Já jsem už psal něco podobného sem do jiného článku včera, k reklamě a politice a hodnotám, dovolím si to odcitovat:
"Marketing je podle mě prodat co, komu, kdy, jak, za kolik. Moje počínání je služba na trhu, kterou si může kdokoliv koupit, která umožní, aby se právě Váš výrobek, služba nebo politické sdělení, případně Vy jako osoba, stali viditelným, vyhledávaným, jasně čitelným, nebo prodejným. Nic nezkresluju, pouze ukazuju dobré stránky produktu, s tím, že jde o zkreslování, nesouhlasím. Zkreslování by to bylo, pokud bychom vyloženě lhali, což v politické reklamě není moc možné, protože Vám to média do pár hodin vrátí a neodpustí. Lež je vědomé referování o věci nepravdivým způsobem, toho jsem se nedopustil, nedopouštím a dopouštět nebudu. Každý má možnost si udělat vlastní názor na produkt, v tomto konkrétním případě na produkt politický. Je to jednoduché - najít si o politickém subjektu dost informací, dále je nutné, což jsem např. dneska říkal, politika či politiky osobně poznat, je-li ta možnost. A pak je otázka, zdali na tomhle základě můžeme hovořit o pravdě, která je protipólem tomu, o čem hovoříte Vy - zkreslenému nebo falešnému obrazu.
S rozhodováním voličů nikdo nemanipuluje, reklama poutá, nevytváří názor, názor si tvoří poučený volič svůj vlastní na základě sběru informací, znalosti historie kandidáta, nebo rozhovorech s lidmi, kteří mají stejné nebo různé postoje.
S prací v reklamě ani v marketingu nemám vnitřní problém, měl bych ho v případě, že by šlo o propagandu v tom stylu, že tvořím jedinou oficiální linii, přičemž žádný odlišný názor není dohledatelný, protože je např. zakázaný. S tím bych problém měl, tohle je manipulace.
V době, kdy můj politický klient byl v českých médiích nejfrekventovanějším pojmem, vlivná média nám věnovala maximum prostoru, existuje internet, kde se dá dohledat informace, jakou chcete např. oveřit, existuje Facebook, kde se můžete zeptat a kromě toho máte možnost se s politikem pobavit a zjistit, jestli je pro Vás tím, komu svěříte svou důvěru, se může nechat manipulovat jen člověk, který nic z toho neudělá. To ale není manipulace, to je ignorace občanského postoje.
Svou práci bych přirovnal k tomu, že je jste žena a vybíráte si, co si na sebe vezmete na rande. Vezmete si věci, které Vám sluší a dělají Vás krásnější, ale jste to stále Vy. Přemýšlíte nad tím, dáváte si záležet. A přesně tohle dělám. Je výběr oblečení, doplňků, líčení a, ano, také to, jak oslovíte muže a jak se k němu chováte, manipulace? Není, je to výběr výrazových prostředků, snaha o umělecký dojem, ale jste to stále Vy, která je používá. Asi byste nesouhlasila s tím, že dbát na sebe je falešné, asi byste nesouhlasila s tím, že když Vám to výjimečně sluší, je zkreslené.
Tentýž příklad můžeme adaptovat i na muže na schůzce s ženou. Snažíte se pravděpodobně ukázat své nejlepší já, a to je reklama. Produkt je stále stejný, jen je ukázaný tak, aby vynikl při srovnání s jinými."
"Nic nezkresluju, pouze ukazuju dobré stránky produktu, s tím, že jde o zkreslování, nesouhlasím. Zkreslování by to bylo, pokud bychom vyloženě lhali, což v politické reklamě není moc možné.. ".
Výrok "Adolf Hitler byl šarmantní člověk, abstinent a vegetarián, který měl rád psy, děti hladil po tvářích a německý národ jej miloval" tedy podle Vás není ve vztahu k dané osobě zkreslující?
"S rozhodováním voličů nikdo nemanipuluje, reklama poutá, nevytváří názor, názor si tvoří poučený volič svůj vlastní na základě sběru informací, znalosti historie kandidáta, nebo rozhovorech s lidmi, kteří mají stejné nebo různé postoje."
.... tohle vypada uplne jako reklama na reklamu, ze? Kupujte jogurt, je bily jako plet vasi zeny.
asi nema smysl do placu davat to, ze nektery reklamy jsou holt zakazany a duvody proc to tak je, ze ne? Vzdyt je ctenar pouceny a sam si sbira a analyzuje informace, tak co!