Vlákno názorů k článku Martin Mrnka: Je otázka, zda má ČT provozovat sportovní kanál od alfons - Souhlasím, že kvalita sport.přenosů je nesrovnatelná s Novou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 2. 2006 19:56

    alfons (neregistrovaný)
    Souhlasím, že kvalita sport.přenosů je nesrovnatelná s Novou resp. s Primou. Takže se na ČT4 těším, jestli se ho ale u nás v sever.Čechách dočkáme :-( Přesto si myslím, že sport.kanál do veřejnoprávní televize nepatří. Je placen z TV poplatků. Za rok nám chlapci ve sněmovně poplatky zvýší a další kanály ČT mohou vesele přibývat. Jak to že Nova neměla na to zaplatit Gambrinus ligu na další roky a ČT na to má ? Nova si na to musí vydělat, ČT zabrečí, požádá o zvýšení poplatku a je to. Sport.kanál by neměl být provozován z těchto poplatků.
  • 21. 2. 2006 20:52

    anonymní
    nějak nechápu, kde jste vzal tu myšlenku, že SPORT (fotbal, hokej, golf, menšinový atd) nepatří na veřejnoprávní kanál :-) ? Proč by nepatřil :-))? Pokud se jedná o naše sportovce, reprezentanty, navíc pokud se vezme tradice sportovní redakce čt, tak jen opravdový "ignorant" by musel požadovat "rozpuštění takto kvalitního týmu" jen proto, že sport je dnes hodně komerční.

    Asi by měli vysílat jen opery, mistroství v kuličkách či nohejbal :-) ...

    ..ale dokud budu já jako divák s čt spokojený, tak je to pro mě ok. Slouží mému (kvalitnímu a oprávněnému) zájmu - a tím plní své poslání. Opět - zcela ignorujete TRADICI tohoto národního vysílatele, kterou v oblasti sportu má. Koneckonců je jen na komerčkách, aby nabídly lepší službu - ono to toiž není v penězích, ale v dlouholetém úsilí (o spokojeného diváka) a zkušenostech - a právě tady mají komerčky největší dluh (myslí především "na svou" spokojenost).
  • 22. 2. 2006 8:19

    alfons (neregistrovaný)
    Náš vrcholový sport na obrazovky ČT patří, ale na to bohatě stačí ČT2. Ty nejdůležítější přenosy tam také vždy jsou. Ale kanál ČT4, jak já tomu rozmumím, má přinést ještě něco navíc. A to už není pro celou veřejnost, ale pro určitou skupinu diváků.
    Souhlasím, že úroveň přenosů na ČT je vynikající a s komerčními televizemi nesrovnatelná, ale že jde o "dlouholeté úsilí a zkušenosti", tak s tím nesouhlasím. Podle mě jde o peníze. Nova nemá na to, aby přibrala 6 sportovních redaktorů. Ta má asi 2 a jejich úroveň má k sportovnímu komentování daleko. Pokud by měli peníze, pak není problém zajistit lepší úroveň.
    A jak se zmiňujete o té opeře - to jste u jádra problému. Zanedlouho se zvýší polatky o 100.- za měsíc a začne vysílat kanál ČT6-ClassicMusic :-) To byste asi nechtěl. Zrovna tak nepotřebuje moje babička ČT4 Sport.
  • 22. 2. 2006 8:58

    Katoda (neregistrovaný)
    Alfonsi, nemáte ani ponětí o fungování vysílání veřejné služby. Právě ta musí zajistit, aby se vysílala i ta opera nebo balet, ale taky i třeba zápas ve florbalu nebo turnaj v lukostřelbě. Na obrazovky patří nejen vrcholový, ale i menšinový sport, stejně tak jako filmový blockbuster nebo nějaký klubový snímek. A v tomhle směru postupuje ČT naprosto správně. Že vaše babička nepotřebuje ČT4 Sport vůbec neznamená, že ten program není veřejnou službou.
  • 22. 2. 2006 10:04

    alfons (neregistrovaný)
    Stejně si myslím, že všechno o čem mluvíme, zvládne ČT2. A pokud ne, založte všeobecný kanál ČT3. Do těchto dvou kanálů už by se snad vešlo všechno.
    Ale takhle budeme mít jeden kanál pro sport, jeden kanál pro klasickou hudbu a balet, jeden kanál přírodovědný, jeden kanál o historii naší země a takhle bych mohl pokračovat. Co vlastně ČT nechce vysílat ? Chápu, že chce vysílat všechno, ale to přeci nemůžeme platit ? Je mi jasné, že komerční televize nikdy menšinové sporty vysílat nebudou, a že jsou diváci, kteří mají zájem toto sledovat. Ale buď jim to stačí jednou za měsíc na ČT2 nebo by si měli předplatit placený kanál menšinových sportů, kde to budou mít 24hodin denně.
  • 22. 2. 2006 16:47

    anonymní
    tohle už jsou bláboly, lži a nesmysly smíchané dohromady. Otázka financování čt je daná - poplatky jsou zatím stanoveny vždy na cca 5 let dopředu a nemají inflační doložku. První dva roky jsou tedy v mírném plusu, poslední dva v mírném mínusu (čt si ten počáteční mírný přebytek musí "schovat"). Žádné "stovky navíc" se nechystají, pouze poslanci vzali čt reklamu a zapaltí (tento výpadek peněz) koncesionáři čt - takže tu 1mld kč dostaly komerčky (především nova - dle statistik objemů reklamy na soukr. tv).

    V otázkách programových také plácáte nesmysly - čt má ze zákona vyhrazený jeden celý multiplex - což je (dá se říct) celkem prozíravé a moderní řešení (v zahraničí obvyklé), neboť tak může využívat i datové služby multiplexu. Že čt4 sport není zatím dostupný všem je dáno EVROPSKÝM přechodem na DVB-T. už se to tu probíralo mockrát - nelze najednou vypnout analog v celé Evropě a najednou spustit ve všech zemích nové sítě na nových kn´mitočtech. Plánuje se kmitočtová konference, je třeba spustit dočasné multiplexy, sladit kmitočtové požadavky "různě rychlých" zemí atd atd. Výsledkem bude cílový stav - u čt jeden mux s podobným pokrytím jako má dnes analog (tedy ne 100 pct bude kryto pozemním vysíláním, zbytek bude kryt satelitním vysíláním).

    Z hlediska koncepce tohoto veřejnoprávního muxu - bude to 4 až 5 kanálů (pokud bude použita komprese mpeg2 a statistický multiplex). V přechodném období (do roku 2007 1. fáze a do r. 2010 cca 2. fáze) budou samozřejmě různé změny, dočasné problémy apod - překmitočtovává se celá Evropa :-)) .
    Programově tam bude většinový kanál (seriály, domácí tvorba, nejlepší dokumenty, filmy apod, dvojka bude "kulturní kanál" - tedy dokumenty, vzdělávání, BALET :-) , hudba, divadlo atd., trojka zpravodajská a regionální (publicistika a zpravodajství), čtyřka zatím sport - čt ho má zaprvé množství v archivu, redakce a tradice je skvělá, takže proč ne. Případný pátý program (nejdříve po roce 2007, apíše ale až v době vypnutí analogu), by mohl být kombinovaný - tedy přes den pořady pro děti, v noci "archivy" - těch má čt "mraky".


    Vaše neznalosti jsou obrovské, ale to nevadí. Umím si představit čt "pouze" se 4 programy, kde ten čtvrtý bude časem kombinovaný program vzdělávací, dětský a archivně-historický (taky vzdělávací). Sport by se pak dělil mezi čt1, 2 a případně dočasný kanál - pokud v té době přijde mpeg4. Otázkou také je, jak se čt kolem roku 2010 postaví k HD - jaké budou podmínky na zdejším mediálním trhu, konkurence a technologické limity.

    Ale dnes je sport zcela na místě.
  • 22. 2. 2006 18:30

    alfons (neregistrovaný)
    Ale ano, já nejsem odborník, nepohybuji se v této branži, vím jen to, co zaslechnu při večeři z televize. A jsem rád, že mluvím s odborníkem :-)
    Jenom mi ještě vysvětlete, když v nedávné minulosti ČT provozovala dva kanály, platili jsme a stále ještě platíme 100.- Kč poplatek, zda za několik let, až bude ČT provozovat oněch 5 kanálů, bude stále TV poplatek 100Kč + inflace cca pár procent. Kde se ty peníze na další kanály vezmou ? Tomuto především NEROZUMÍM. Kde se vezmou peníze na nové sportovní redaktory pro ČT4 ?
    A ještě bych se zeptal, zda na produkci nových filmů ČT je použita část měsíčního poplatku pro ČT. Protože jsem zaslechl, že se peněz na nové filmy nedostává a ministr kultury uvažuje o zavedení nějakého procentuálního příspěvku ze vstupného - nebo tak nějak. Což si vysvětluji tím, že TV poplatek už je opět trochu nedostačující (?)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).