Vlákno názorů k článku Martin Saidler: český Internet bude do dvou let patřit americkým firmám od Jarek - Můžete mi prosím ukázat alespoň 5 (slovy PĚT)...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 2. 2007 23:37

    Jarek
    Můžete mi prosím ukázat alespoň 5 (slovy PĚT) českých malých webů, které na AdSense VYDĚLÁVAJÍ tak, aby pokryly náklady, vytvořily zisk a ještě jim zůstalo na další rozvoj a dokánění velkých serverů?

    Zatím pokud vím (a nevím pochopitelně o všem, Vy možná ano) slouží AdSense malým webům v Česku tak na pokrytí nákladů na webhosting a možná nějaké to malé přilepšení (většinou ani nepřiznané finančnímu úřadu) ...

    Čím horší stránka, tím více klikají náhodní návštěvníci přicházející z vyhledávačů na AdSense, čím lepší a obsáhlejší obsah stránky, provázaný na související témata a pod., tím méně klikají uživatelé na AdSense.

    AdSense tedy nepodporuje tvorbu kvalitního obsahu, zatímco byznys anděl či dokonce investor ano.
  • 22. 2. 2007 22:59

    bez přezdívky
    Ale no tak :-)
    Google sice není mediálka, ale AdSense se dá považovat za dostatečný produkt pro malé weby a tudíž AdWords zdatnou konkurencí jak Seznamu tak dalším "největším projektům" ...
  • 22. 2. 2007 19:42

    Jarek
    Osobně nemám žádný morální problém s tím, aby české podniky měly zahraniční vlastníky, když to přispěje ke kvalitě daných projektů, zakladatelům i uživatelům.

    On ale v Česku dominantní postavení co se týče reklamy nemá jen Seznam.cz, ale obecně prvních cca 30 největších projektů. Ty spolknou cca 90% investic do on-line reklamy a všichni menší se už dělí jen o těch zbývajících 10%, z čehož jim ještě desítky procent ukrojí mediálky.
    Z pohledu zadavatelů reklamy i mediálek to má to svou logiku, proč pracně, složitě a tedy draze jednat se stovkami malých nezávislých serverů, když stejný (ne-li větší) počet UIP dodá klidně i jeden velký partner?
    Za poslední roky se to snažilo několik firem řešit spojením menších serverů pod jednu agenturu, která by tedy mohla být rovnocenným partnerem mediálkám i přímým zadavatelům, ale doposud nikdy to bohužel z různých důvodů nedopadlo.
    Letos se objevil další podobný projekt, který zatím vypadá ze všech dosavadních pokusů nejprofesionálněji a tedy nejslibněji, uvidíme jaké budou výsledky pro danou agenturu (aby měla zájem to dále dělat) a zúčastněné servery (aby konečně začaly vydělávat).

    Zajímalo by mne však spíše, jak se liší situace v Německu od Česka a zda tedy příchod zahraničních investorů změní OBECNĚ reklamní trh na českém Internetu, nebo zda jsou malé projekty pod rozlišovací schopností pana Saidlera a myslel to pouze tak, že už nebude brát např. 40% reklamního rozpočtu brát jen Seznam.cz a 50% dalších 29 firem, ale že si těch 90% do dvou let rovnoměrně rozdělí firmy vlastněné v budoucnu silnými zahraničními vlastníky a pro zbytek zůstane situace stejná jako nyní?.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).