Jakože názor jak noha, ale budu reagovat jen na ty auta. Víte proč ztrácejí cenu "jen vyjedou za bránu výrobního závodu?" zkuste se zamyslet proč ... už jste viděl někoho, kdo takové auto prodáva hned potom co si ho koupí? ne... a pokud ano má k tomu zatraceně dobrý důvod anebo mu na penězích až tak nesejde. Mimochodem.... takové noviny nebo jídlo tu hodnotu zrácejí o dost brutálněji jen co opustí bránu Kauflandu. :)
evokují jediné - nikdy nic nekoupit od toho kdo mi leze do PC a do obýváku.Najust jdu k Vietnamcům.Ony ty značkové věci mají stejnou kvalitu jako z tržnice.Moje zkušenost.Přece nebudou výrábět zboží které vydrží roky.Nepůjdou tím proti sobě.S penězi do banky nikdy.Proč jim poskytovat moje peníze které ony zůročí pro sebe tím,že je půjčují za vysoký úrok a já z toho nic nemám?Tak banky taky ne.A auta to fakt nehrozí.To nové ztrácí na ceně jen vyjede za bránu výrobního závodu...Zbývají potraviny - proč myslíte že Kaufland apod praskají ve švech a jezdí tam nakupovat i honorace ? Takže ty reklamy jsou jen plácnutí do vody
To v kvantovém světě doložit nelze, pokud tu cenu neměříte (neprodáváte to nabyté zboží), tak má mnoho možných cen najednou. No a změřením, tedy prodejem tu cenu sice zjistíme, ale zároveň o ten předmět přijdeme, bude ho už vlastnit někdo jiný a bude mít hned jinou, než prodejní cenu, protože se na ni už bude podílet nový majitel (nová 'vlnová funkce').Takže to, na co se ptáte, na to neexistuje odpověď. Z principu věci. Vy můžete odpovědět jen na otázku, na kolik si ten předmět ceníte. A s tímto údajem můžete libovolně hýbat.
Ono je to poněkud relativní. Pokud prodáváte ojeté auto na protiúčet, dostanete za něj vždy víc, než když ho prodáte jakýmkoli jiným způsobem. Já sám jsem za třiapůl roku staré auto s najetými 90.000 km dostal 70% kupní ceny. K tomu ještě slevu na ZTP a výsledek je ten, že za úplně nové auto vyšší třídy jsem zaplatil méně, než za to, co jsem prodal. (to kdysi nové mne stálo 238.000, tohle nové a lepší jen 195.000).
Cena je určena poměrem nabídky a poptávky, ne užitnou hodnotou, nebo funkčností dané věci. Je to kvantová veličina, je určena v podstatě 'vlnovou funkcí' (rozptylem hodnot) a dá se přesně určit jen změřením, tedy prodejem, ale tím zároveň o tu věc přijdete, získá ji někdo jiný a tím dojde i k rozpadu oné 'vlnové funkce', konkrétního vztahu nabídky a poptávky, jejímž konkrétním parametrem jste i vy (strana nabídky) :-))) Proto je cena v obchodě jiná, než za pokladnou. Je to už jiný předmět, určený jinou 'vlnovou funkcí', protože změnil majitele. Součástí každého zboží je i jeho majitel, věc bez majitele, není zboží a nemá žádnou cenu :-)))
Myslím si, že u těch aut zaměňujete příčinu a následek. Že cena "bezprostředně po vyjetí ze vrat" jde dolů ne proto, že "když to někdo v té chvíli prodá, tak proto má zatracený důvod", ale proto, že kupující nemá žádný důvod to auto vzít za cenu podobnou ceně výrobce - jestli máme zaplatit 200K nebo 198K po vyjetí ze vrat, tak to už radši připlatím ty dva tisíce a mám jistotu, než maličko ušetřit, ovšem s rizikem, že s tím autem prodávající za tu chvilku od vyjetí něco provedl (vytočil motor do nesmyslných otáček, protože nedokázal zařadit, apod.).
Noviny hodnotu ztrácejí v průběhu času, ne v tom, jestli zrovna vyjely z tiskárny nebo jestli už je někdo očetl. Jídlo je na tom podobně.