že vizí nejbližší budoucnosti bude, že všechny tyhle zelené nesmyslné organizace a aktivisti, které pod rouškou ekologie, lepšího města či rovnou světa a lepšího života pro všechny (nepřipomíná to tak trochu komunismus?) zmizí tak rychle, jako se v poslední době vyrojili.
Ono stačí málo, přetrhnout penězovody dotací a pak se uvidí, komu jde o to, něco zlepšit a kdo to dělá pro prachy a pro pocit moci jako třeba Patrik.
Ono kdyby na těch jejich vizích bylo něco pravdy a mělo to nějaký smysl, tak by lidi třeba na to kolo přesedli sami a dávno. Protože to ovšem smysluplná alternativa není, jezdí všichni dále autem příp. MHD pokud má rozumné intervaly a na kolech jezdí i přes stále se rozšiřující pruhy a stezky pořád ti stejní a nepřibývá jich. Docela fascinující je sledovat např. v Brně, jak se aktivisti z anti-auto organizace chvástají, že měli rekordní počet účastníků cyklojízdy (aneb nas.at co nejvíce lidí ve městě svou přehlídkou), nějakých 1100 kolařů nebo kolik. Půlka z toho jsou stejně lidi, co to kolo vytáhnou jednou za rok na takovou jízdu a an nejsou místní, takže nemají co do dopravy ve měste vůbec zasahovat. No ale hlavní je, že těch 1100 lidí je množství, které odveze MHD nebo auta za 10 minut... to jim ovšem nebrání tvrdit, jak všichni chtějí jezdit na kole nebo sharingovat nesmysly. Kdyby to tak bylo, tak z těch skoro 400 000 lidí v Brně se nesejde na největší sraz pumpiček nějakých 0,25% obyvatel a to počítám i s kojenci.... takže zelení magoři, možná vám ještě chvilku pšenka a dotace pokvetou, ale jako každá módní vlna to opadne za rok dva. Zajímavé je, že auty se jezdí tak nějak konstatně pořád. Protože to asi má pro lidi smysl na rozdíl od vašich zelených vizí o lepším městě...
Posuzovat pocet lidi na nejake akci s poctem podporovatelu nejake myslenky je dosti odvazne, v tom pripade doporucuji zkusit udelat demonstraci na podporu automobilismu jestli se pocet ucastniku (a netvrdim, ze nebude vetsi) alespon zdanlive priblizi poctu brnenskych automobilistu, asi ne, vidte?
Zajimave take je ze mnoho z lidi, kteri v Praze nejezdi na kole na nem jezdi kdyz bydli nejaky cas v zahranici. Z vlastni zkusenosti mohu rict, ze je to proto, ze se v Praze na kolo do takoveho silneho provozu proste neodvazim a ani namam zajem v takovem opravdu uz silnem automobilovem oderu provozovat "sport".
Takze opet, trochu mene demagogie do te diskuze by neuskodilo.
dozadujete se mene demagogie a pritom je vas prispevek plny dojmu a zboznych prani. nebo snad muzete upresnit kolik lidi co tady jezdi autem nahle v zahranicni procitne a jezdi na kole? kolik z techto lidi to dela protoze chce a ne aby byli ve firme taky desne cool a in protoze sef pouziva kolo? a posledni vec, o kolik je v zahranici mensi doprava ze se z niceho nic prestanou bat a jezdi na kole protoze je to to co je naplnuje?