Slovenská komerční televize Markíza začala od 1. února nečekaně
používat kompletně nový vizuál. Stalo se tak přibližně čtyři měsíce poté, co ke
stejnému kroku přistoupila i konkurenční skupina Joj u stejnojmenného hlavního
programu. Nová staniční grafika TV Markíza
podporuje orientaci stanice na širokou
cílovou skupinu se zachováním principu rodinné televize
as cílem splnit současné
očekávání a nároky diváka,
uvedl při této příležitosti kreativní ředitel stanice
Roman Kettner.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Slovenská Joj dostane dnes večer nový vizuál. Bude „viditeľne tvoja“
Nový vizuál má zohledňovat současné trendy v grafice,
ale zároveň má působit tak, že je televize sama určuje. Jasnými rysy nové
identity Markízy tak mají být komplexnost informací, přehlednost, dynamika, jednoduchost, modernost a originalita. Pro nový vizuál je typický posun v barevnosti, avšak
se zachováním vysoké úrovně vizuálního
zpracování a klasické elegance, která je pro Markízu
od začátku charakteristická,
dodal Kettner. Předchozí vizuál používala televize od roku 2008.

On-air logo Markízy a symbol HD doznaly viditelných změn
ČTĚTE TAKÉ: Markíza Cinema, chystaný kanál slovenské Markízy, získala licenci pro DVB-T
Pozorný divák si jistě všimne toho, že drobnou kosmetickou
změnou prošlo i on-air logo, tedy to, které divák vidí trvale umístěné v levém
horním rohu obrazovky. Nově navíc obsahuje jakýsi prstenec a barevný symbol HD
je u Markízy s vysokým rozlišením obrazu umístěn vedle něho. Grafika ale
není jediným prvkem, který se dočkal k 1. únoru inovace. Novinek se dočkal
i vizuál zpravodajství. Divákovi poskytuje
přehlednější členění programové struktury, jednodušší a srozumitelnější vizuální
prvky a možnost okamžité identifikace obsahu,
upřesnil PR
manažer televize Lukáš Kočišek.