Staré IB: uživatelsky přehledné, intuitivní ovládání, atd. Kdyby mbank ještě přidala funkci automatického přelévání prostředků mezi běžným účtem a spořícími účty (stačil by jeden, nevím, na co mají dva) podle nastaveného minima a maxima na běžném účtu, asi by to nemělo chybu.
Nové IB: důvod, proč ruším účet u mbank. Raději si připlatím u RB 129 Kč měs. paušál, než klikat touto hrůzou. Ty jejich analýzy....kolik utratím za drogerii, jídlo, oděvy....na účtence z Tesco to je vše pohromadě, tak jak to chtějí rozlišit? Myslím, že za cc půlrok pochopí, že jim odchází klientela a vrátí alespoň možnost využívání starého IB...
Úplně souhlasím, léta jsem byl spokojen s jednoduchým plně funkčním ovládání int. bankovnictví u mBank. Po prvním přihlášení do nového bankovnictví jsem se zděsil - ten co to navrhoval vůbec nepochopil, že člověk chce mít přehled nad penězi a funkcemi bankovnictví bez zbytečných barevných kreací a přepínání mezi sice estetickými, ale podstatně méně o prováděné činnosti vypovídajícími okny, kde není ani zobrazeno celé číslo účtu. Snažil jsem se naspat sprostý dopis do mBank, ale ve starém bankovnictví se jako okno pro zprávy do mBank zobrazuje "404 - not found" a v novém bankovnictví se zpráva provozovateli nedá poslat (alespoň jsem tu ikonku pro odeslání zprávy v té zuřivosti nenašel). Teď už je sbírám zkušenosti jiných osob u jiných bank a v dubnu je ten správný čas poslat mBank do míst, kde slunce nesvítí...
Automaticky se to nedělá, ale zase takové množství pohybů tam nemám, aby byl problém to jednou za čas roztřídit (TP a inkasa jsou zatříděné automaticky),
Taky mám mBank, ale Rajfku si držím pro ty víceměnové účty. Když jsem chtěl dát výpověď, tak mi nabídli účet zdarma bez poplatků :-)
A nastavují se automaticky (např. platba kartou na benzínce se rovnou otaguje jako doprava)? RF (dříve eBanku) jsem používal zhruba do roku 2008/9, kdy mě rostoucí poplatky, totální neflexibilita a nutnost navštěvovat pobočky se zkracujícími se provozními hodinami vyhnali právě do mBank.
Já jsem klidný. Spořicí i běžný účet mám v €, běžný účet úročený a tím, že při nákupech v cizině nemusím konvertovat koruny na Eura opět ušetřím. A se svinstvem, jako je Fakebook nechci nic mít, proto mám v prohlížeči spuště ný, mimo jiné, Ghostery a všechny tyhle šmejdy, včetně Google Analytics, hezky zablokované.
Na houno nový "produkt" určitě není, neboť není lepších bankovních systémů, jak těch, napojených na Facebook :-)
To totiž, chlapečku, nemusí nikdo ani vidět a je jasné, co jste tam vymysleli. Mimochodem, když to umí nahrát přátele z Facebooku, OPRAVDU to zvládne nahrát mých +20 tisíc Friends?
To schválně pak vyzkouším a pak se pobavíme, jo?
Ta možnost tam pochopitelně je, viz jedno z videí na novambank.cz. Já se zrovna na ty kategorie dost těším, zrovna nedávno jsme doma měli debatu, za co se tak utrácí a tady by bylo na pár kliknutí. Samozřejmě, že zrovna hypermarket zahrnuje kategorií hodně, ale pro běžné nákupy je označení "potraviny + drogerie" dostačující a když jednou za rok koupím v Globusu třeba zahradní nábytek, můžu si to ručně otagovat (pokud chci). Mně osobně bude stačit automatika a to jsou data, která už stejně o mně banka má.
Hypermarket samozřejmě ví/může vědět, z čeho se ten můj nákup skládal, ale tento rozpad se nedostane do mého bankovnictví a reakce byla na to, jak nám mBank pomůže hlídat výdaje v jednotlivých kategoriích atd. No nepomůže, protože dost nákupů teče bokem za hotové a v těch kartou placených je pod jednou částkou často hromada věcí náležících do různých kategorií. A to už vůbec nezmiňuji, že nemám nejmenší potřebu banku informovat o přesné struktuře a výši mých výdajů, takže i kdyby tam byla nějaká možnost na ruční rozpad těch položek + doplnění výdajů za hotové, stejně bych to nepoužil a pochybuji, že někdo až na pár jednotlivců by se s tím dělal, když je hromada lepších řešení, třeba do smartphone.
Milá mBank, bylo by možné tam někam přidat ještě Share / Like tlačítka, abych mohl každou svou platbu automaticky sharovat na Facebooku a lidi by mi tam mohli dávat Likes?
Příp. nějaké napojení na všechny, kterým posílám peníze, že by dostali po zaplacení automatickou zprávu na jejich FB Timeline, ve tvaru např.
"Milý T-Mobile, váš věrný zákazník XY vám právě zaplatil měsíční vyúčtování a současně vám posílá pěknou písničku z YT."
A co Twitter, ten by napojit nějak nešlo? :-))
Úžasné,
takže místo 50-it řádků z měsíčního výpisu uvidím na jedné obrazovce tak 20.
Ale hlavně že tam mají kulaté rohy a u každé platby ikonu.
Ať žije přehlednost.
Na těch úžasných grafech nejsou vidět čísla. Je tam jenom nic neříkající sloupec.
Dříve z jedno z nejpřehlednějších webových bankovnictvích se stává jedním z nehorších. Ale co, hlavně, že to jde propojit s Facebookem.
A nechci vidět to Ajaxové peklo, které za takovým balastem stojí. X-krát víc http requestů, než předtím. Jsem jen zvědavý, jestli to budou ty jejich servery stíhat a jestli nedopadnou jak KB, když zaváděli tu svoji novou hrůzu.
Pro hypermarket není problém tvůj nákup přesně specifikovat, díky navázání na elektronické skladové hospodářství a sledování zásob, bez ohledu na to, čím platíš A když si vybereš peníze z bankomatu, poblíž nákupáku, nebude pro nějaký chytrý SW problém ztotožnít vybranou částku s nákupem, nebude to sice zcela spolehlivé, ale těm, kteří tyto informace sbírají to postačí.
nejlepší je ten #7:
basketbal =kategorie potraviny a drogerie,
daň z úroků = elektřina
staly zewnetrzny rach((unek) = česky trvalý příkaz) - to už někdo nezvládnul přeložit = potraviny.
Splátky za motorku 123 CZK to jedině by se mi líbilo.
Pokud to má být ukázka, jak to bude opravdu fungovat, chraň nás pánbůh a zlé pryč.
A už Vám povolí poslat peníze jinam? Já je zkoušel hned jak začínali a tehdy měli limit na platbu 100.000 a změnit to šlo jen osobně na pobočce (pro mě neprakticky daleko). Nejhorší na tom bylo, že se to člověk dozvěděl až ve chvíli, kdy chtěl tu platbu provést (na to bych přece měl být upozorněn už při zakládání účtu).
Krom toho mi bankovnictví přišlo šíleně nepřehledné (tři úrovně menu, každá umístěná někde jinde - než jsem si konečně všiml té třetí, byl jsem dost zoufalý, protože jsem několik dnů nemohl najít ty funkce, které tam "přece musejí být").
A nakonec - ještě pořád umožňují změnit číslo účtu v šabloně bez potvrzení přes SMS a bez jakéhokoli varování? Kvůli tomu jsem ten účet nikdy nezačal používat, nebaví mě pokaždé kontrolovat číslo účtu v šabloně (když se někomu povede uhodnou heslo, stačí mu změnit číslo účtu v některé ze šablon a počkat si, až mu něco pošlu).
Jo, je to docela používaný, převzatý termín. Nevím zda k němu existuje český ekvivalent, osobně mě nic rozumného nenapadá - co byste navrhoval?
Krom toho já osobně na odborných serverech upřednostňuju i v českém textu použití anglické terminologie - jednak jsou pro mě české ekvivalenty dost nezvyklé (a tudíž matoucí) a jednak pokud se setkám s nějakým termínem poprvé, blbě se pak odhaduje, jak je to asi v originále (abych si k tomu na "světovém internetu" -tj. v angličtině- dohledal podrobnosti).
Naše banky by se už mohly vzpamatovat a těch (pro ně) pár šušňů do WP aplikace dát. ČSOB a Fio už ji mají a nevidím problém v tom, aby ji měly i ostatní. Pořád se tu řeší iOS, přitom uživatelů s WP už může být více. Doufám, že to nedopadne jako u pomateného Vodafonu, který už svou samoobsluhu slibuje snad 2 roky a dělá z uživatelů WP blbce.
 
Mám podnikatelský účet u Fio a nemám si na co stěžovat. Hlavně opravdu žádné poplatky. I dnes tu máme banky, které mají tendenci trestat podnikatele za to, že jsou podnikateli - byť daná banka třeba i nabízí nějaký účet zdarma pro normální nepodnikající fyzické osoby, tak pro podnikatele už třeba ne. Podobně zvrácenou logikou mě kdysi "dojala" i mBank...
Jsem u mBank úplně od začátku, od osobního konta jsem tam časem převedl všechno, dneska tam mám i podnikatelský účet, využívám internet banking denně. Vypadá sice jako z roku razdva, ale je plně funkční, přehledný a jednoduchý. Na rozdíl od toho nového barvičkama hýřícího paskvilu a spoustou nových zbytečných funkcí, které k práci s "bankou" absolutně k ničemu nepotřebuju a jako zlatý hřeb ješte facebook. Proč...
Takže ještě do dubna a záložní účet na Fio to řeší, případně se podívám jak tu někdo psal AirBank, ale nevím jeslti je úplně bez poplatků i na podnikatelském kontě.
Škoda, takhle si to zprasit nějakými zbytečnostmi.
Ja uz v klidku udelal treti ucet u Airbank, takze jak mBnaka spusti novy bankovnictvi, myslel jsem, ze z meho druheho uctu u FIO se stane hlavni ucet a Airbank bude druhy doplnkovy ucet, ale AirBank me tak nadchnulo, ze bude hlavnim uctem a FIO zustane jako druhy ucet, mBanku necham jako treti zalohu, penize to nezere, protoze hned nebudu obvolavat vsechny, kdo maji moje cislo uctu, abych jim oznamoval, ze uz neplati. Pohoda, ja jim dam fejsbuk. :-D
Přesně vystihnuto! A místo blbostí jako je přihlašování s číslem karty by bylo mnohem smysluplnější zavést ještě doplnění toho přihlášení po hesla, kdy to bude chtít ještě navíc kód z SMS. To by dávalo určitě větší smysl.
Stejně tak FB tam je úplně zbytečná funkce, ale tak nedělal jsem moc bankovních aplikací, tak nevím, třeba dle anylýzy po tom touží většina uživatelů :-))
Abych mohl podporovat Facebook, musím do stránky vložit cizí javascript!
Vložením cizího javascriptu, který nemám pod kontrolou, dávám třetí straně plný přístup do své stránky, ve které si může dělat co chce.
Jakoby už tu nebyly případy, kdy něco hackne reklamní systém a pak pomocí celé sítě inzerentů šíří viry mezi uživatele úplně legitimních stránek!
Asi jste to nečetl před reakcí pořádně. To samozřejmě vím! Ale zatímco dříve musel člověk k heslu vědět i to číslo, které se nikde běžně nevyskytuje, teď stačí číslo karty, které ví/může vědět halda lidí. Tzn. už je to jen o heslu, z mého pohledu prostě snížení zabezpečení. Mně to nevadí, kdyby si člověk musel možnost přihlásit se pomocí čísla karty povolit, a ne že to zapnou všem default. Prostě nemám rád, když změna snižuje zabezpečení a můžete na to říkat co chcete, ale 2 "hesla" jsou více než jedno, i když jsem četl články, které to rozporují.
A FB: všímat si musím! Protože nějaký méně inteligentní tvor si mě naimportuje z FB a místo aby mi poslal peníze na účet a já je druhý den měl, pošle mi nějakou zprávu, kterou si nepřečtu a budu na peníze marně čekat a honit to. Tzn. já budu mít peníze později a lítání okolo jen proto, že někdo použil fci, které si nemusím všímat, že.. Takové hovadiny do bankovnictví prostě nepatří a v mých očích silně snižují důvěryhodnost.
"Vzhledem k tomu, že nové internetové bankovnictví je postavené na HTML5, funguje i na tabletech s operačními systémy Android a iOS." Na tabletech s Windows 8 a telefonech s WP snad fungovat nebude? Mimochodem u aplikace pro WP mbank nekolikrat potvrzovala termin vydani na polovinu letosniho roku...
Tak třeba proto, že když někoho vůbec napadne propojovat tak zranitelný systém, jako je bankovní aplikace s takovou věcí, jako je FB nebo ty hry, tak to samo o sobě dává podezření, jak asi "chytře" budou vypadat jen ty základní bankovní části.
O zabezpečení ani nemluvě! Už vidím BFÚ jak potvrzují nějaké transakce přes podvržené zprávy z FB od nějakých hackerů nebo jak platí "kamarádům". Boha jeho, to ať si dělá ta banka jako Fun systém úplně jinde a mimo bankovnictví!
Vůbec nechápu, proč je možné se přihlásit přes číslo karty. Jako by nestačilo, že ti karetní kokoti vypálí na kartu viditelně a nesmazatelně všechny údaje potřebné pro platby na netu, teď se to hodí i k pokusům o uhodnutí hesla. To pitomé číslo klienta nebo co to bylo aspoň nikdo nevěděl. Mělo by se dát změnit na přihlašovací jméno, ale ne k tomu číslu, ale místo něj! Ono je to k tomu a ještě k tomu to číslo karty.
S tím členěním plateb a gramotností to je taky vtip, zaprvé kdo používá inet. bankovnictví tak už takový trotl nebude ale hlavně, to bych musel kartou platit vše a nesměl bych chodit do hypermarketů, kde v jedné částce jsou potraviny, kosmetika, hračky, hadry, foťák a hever na auto. O propojení s FB atd radši nic.
Taky men to dost desi. Z komercni banky men k mBank pred lety vyhnala prave zavislost na Jave. Pokud tam ta Java ma byt tak honem pryc. Pokud se jedna o preklep, tak bych prislusnemu P.R. managerovi doporucoval co nejdrive uvest informace na pravou miru, par zakazniku by tim mohl zachranit (minimalne mne :-)).