Vlákno názorů k článku Marketing především - Letní škola SEO od David Špinar - Na úvod: Nemám nejmenší důvod nadržovat Robertu Němcovi....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 7. 2004 12:59

    David Špinar (neregistrovaný)

    Na úvod: Nemám nejmenší důvod nadržovat Robertu Němcovi. Je to konkurent našeho Dobrého webu a navíc mi nesedí některé jeho povahové rysy.

    Nicméně považuji tento jeho seriál za velmi zdařilý. Proč si to myslím?

    1. nabízí ucelený pohled na oblast SEO, která s výjimkou knihy Radima Smičky a FAQ konference SEO.Nawebu v českém prostředí chybí.
    2. je dobře didakticky napsán (ačkoliv se tomu někteří komentující diví, obvykle se obecná témata probírají nejdříve)
    3. představuje oblast SEO/SEM v obecnější rovině a boří tak mýtus, že SEO je pár triků a registrací do vyhledávačů/katalogů

    Takže, Roberte, díky za zajímavé čtení a nenech se odradit pitomci, kteří neumí nic jiného, než odkazovat na Roberta Borce.

  • 20. 7. 2004 18:25

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Já se k Davidovi připojuji - mně se seriál zatím také líbí.

    Myslím, že většina negativních komentářů plyne jednak z averze k Robertovi a jednak z averze k SEO. Roberta nechme stranou, ale averze k SEO mne trochu překvapuje a mrzí. Zejména u jinak rozumných lidí a zejména u nás, kde mnoho užitečných stránek nejde nalézt právě proto, že jejich autoři na SEO kašlou.

    To je tak těžké pochopit, že SEO je nedílnou součástí celkové kvality webu?
  • 20. 7. 2004 19:20

    cc (neregistrovaný)
    Já si to přečtu taky se zájmem.
    Třeba je to ještě trochu jinak. Možná se někomu nelíbí, že někdo "pro masy" poodhaluje tajemství toho, za co si on účtuje tučný honorář. :-)
  • 20. 7. 2004 19:34

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Ono to nemá přímou souvislost. 99,999 % odborníků na marketing toho nenapsala (neodhalila tajemstvi) tolik jako Kotler. 99,999 % odborníků na marketing si neúčtuje tolik jako Kotler. :-)

    Mezi námi, já ale taky nevím, proč bych měl platit 25 000 Kč za seminář s Kotlerem, když si mohu koupit jeho knížku za 350 Kč. :-)
  • 20. 7. 2004 20:32

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    V SEO žádná tajemství nejsou s výjimkou jediného: co bude zítra. Vše ostatní už nekdo vyzkoušel a popsal nebo alespoň aplikoval na svých stránkách, které jsou veřejně každému k dispozici a ve vyhledavačích jdou obvykle dobře nalézt ;-)

    SEO je především práce a někdy sakramentsky hodně práce, takže jsou tučné honoráře na místě. Ve skutečnosti nejsou o nic tučnější než honoráře za jakoukoli jinou práci, ke které je třeba stejně rozsáhlé a prakticky neustálé studium.
  • 20. 7. 2004 19:46

    Petr Hrubeš (neregistrovaný)
    SEO je samozřejmě nedílnou součástí celkové kvality webu, ovšem pouze v určitých případech. Základním předpokladem je totiž analýza přínosu SEO pro toho či kterého klienta. Jestli mne něco zajímá, tak právě technika, jakou se taková analýza "návratnosti investice do SEO" dělá, pokud se tedy dělá, ale myslím, že to je zrovna případ Dobrého webu ...
  • 20. 7. 2004 19:51

    Robert Němec (neregistrovaný)
    To bude tématem přístí přednášky a už jsem o tom hovořil ve svém článku Hodí se pro vás search engine marketing?. Stačí si ho přečíst. Plus další seminář. :-)
  • 20. 7. 2004 20:22

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Analyzovat návratnost investic do SEO nemusí být vždy triviální právě proto, že SEO je nedílnou součástí kvalitního webu. Ve většině případů SEO znamená udělat "jen" dobrý web (s malým d ;-) -- dobrý obsah, dobrou informační architekturu, dobrý HTML kód, dobré technické řešení. Ve výsledku nejde rozpoznat, a není to ani důležité, co se udělalo kvůli SEO, co kvůli přístupnosti a co kvůli použitelnosti.

    Trochu výjimkou jsou jen hodně konkurenční segmenty s vysokými nároky na externí off-page faktory. Tam už se většinou dá hovořit o investicích do SEO a jenom do SEO. I zde ale platí, že stimulace vzniku spontánních zpětných odkazů kvalitním obsahem (a dalšími vlastnostmi webu) je to nejlepší SEO.

    Z toho, co jsem napsal to teď možná vypadá, že SEO je vlastně zbytečné a v podstatě je to i pravda. SEO by opravdu bylo zbytečné, kdyby měli majitelé webů vůli dělat své stránky dobře i z jiných důvodů. Jenže oni mnohem spíše slyší na SEO než na použitelnost či přístupnost, o obsahu ani nemluvě.
  • 20. 7. 2004 20:52

    Petr Kadlik (neregistrovaný)
    S tim uplne souhlasim. Nam takova sazka na dobry kod vysla a ve vyhledavacich mame velmi dobe pozice na radu (krome tech ktere primo souviseji s naplni serveru nekdy i dosti necekanych ;-) vyrazu.
    Ale to staci na zpravy o prirode a ekologii, ne nejake ubytovani v Praze by to asi bylo malo...
  • 23. 7. 2004 13:27

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Prominte, ale jak jste dospel k tomu, ze kvalita SEO ma nejaky vztah k tem uzitecnym informacim, ktere hledam?

    Ja naopak bud kdyz neco hledam, tak to najdu pomerne rychle nebo se naopak musim prokousat mnozstvim sracek, ktere jsou vyumelkovane prave tim sqelym SEO a realne neobsahuji nic, proc jsem na ne blbec sel... - mozna je to specificke pro technokraty, bohuzel na tomto vedu se objevuji ve vetsine, proto se nedivte jejich (vcetne me) averzi k temto podvodum, byt umysly byly slechetne...

  • 23. 7. 2004 14:41

    Marek Prokop (neregistrovaný)

    Nenapsal jsem, že kvalita SEO má nějaký vztah k užitečným informacím, které hledáte. Nenapsal jsem to mj. proto, že té větě vůbec nerozumím ;-) Místo toho jsem napsal, že SEO je nedílnou součástí celkové kvality webu, a za tím si stojím.

    Je to jednoduché. Pokud při návrhu a tvorbě webu nevezmete v úvahu vyhledavače, nikdo ten web pravděpodobně nenajde. Bylo by to totéž, jako kdybyste napsal třeba i vynikající knížku, třeba ji i rozdával zadarmo, ale zároveň byste ji nabízel jen mezi druhou a třetí hodinou ráno ve sklepě domu na samotě a nikoho o tom neinformoval.

    Bude taková knížka někomu užitečná?

    Asi ale každý hovoříme o něčem jiném, protože pokud považujete SEO za podvod, evidentně si pod SEO představuje něco naprosto jiného než já. Když to trochu zjednoduším, tak v mém pojetí (ale nejen v mém, v Robertově a mnoha dalších také) SEO znamená:

    • napsat relevantní, informačně bohatý a významově správně strukturovaný text,
    • vyznačkovat ho adekvátně jeho významu v souladu s duchem i pravidly webových standardů,
    • sadu takových textů uspořádat do složitější struktury podle zásad informační architektury a použitelnosti,
    • výsledným dílem pozitivně zaujmout co nejvíc lidí tak, aby ho svými odkazy doporučovali ostatním.

    To je vše. Vidíte v tom nějaký podvod?

  • 23. 7. 2004 15:02

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    S Vasi definici mohu s klidem souhlasit, ale jak s tim treba souvisi odrbavani PageRanku pomoci honeni si odkazu apod.? Ja akceptuji statistickou tezi, ze vetsi nez 50% dil uzivatelu prichazi na Weby (a ted je otazka jake Weby, zda-li produktove ci firemni prezentace, portaly, zpravodajske Weby apod.) z vyhledavacu a podobnych forem. Na druhou stranu je relevantni otazkou, jak jsou pro mne tito navstevnici prinosni? Obchod je o zisku ne o nejakych udajich jako mnozstvi navstevniku, obratu apod., protoze to naprosto nic nehovori o uspesnosti firmy (treba AOL se skoro miliardama (trochu zvelicuji) zakazniku a zisket minus deset miliard). Je pravda zasadni problem, pokud clovek, ktery hleda informace ci produkt na webu a ja jej nabizim, ze se o mne nedozvi... - SEO ve Vasi definici by mu mel pomoci, resp. mne, aby o mne vedel. Jenze to se dostavame zpet k tomu, co to vlastne HTML bylo na zacatku,jake mel znackovaci moznosti a co je z nej dnes... - ono je uplne jedno, zda-li publikujeme vedecke teze v CERNu nebo pracujeme ciste na obchodni bazi a neco nabizime verejnosti.
  • 23. 7. 2004 15:40

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Získávání PageRanku honěním odkazů souvisí s posledním bodem v mém předešlém příspěvku. Ať už nabízíte cokoli, a je přitom zcela jedno, zda zdarma či za peníze, vždy potřebujete, aby se o vaši nabídce vědělo a mluvilo. Na webu se to rovná zpětným odkazům.

    Zároveň máte, stajně jako v reálném světě, dvě možnosti. Buď dosáhnete známosti nabídky jen její kvalitou (dobré zboží se prodává samo), nebo tomu nějak pomůžete. První možnost zpravidla funguje až od nějaké limitní míry známosti, takže budete zpravidla aspoň na začátku odkázán na možnost druhou.

    Osobně ale nevidím, jak to souvisí se SEO. To jsou věci, které byste musel dělat, i kdyby neexistoval ani jeden vyhledavač. A nezávisle na vyhledavačích je můžete dělat dobře a poctivě, nebo špatně a neeticky.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).