Problem je v tom, ze si dnes obchody oteviraji "internetove firmy" (=udelaji si stranky resp. aplikaci - viz INET pred X lety) misto firem obchodnich, ktere proste dnes ten front end o kterem je tu rec nemaji vubec, ale jednou mit treba budou (Tesco...) Napr. obchodni-dum.cz ma obrat v radu desitek milionu, protoze jeste pred Internetem prodavali pres katalog a maji zmaklou logistiku. Ale o tom, ze by rizikovi kapitaliste davali obchodnim firmam penize na rozvoj jejich internetovych prodejnich kanalu se nikde nepise. Ale napr. Tesco to ani nepotrebuje, to spis potrebuje spravny okamzik a nacasovani vstupu. At shop.cz a ostatni plati ty neskutecne naklady na "vyuku" lidi jak e-nakupovat. Pak prijdou giganti a tohle uz na nich nebude. Jen slizou smetanu. Verte mi. Je to jako kdyby si vyrobce prodejniho zarizeni (pokladen, regalu, lednic, vitrin) rikal, ze si udela obchod s uzeninami. Jak by asi dopadl? A tak to dneska hodne casto je. Staci se podivat k nam - ktere z nasich e-obchodu maji bliz k businessu nez k technologiim? Mozna u Vltavy nejka zkusenost byla, ale shop.cz? Napr. shop.culture.cz se ted prodal Bontonlandu. Hosi, byvali majitele, byli technologove, ale Bonton bude mit vzdy v logistice a ocbhode naskok.
Fakt mi to nikdy neodpustite?:) (...utlum pri psani tesne po probuzeni...) Trikrat Zdravas bude stacit?
A ja vam neodpustim, ze jen neodpoustite a nic k veci. Stokrat Otcenas!:)
Nejakemu marketingovemu zvanilovi bych odpustil, ale Vam ne. Front-end firmy je to, s cim prijde do styku zakaznik - tj. layout stranek. Back-end je potom veskera logstika. Takze zatimco vetsina internetovych firem ma front-end docela slusny, back-end stoji zaprd (nikoliv obracene).