Může mi někdo vysvětlit, na čem vlastně tihleti weboví obchodníci s deštěm fungují? Hodnota Facebooku je dost spekulativní bublina. To si jako v Danone myslí, že když si po konzultaci s nějakým sociálním frikulínem udělají stránku, tak se jim tam nahrne milion fanoušků a prodeje Activie se zvednou o 400 %?
Nutnost mit podezreni bych presunul jinam, drtiva vetsina veci na internetu se da narozdil napriklad od "sponzoringu trnkobrani" velmi presne merit.
FB je prostredek jako kazdy jiny s meritelnou ucinnosti jako kazdy jiny, ovsem s sanci na "fatalni uspech", protoze pokud se neco prelije do viralu tak se da nejaka skupina oslovit za setinu nakladu. Ucinek se jak pisu presne meritelny, pokud dam Hulanovi 2500 Kc za post, kdy si chvali konkretni kosile, tak vidim s presnosti na korunu jestli to funguje nebo ne. Pokud udelam na socialni siti soutez o nejlepsi fotografii z naseho hotelu, je to meritelny hure, ale porad OK. Nejvetsi peci je treba venovat sluzbam, ktere umoznuji opakovane konzumace, ruzne kluby, hospody, soukroma muzea apod. Dopad oznameni akce na webu a na FB se da merit, ta interakce neni uz davno pomeru 1:2, mozna ani ne 1:10 (myslen rozdil mezi reakci lidi na webu a na FB). Dokonce jsem videl, ze ma nekdo vypocitany, jaka je hranice vyhodnosti, o kolik by musel FB zmenit pravidla, aby ten financni dopad byl takovy, ze se vyplati odejit. A je tam jeste docela rezerva, rekneme kdyz zdrazi na trojnasobek, tak se to uz prestane vyplacet (konkretne v jeho oboru).
Pokud mate obecny problem s marketingem, doporucuji nastartovat tabulkovy procesor, vlevo nacist TOP 10 000 firem, k tomu jejich PR aj marketingove budgety, precist si to a do pravyho sloupce si napsat nejake alespon stredne velke firmy ktere treba brandovy marketing nedelaji. Pak se o tom da premyslet, jestli jsem ja, kluk co spravuje sit v nemocnici Krnov vymyslel tu celosvetovou radu dobre a cim to je, ze takto jeste nikdo neporadil.
Jenze lidi co obchoduji s necim hodnotnejsim nez je konzultace ohledne poctu lajku na profilu vydelavaji miliardy dolaru a dlouhodobe. Ja sleduju cca 5 firem na socialnich sitich a krome odpovidani na dotazy, psani malych updatu (dorazil prototyp vyrobku, chystame se na tu a tu vystavu) tam neni CO konzultovat, protoze tyhle veci jsou okrajove malickosti bez kterych se da zit a jejich tvorba je primitivni zalezitost.
Jenže vy nechápete, že SB není konzultační firma. Nic takového nedělají. Vytváří aplikace, nástroje pro měření a o to mají firmy velký zájem. Nejde totiž jen o měření vlastních stránek, ale zejména rychlou a snadnou analýzu jakékoli konkurence na sociálních sítí. Data se pak mohou porovnávat a dále s nimi nakládat. A to nejsou žádné maličkosti. Auto je taky maličkost, bez které se dá žít. Ale když už je tu ta možnost využít něčeho navíc, samozřejmě, že to firmy využijí, protože na sociálních sítích záleží, ať se vám to líbí nebo ne.