Vlákno názorů k článku Máte e-prodejnu? A víte proč zkrachujete? od Josef Šumfrle - Osobně mne pesimistické zprávy o všeobecném úpadku eShopů...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 11. 2000 15:32

    Josef Šumfrle (neregistrovaný)
    Osobně mne pesimistické zprávy o všeobecném úpadku eShopů nikterak nepřekvapují. eShop není nic jiného než katalogový prodej, ke kterému má navíc přístup mnohem méně potenciálních zákazníků, než k tištěnému katalogu. Na základě katalogového prodeje (tištěného nebo eShopu) např. v ČR putuje méně než 1% zboží k zákazníkovi. Vzhledem k současné nabídce supermarkerů nic nenasvědčuje, že by lidé měli na svých nákupních zvyklostech cokoli měmit. Navíc nakupování ve velkém a navoněném obchodě kde je mnoho lidí je pro mnoho žen tak hezké a vzrušující (nakupují zejména ženy). Do e-shopu lidé půjdou pro produkt, na který v supermarketu nebo místě svého bydliště nenarazili t.j. pro něco speciálnějšího.
  • 13. 11. 2000 15:42

    Josef Šumfrle (neregistrovaný)
    Bez námahy ze strany konkurence jsou jí naservírovány ceny provozovatele eshopu, které pak jen o pár drobných podlezou:-))
  • 14. 11. 2000 9:12

    David Petrla (neregistrovaný)
    Ale ještě je tu jeden faktor - čas. Lidé mají stále méně času. Poslední desku U2 jsem si koupil na Internetu. Ta dvacetikoruna, co jsem dal navíc za dopravu, mi bohatě vyváží to, že nemusím do města.

    Ženy mají rády hypermarkety, ale co vy jako muž? :-) Já hypermarkety většinu času nesnáším. Někdy mám náladu jimi projíždět, ale obvykle nikoliv.

    Katalogový prodej nevyužívám. Proč? Nevěřím mu. Má velmi špatnou pověst. Předpokládám, že ve skutečnosti zboží nevypadá tak, jako na obrázku a ono tak skutečně často nevypadá.

    Toužím po online hypermarketu, ve kterém bude dostatek informací o každém produktu, ve kterém budu kupovat značkové zboží a budu mít jistotu o kvalitě zboží i logistiky.

    O tomhle to je - o pověsti.
  • 18. 11. 2000 22:33

    Jiří Donát (neregistrovaný)
    Vidím hypermarket (vypadá jako Tesco), který je naprosto fyzický a ve kterém se reálně procházím. Oproti dnešnímu Tescu se ale liší v jedné maličkosti: nebojím se zeptat prodavače na jakoukoliv informaci o zboží - a to dokonce i v oddělení elektroniky! Můj osobní asistent sám díky lokalizaci (=informaci o mojí poloze) pozná, ve které části obchodu se nacházím, a můj osobní informační broker (což je firma, která s mým souhlasem sbírá moje preference a zkušenosti) využije náš dlouhodobý vztah k tomu, aby mě upozornil na zboží, které mě může zajímat. Ba co více - rovnou se dohodne s provozovatelem obchodu (tedy s Tescem) a nabídne mi osobní 10% slevu na zboží, o které jsem se minulý týden již třikrát zajímal. Podmínkou slevy ovšem bude, že si zboží hned koupím a odnesu...

    Tím se zároveň řeší i logistika - nemusíme přece dopravovat zboží k zákazníkovi, pokud dopravíme zákazníka ke zboží. A zároveň se respektuje chuť lidí procházet se po obchodech.

    Svět prostě nezná černobílé odpovědi. Tak jako televize nevytlačila rozhlas, ale stala se jeho doplňkem, nezmizí ani klasické obchody s příchodem internetu. A díky masivnímu rozvoji komunikačních zařízení mobilní elektroniky (jejichž počet překročí počet počítačů připojených k internetu již v roce 2003) se již dnes rýsuje velmi rozumné řešení, které učiní z virtuálního internetu velmi užitečný doplněk klasického fyzického světa, ve kterém již nějaký ten pátek žijeme a na který jsme zvyklí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).