Píše "Dan má samozřejmě pravdu, ta zpráva je nesmyslná".
Byl proveden nějaký výzkum, který by se zabýval tím, že " počítačové hry a násilí spolu nesouvisí"? Pokud ano, tak sem s výsledky a bavme se o nich. Pokud ale takový průzkum proveden nebyl, je celý článek zcela zbytečný. (Samozřejmě ne z pohledu autora, ten jistě pobrat mimořádně tučné prebendy od autorů herního software, prodejců, hráčů samotných, Americké střelecké asociace atd. ;-).)
Podle mne autor článku pouze vyjadřuje svůj názor, odlišný od jím kritizovaného; povídání o statistickém důkazu a implikaci jsou jen jeho dobarvením.
Čistě subjektivně bych se ovšem klonil spíše v neprospěch autorova názoru. Například kdo je zvyklý na počítačové střílečky, přenáší návyky do reálného prostředí; pak je docela obtížné vysvětlovat, že skutečná zbraň neodpouští. Velmi se pak diví, že za míření na kamaráda i nenabitou zbraní je nadřízeným ... no, víme co asi :-).
Predevsim ja ten problem nemam uz proto, ze ony hry aktivne nehraji. K tomu odliseni - jde zejmena o navyky, mozna bych rekl az podvedome. Clovek si proste zvkne nejak se chovat a pochopitelne toto prenasi dal.
To mate jako trenazery, co byvaly v autoskolach. Na jednu stranu pomohly naucit zakladnimu ovladani auta, na druhou stranu kdyz clovek vyjel ze silnice, nic se nestalo; v praxi mel pocit, ze je to stejne (ovsem jen do prvniho ťukance :-)).
Jasně, třeba piloty od ČSA, kteří trénují na trenažérech by raději měli zavřít a ne je pustit za knipl skutečného éra. Takovej natrénovaný psudoznalec klidně vyjede novým erbasem z dréhy do pole, protože zapomene že není na trenažéru, ale přistává na Korfu! S tím je třeba přísně zatočit!
tak to som bol asi jediny kdo pocitil ten set sakra velky rozdiel medzi trenazerom a realnym autom? alebo to som mal len tak mizerny trenazer? konkretne v trenazeru som lietal jak v nejakej pocitacovej hre, ale ked som sedel v skutocnom aute, tak mi instruktor povedal ze jazdim jak zenska, hrozne pomaly a defenzivne :D podotykam autoskolu som robil nedavno a ten trenazer bol pocitacova simulacia ne ten talir co sa tocil a premietal akoze cestu ;)
Minimálně podle vědců z kanadské University Brock tam souvislost existuje (http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=759676). Je samozřejmě možné, že jejich výzkum je zcela špatný a přesto prošel recenzním řízením odborného časopisu, osobně se ale kloním k tomu, že je to důvěryhodnější zdroj než laická úvaha p. Dočekala.
On je problém trochu jinde a týká se spíš počítačů a internetu obecně, ne přímo "násilných her". Dnešní děti totiž začínají mít trochu problém s rozlišením skutečného a virtuálního světa, dost jim to splývá. V tomhle směru jsou patrně různé sociální sítě závažnější než hry.
No a pokud někdo začne mít problém v tomto směru, tak ho pak asi může "násilná hra" více ovlivnit, patrně ale není tím primárním "spouštěcím" problémem.
Je to asi dost složité přesně rozlišit, a proto jsou sociologické výzkumy v této oblasti dost na vodě.
Některé studie ovšem tvrdí opak (http://www.escapistmagazine.com/news/view/111191-Less-Crime-in-U-S-Thanks-to-Videogames). Videohry sice mohou zvyšovat agresivitu, ale to je vyváženo tzv. 'incapacitation effect'. Jednoduše řečeno, hráč se hraním natolik zabaví, že nemá čas vyhledávat problémy v reálném světě.
agresivita != nasilnost. to by byl problem s mnohymi sporty (soutezivost je previt), rizenim auta (hlavne ve mestech), praci ve stresovem prostredi, sledovanim zprav, ctenim platku jako novinky nebo blesk atp. a pokud jde o preferenci her mezi nasilniky, tak dle studie z roku 2002 americke secret service, je mezi nimi tak 11%.... pres 20% sledovalo nasilne filmy a cetlo obdobnou literaturu a pres 30% psalo vlastni nasilnou literaturu.
"Například kdo je zvyklý na počítačové střílečky, přenáší návyky do reálného prostředí; pak je docela obtížné vysvětlovat, že skutečná zbraň neodpouští."
Například kdo si hrál jako dítě na vojáky, přenáší návyky do reálného prostředí; pak je docela obtížné vysvětlovat, že skutečná zbraň neodpouští.
... a protože jsme si na vojáky hráli všichni, tak jsme všichni masoví vrazi že?
Hmm ... zajimavy ze se resi gamesky, ale to, ze denne je v TV videt minimalne nekolik mrtvol, roztrhanych granaty ... to je OK ...
Je to totiz naprosto totez jako pronasledovani drzitelu DP - ti lide prevazne nikdy nikomu nic neudelali, a ke spokojenosti jim staci se divat, na casto naprosto nevine video (trebas nahaci pobihajici na plazi). Tim zcela uspokoji svou potrebu.
S gameskama to funguje naprosto stejne - spousta lidi pomoci nich vybiji svoji agresivitu => nema potrebu v realu jit a nekomu uriznout hlavu.
Driv trebas kluci po odpolednach poradali valky, kde se dasto rezali klackama a to naprosto in natura, dneska misto toho spoluzaka zastrelej ve hre ... co je lepsi?