Tento rozhovor byl původně určený pro prémiovou sekci. Výjimečně vám jej zpřístupňujeme v bezplatné části serveru, abychom vám přiblížili typ obsahu, který je běžně dostupný pro platící uživatele. Více informací o prémiovém obsahu Digizone.cz.
Proč skončil generální ředitel FTV Prima Martin Konrád?
Neskončil jenom Martin Konrád, týkalo se to více lidí. Řekl bych, že šlo o jakési vyvrcholení něčeho, co jsme připravovali už půl roku, a to je rozšíření dosavadní strategie, co chceme dělat. Pro tohle rozšíření potřebujeme tým, který ho bude pokud možno svižně a s nadšením implementovat. Tedy lidi, kteří mají určité zkušenosti. Když se podíváte, kdo nahradil odcházející manažery – a tím nemyslím zrovna sebe – naznačuje to, jaké jsou naše priority, co chceme změnit a co bychom měli dělat lépe, abychom obstáli. Mluvím o zavedení funkce výrobního ředitele (Prima do ní obsadila Radka Janouška, majitele produkční společnosti Core Production, pozn. red.), protože naši konkurenti – tedy minimálně jeden – výrazně zlepšili způsob, jakým vyrábí vlastní tvorbu, a my to také musíme zlepšit. Tím myslím jak kvalitu, tak efektivitu, protože prostě nemáme tolik peněz jako někteří konkurenti. Musíme to dělat lépe a chytřeji.
V souvislosti s oním rozšířením stávající strategie teprve teď začíná některým lidem dávat smysl, proč jsem se snažil na Primu přivést profesionály, jako je Daniel Grunt nebo Pavel Krbec, protože věřím, že v oblasti internetu se dá jít dál. Sice jsme rádi, že se nám celkem daří ve videoreklamě, ale myslím si, že existuje více možností, jak vytěžit web. Pozoruji to i na skandinávském trhu. A třetí oblastí, na kterou se musíme zaměřit, jsou placené služby. Proto k nám nastoupil Martin Cepek a máme na Primě in house lidi z MTG zaměřené právě na placené služby, protože když se reklamní trh nelepší a nevypadá to, že by se měl v nějaké blízké budoucnosti zlepšit, nezbývá nám, než se pokusit naplnit model MTG, tedy kombinaci placených a neplacených služeb.
Když tedy připravujete nové placené kanály, kdy byste viděli reálný termín jejich spuštění?
Myslím, že tam bude přímá souvislost se zaváděním DVB-T2. Je to určitý práh, který vyprovokuje nějaké změny.
S Českými Radiokomunikacemi něco nechystáte? Brzy mají spouštět svoji krajskou Regionální síť 8, která pokrývá jen největší města v České republice.
Neustále jednáme, protože to je o spoustě počítání a o spoustě modelů a i cenotvorby, protože vám to musí ve finále nějak vycházet. A hlavně si myslím, že by ruku v ruce s tím měla přijít i změna myšlení operátorů, že nemají bránit jenom svoje, ale chtít jít dál. Zkusit něco nového. Ale ono je vždycky těžké být první, kdo chce něco takového podniknout, protože koukáte na ty ostatní, jestli půjdou taky. Jakmile někdo získá ta ramena a půjde do toho, myslím si, že pak to bude, jako když střelíte. Může to být velmi rychlé.
Foto: Ondřej Hošt, DigiZone.cz