeným dopisem ať si zdržuje.
Důvodem bylo také svinské chování Vodafone, to akcelerovalo mou snahu kopnout ho a neplatit si nepřítele v zádech.
Paretův princip je ekonomie, né filozofie.
Za to bych řekl, VoIP je u článku o mobilních operátorech mimo a ještě k tomu článek se nevymezuje na firemní klientelu.
Subjektivní pohled ...Suma sumárum: čas = 1 den... Bod jedna až osm se odehrál za jeden den? To že to není dořešené píšete ...vyřešil jsem to doporučeným dopisem, ať si zdržuje.... ? TCO na provoz VoIP máte jaké?
VoIP není globální řešení. I když jak Vás čtu jitří emoce jako IPv6, Jabber a jiné. Morálně a třídně lepší věci, bez ohledu na realitu ve které se nacházejí ostatní...
Ten váš příklad by věcný byl pokud
Stav 1
měsíční náklady X na služby mobilního operátora
volám a ( min), SMS c ( ks) , data c ( MB )
Stav 2
Bude lepší pokud, při nižších nákladech volám a ( min ) , SMS b ( ks ), data c ( MB ) stejně. Nebo při stejných nákladech mohu hodnoty a, b, c reálně ( tedy né xxx nevyčerpaných minut) využít víc.
Pokud GSM přístroj vyměním za WiFI VoIP telefon využitelnost samozřejmě klesá pro ty kdo chtějí používat mobil jako mobil a né jako „bezdrátovou pevnou“
Pokud bych vyměnil mobil za VoIP byl bych 12-14 hodin denně bez telefonu. "Ušetřil" bych 75% na datovém provozu. Jen u SMS by to nebylo takové jen o 25% méně.
VoIP není v článku o mobilních operátorech mimo. Protože většinu hovorů není třeba vést přes mobilní operátory – jak ukazuje třeba příklad USA, nebo příklad pana Hlavenky, který to tu popsal.
Já nepíšu, že to není dořešené, je to dořešené. To z textu jasně vyplývá.
VoIP není globální řešení – pro většinu lidí je to dobré řešení a většina hovorů se neodehrává tam, kde by byla potřeba mobilita.
Mobilní telefonie v takovém rozsahu není globální řešení – je to syndrom nemocných pevných linek. Viz USA.
Vidím že ve třetím odstavci začínáte skrytě útočit na mou osobu, protože Vám docházejí zřejmě věcné argumenty. Současně také děkuji za morální vložku stylu „Morálně a třídně lepší věci, bez ohledu na realitu ve které se nacházejí ostatní...“. Přijdu si pro přídavek až budu mít pocit, že budu potřebovat další lekci z morálky.
Ale rád bych poznamenal, že téměř všechny údaje, které požadujete jsou vytažitelné z toho co jsem napsal. Kromě toho je zbytečné abych tu dělal souhrn toho co najdete v cenících operátorů.
Já jsem napsal pouze, že pro většinu lidí je to výhodné. Jestli do této množiny nepatří Marek Prokop – stejně tak najdeme další pro které to není řešení, ovšem tak to v životě chodí. Pro mě také není řešením vybrat si za partnera muže, ale pro polovinu lidí na světě to je to co chtějí. A tak je to s VoIP × mobily.