Vidím, že vám média notně vymyla hlavu, když papouškujete idiom "agent Bureš". Četl jste ten spis vůbec? Víte, v čem spočívá jeho spolupráce s STB?
http://www.ceskapozice.cz/domov/pravo-bezpecnost/babis-nebo-bures
Já jsem už psal něco podobného sem do jiného článku včera, k reklamě a politice a hodnotám, dovolím si to odcitovat:
"Marketing je podle mě prodat co, komu, kdy, jak, za kolik. Moje počínání je služba na trhu, kterou si může kdokoliv koupit, která umožní, aby se právě Váš výrobek, služba nebo politické sdělení, případně Vy jako osoba, stali viditelným, vyhledávaným, jasně čitelným, nebo prodejným. Nic nezkresluju, pouze ukazuju dobré stránky produktu, s tím, že jde o zkreslování, nesouhlasím. Zkreslování by to bylo, pokud bychom vyloženě lhali, což v politické reklamě není moc možné, protože Vám to média do pár hodin vrátí a neodpustí. Lež je vědomé referování o věci nepravdivým způsobem, toho jsem se nedopustil, nedopouštím a dopouštět nebudu. Každý má možnost si udělat vlastní názor na produkt, v tomto konkrétním případě na produkt politický. Je to jednoduché - najít si o politickém subjektu dost informací, dále je nutné, což jsem např. dneska říkal, politika či politiky osobně poznat, je-li ta možnost. A pak je otázka, zdali na tomhle základě můžeme hovořit o pravdě, která je protipólem tomu, o čem hovoříte Vy - zkreslenému nebo falešnému obrazu.
S rozhodováním voličů nikdo nemanipuluje, reklama poutá, nevytváří názor, názor si tvoří poučený volič svůj vlastní na základě sběru informací, znalosti historie kandidáta, nebo rozhovorech s lidmi, kteří mají stejné nebo různé postoje.
S prací v reklamě ani v marketingu nemám vnitřní problém, měl bych ho v případě, že by šlo o propagandu v tom stylu, že tvořím jedinou oficiální linii, přičemž žádný odlišný názor není dohledatelný, protože je např. zakázaný. S tím bych problém měl, tohle je manipulace.
V době, kdy můj politický klient byl v českých médiích nejfrekventovanějším pojmem, vlivná média nám věnovala maximum prostoru, existuje internet, kde se dá dohledat informace, jakou chcete např. oveřit, existuje Facebook, kde se můžete zeptat a kromě toho máte možnost se s politikem pobavit a zjistit, jestli je pro Vás tím, komu svěříte svou důvěru, se může nechat manipulovat jen člověk, který nic z toho neudělá. To ale není manipulace, to je ignorace občanského postoje.
Svou práci bych přirovnal k tomu, že je jste žena a vybíráte si, co si na sebe vezmete na rande. Vezmete si věci, které Vám sluší a dělají Vás krásnější, ale jste to stále Vy. Přemýšlíte nad tím, dáváte si záležet. A přesně tohle dělám. Je výběr oblečení, doplňků, líčení a, ano, také to, jak oslovíte muže a jak se k němu chováte, manipulace? Není, je to výběr výrazových prostředků, snaha o umělecký dojem, ale jste to stále Vy, která je používá. Asi byste nesouhlasila s tím, že dbát na sebe je falešné, asi byste nesouhlasila s tím, že když Vám to výjimečně sluší, je zkreslené.
Tentýž příklad můžeme adaptovat i na muže na schůzce s ženou. Snažíte se pravděpodobně ukázat své nejlepší já, a to je reklama. Produkt je stále stejný, jen je ukázaný tak, aby vynikl při srovnání s jinými."
"Nic nezkresluju, pouze ukazuju dobré stránky produktu, s tím, že jde o zkreslování, nesouhlasím. Zkreslování by to bylo, pokud bychom vyloženě lhali, což v politické reklamě není moc možné.. ".
Výrok "Adolf Hitler byl šarmantní člověk, abstinent a vegetarián, který měl rád psy, děti hladil po tvářích a německý národ jej miloval" tedy podle Vás není ve vztahu k dané osobě zkreslující?
"S rozhodováním voličů nikdo nemanipuluje, reklama poutá, nevytváří názor, názor si tvoří poučený volič svůj vlastní na základě sběru informací, znalosti historie kandidáta, nebo rozhovorech s lidmi, kteří mají stejné nebo různé postoje."
.... tohle vypada uplne jako reklama na reklamu, ze? Kupujte jogurt, je bily jako plet vasi zeny.
asi nema smysl do placu davat to, ze nektery reklamy jsou holt zakazany a duvody proc to tak je, ze ne? Vzdyt je ctenar pouceny a sam si sbira a analyzuje informace, tak co!
Rozumím článku tak, že pan SUPER THYMOLIN dělá za peníze cokoli ( dokonce se najde i cosi, co by nedělal, tedy možná, že ) že neumí svoji práci naplánovat a proto vymýšlí strategie ad hoc dle situace a vydává to za plus a že si myslí, že pan Babiš je vtipnější než pan Kalousek. Na amatéra docela dobrý, na "profíka" velmi velmi málo, pane....málo
doufat můžete a přeji vám, abyste se následnou ztrátu iluzí vyrovnal co nejlépe.
Bavila jsem se s různými lidmi ze svého okolí před volbami i po. Přestože žiji v Praze a stýkám se převážně s lidmi živícími se hlavou. Výsledek:
- 3 z 10 četli nebo měli alespoň nějaké vzdálené povědomí o volebním programu.
- 2 z 10 kroužkovali
- cca 6/10 používalo jako argument pro volbu nějaké heslo z kampaně, jeden člověk mi to (u Babiše) odrecitoval doslova (necaj, makaj, už maj vyděláno, chtěj změnu)
- 1 člověk to hodil ANO za pytel brambor
- 1 člověk uvažoval mezi Kalouskem a Babišem, protože jsou oba vtipný
Osobně jsem přesvědčřen, že lidské rozhodování je mnohem složitější. Heslo v kampani není něco, co může člověka přesvědčit k otočení názoru - heslo je zkratka, která buď vyjadřuje něco, s čím ten člověk rezonuje; nebo něco, s čím se ten člověk míjí. Podstanou součástí volby (jakékoli, nejen té politické) jsou i důvěryhodnost a alternativy.
Babiš neuspěl proto, že měl dobrou kampaň - Babiš uspěl proto, že měl tak mizerné alternativy. Ano, kampaň tomu pomohla - ale kdyby lidé nebyli tak zoufale nespokojení s tradičními stranami, žádná kampaň by Babišovi do sněmovny nepomohla.
Úspěch Babiše podle mě víc než o povedenosti kampaně svědčí o zoufalosti voličů.
Podle mě je ten vliv někdy fatální, tím spíš, že nemarketujete produkt bez konkurence, ale konkurence na Vás útočí, na rozdíl od ostatních segmentů. KSČM dobrého marketéra nepotřebuje, chtějí svých 15 % a nepodílet se na vládě, to je přece evidentní. Jejich marketing je oslovovat lidi, kteří nejsou spokojení, věk 50+, menší města. Těch bude stále víc. Víc není potřeba, jen říci "Vidíte, milí voliči, my jsme se na těch hrůzách, co se tu posledních dvacet let děly, vůbec nepodíleli."
Docela by mě zajímalo, bez urážky, ten pán má divný melír nebo se jedná o pleš? Víte, normálně by mě to nazaujalo, ale když někdo dělá pro Babiše a zdá se, že má kousek hlavy vypelichaný, tak se nemohu ubránit otázce, zda náhodou pan Prchal není tak trochu jednou z celé řady obětí "kvality" českých potravin.. no prostě uživatelem těch Babišových lahůdek. Přijde mi to, jak kdyby ten člověk dělal pro vlastního kata.
Pane Prchale, tak já vám gratluji. Opravdu.
To vás lituji, ale nepřekvapuje mě to, asi jste měl špatné stravovací návyky i dříve a nebo se také říká, že šediny jsou často také odrazem psychiky, po nějakém prožitém stresu nebo třeba, když někdo dělá něco proti svému přesvědčení, třeba pro peníze. On sám skromný (souhlasím, že Babiš je vtipnější než Kalousek) Babiš má i z našich daní postavenou ekofarmu, on totiž moc dobře ví, co do těch svých blivajzů dává a co tam dávají ostatní jemu podobní :-) a v Praze chodí papat třeba do Hiltonu, sromnost sama. Tady se ale velice plete, často luxusní restaurace objednávají stejné svinstvo jaké babiš prodává v obchodní síti od existencí podobně podnikajících. Hilton na tom asi dle mých zkušeností nebude sice úplně nejhůře, ale ten trh je celý posunutý o dvě patra dolů, protože i ostatní ho stahují dolů.
Kampan ANO je podle me benchmark pro kazdou dalsi politickou kampan u nas. Uspech hnuti ANO je z velke casti v tom, ze pravdepodobne jeho predseda uprednostnil profesionalitu pred svou osobni ambici a vkusem. Ta kampan svitila nejen diky masivnimu media budgetu. Za me palec nahoru a tesim se na tu dalsi, jarni kampan :-)
Já jsem s ním par videí viděl, ale rozhodně mi nepřidá vtipný. Že se mu mohu smát je věc jiná. Mimochodem naprostá ukázka jeho chování je záznam, jinak pro mne nesledovatelné pořadu, Máte slovo z 17.5.2012. Lze dohledat na YT. Takovou míru dryáčnictví... Zlatej republikán Sládek.
Tu kampaň přece dělala PBS a ne Prchal, ten tam max. pricmrndával jako u ostatní projektů. Takže se tu hromada lidí zbytečně ročiluje, protože Marek jako vždy dělá self branding přivlastňováním si cizí práce :-) A to je dobrá práce, protože jste mu to zase všichni sežrali i s navijákem.
Pro uplnost. Kampan ve skutecnosti navrhovala a ridila tato firma: http://www.psbresearch.com/
Marku, ale já neříkám, že jste v tom štábu nebyl. Vy jste přece vždycky všude a především na fotkách :-) Jen říkám jak to bylo s komunikační strategií, kterou dělalo PSBčko, což je nesporný fakt. Vaše sebeprezentace mi připomíná tiskovou konferenci pracovníka party výkopových prací, který na ni hovoří o tom jak vedl rekonstrukční práce na dálnici D1.
PSB byli součástí týmu, stejně jako Campaigns. Jak jsem říkal včera, tak šlo o týmovou práci a seznam všech, kdo se podíleli, je na webu:
http://www.anobudelip.cz/cs/o-nas/nasi-lide/kontakty/
Marek je největší borec, co po tomhle světe chodí. V diskuzi čtu příspěvky lidi, kteří neví o čem mluví. Na trhu marketing/social expertu je guru jako máku, i přestože to ma na vizitce každej druhej sulda. Marek převyšuje konkurenci, je to kreativní, inteligentní entita. Neznám víc chytřejších a zároveň skromných lidi.
Pan Prchal je určitě velmi talentovaný a schopný. Problém je, čemu jeho talent posloužil.
Ve třicátých letech minulého století se mohl podílet na perfektní kampani kandidáta Adolfa H., který by kladl důraz na obnovu ekonomiky, nová pracovní místa a investice do nových technologií.
Kampaň sama o sobě by mohla být ukázkovým dílem, které obyčejný člověk stěží napodobí. Problematický může být konečný výsledek - skutky úspěšného kandidáta. A tam si nejsem jistý, jestli marketing guru dohlíží.
Dobré odpoledne, omlouvám se, že reaguju se zpožděním. Děkuju za poklonu, to jsem rád, ale chci říci, že schopný byl kromě mne celý tým a v kampani celý štáb. Jinak bychom to nedali.
Mým oborem je reklama, potažmo marketing a vybírám si pochopitelně produkty, které jsou podle mne v pořádku. Nejsem jeho tvůrcem, jako ostatně nebývám nikdy, jsem marketér a případné připomínky k produktu můžete vyjádřit např. na dalších výjezdech:
http://www.anobudelip.cz/cs/o-nas/aktuality/tiskove-zpravy/stale-s-vami-hnuti-ano-vyrazi-na-dalsi-celorepublikove-turne-15089.shtml
Vážený pane Prchale, nemohl byste osvětlit rozdělení úloh - co dělalo PSB, co Vy a co Campaigns.cz?
A také - kdy a jak se tito tři dodavatelé stali dodavateli pro ANO?
Zvláště u PSB je těžko pochopitelné, že nepokračovali s ČSSD. Jaký byl jejich prvotní moment rozhodnutí pro změnu klienta?
Pro pochopení dění velmi doporučuji přečíst následující: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/248334-sobotkuv-tajemny-muz-pokorny-ten-ktery-hybe-pristim-premierem/ a vzít na vědomí, že tato agentura je už z USA velice zkušená ve střetu zájmů.
Viz můj LinkedIn profil:
http://cz.linkedin.com/in/marekprchal/
Od ledna jsme budovali novou značku, komunikační kanály v onlinu, pak digitální oddělení, staral jsem se o online jako celek.
Jinak mohu mluvit pouze za sebe, nejsem mluvčím ani Campaigns, ani PSB.
Díky.
Nemusíte zrovna stát na bedně v disciplíně "Poznej svého nepřítele" na empatické olympiádě, abyste poznali, co je skrývá za Babišovo očním pozadí. Nějaké jeho proklamace, že není autoritativní, nepadají na váhu. Nefunguje-li to, prodej to, zavři to, vyhoď je. Nemyslím si, že lze použít stejná pravidla vedení firmy na vedení státu. Vrcholná politika je pro něho novým pískovištěm a ještě neví s kým si bude hrát a komu rozšlape bábovičku. Samozřejmě, že komunistům, ODS ani TOP 09 lopatičku nepůjčí. Ale kdo ví?!
M. Prchal si jistěže nebude zavírat vrátka k možné další spolupráci tím, že nám upřímně poví, co je dle něho Babiš zač (pokud má všech pět pistolníků pohromadě). Nebo je tu ještě možnost, že to opravdu myslel upřímně. A je-li někdo podepsán pod něčím takovým jako je Přemluv bábu, nemám sebemenší důvod si o něm myslet cokoli dobrého.