Vlákno názorů k článku Medián Petra Koubského: Prostor se rozšířil. Obsah může a bude tvořit každý od anonym - Hezký den, nikdo se nesnaží o mesiáštví. Reakce,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 12. 2013 1:07

    bez přezdívky

    Hezký den, nikdo se nesnaží o mesiáštví. Reakce, které jsme obdrželi však měly podobný ráz, ovšem se zcela opačným sentimentem. Takže se jedná snad o adekvátní odpověď antikristům mezi diskutujícími, kteří se plácají nad svými falaciemi s uznalým: Hmm, dobrý vole!

    Autoři textů jsou rozděleni do skupin a je pravdou, že na povídání o sekačkách na trávu stačí libovolnému gramotnému pisateli několik hodin samostudia. Žádosti klientů jsou individuální, a tedy i požadavky na copywritery.

    Ale číst pak komentáře žurnalisty/ana­lytika/pr profesionála, který s vervou vtrhne na web klienta, přečte si text, který nevznikl na Textovník.cz a píše do komentářů: No to je ono, podívejte se na ta nevzdělaná hovada. Za jaká zvěrstva si žádají peněz nic netušících klientů... to si žádá skutečně pevné nervy.

    Služba vznikla asi takto.

    1) Ahoj, člověče, máme docela dost požadavků na tvorbu obsahu, ale oba nemáme čas ani chuť to dělat. Napadá mě nová služba, tady je nástin...

    2) Super, tohle je konečně věc, která by toto mohla řešit za nás, bude žít svým vlastním životem a my se budeme věnovat svému. Bezva.

    3) OK, použijeme model s přímou platbou a necháme copywritery, ať nesou odpovědnost a ať si nechají i většinu peněz. Je to Win/Win situace.

    4) Hurá funguje to. Detaily dořešíme, hlavně že už může XYX psát. Super, že jsme to nějak při ostatní práci dali dohromady, sehnali první lidi a uvidíme, co bude dál.

    5) Dej vědět dalším přátelům, kteří umí psát. Ok, poptám se na fildě, učí tam kamarád, dá nám tipy na lidi. Doktoranti nemají zrovna megaplaty, tohle se jim bude hodit.

    Několika lidem tento projekt skutečně významě pomohl s penězi. Dokonalých arbitrů čehokoliv máme plné diskuzní fóra na Živě. Ale lidí, kteří jsou schopní vytvořit projekt, ze kterého budou moci ostatní žít už tolik není. Takže svobodně lajte jiným, ale skutečně jsme měli radost, že mají ti lidi práci, kterou navíc mají rádi.

    Kdybysme začali Sluníčkový Startup, nafandrejzovali si na zlatý baklažán a potřepali si pravicí s králi Sluníčkových Konferencí, možná by všechno vypadalo jinak. Co je ale nervydrásající je naprostá nepřejícnost a touha najít zabředlý hnus v čemkoliv, co začíná fungovat, ale co nepřináší osobní zisk ani uspokojení komukoliv z hodnotitelů. Nečetli jediný text, al enezdráhají se používat velmi silná slova na naši adresu, na adresu copywriterů, přestože mnozí jsou velmi vzdělaní lidé, kteří produkují hodnotný obsah.

    Kvalita obsahu je popsána už v nápovědě a klient Ví, co si kupuje. Zkrátka a dobře, po přečtení diskuse pod postem pana Prokopa jsme přemýšleli, jak v této zemi vůbec můžou spět věci kupředu, když velká část psané "expertýzy" našich odborníků je nepodložený hate. Pokud stejně kvalitně ověřují zdroje pro svoji žurnalistickou činnost,..

    Nenaštvalo by to Vás? Jen jsme chtěli uvést několik věcí na pravou míru a zdržet se přitom vrhání slovního napalmu. Ale hned první reakce je apelem na naši chtivost (přestože nám služba nevydělává víc než na svůj provoz) a touhu urvat si prostor v komentářích pro PR sdělení. Nebylo by snazší napsat, polibte nám všichni sfinkter? Lidem, kteří texty píší jsme o článcích raději nic neříkali.

    Číst si od lidí, jejichž slova se stávají etalonem morálky a informační hodnoty českého internetu komentáře o tom, jak jim naše břídilství krade práci a kazí trh, aniž by si dali 5 minut práce napsat nám email a zjistit, jak se věci mají, to si opravdu nezasloužíme.

  • 5. 12. 2013 0:19

    Mard (neregistrovaný)

    Proboha, nedělejte ze sebe apoštola moudrosti. Plně chápu že je někdo tak blbej, že raději zaplatí za stánku Lorem ipsum od Vás a je spokojen. Nedělejte z toho však mesiášovskou záchranu pracovního trhu, to mi trochu zvedá kufr. Na druhou stranu mi nenamluvíte, že vždy píše text odborník na danou věc a nepíše jej někdo kdo tomu vůbec nerozumí. Na druhou stranu, když někdo není chopen sám pro sebe text vyplodit, pak asi zřejmě není schopen ani kvalifikovaně posoudit jeho kvalitu. Čímž máte ulehčenou roli - pouze samé spokojené zákazníky :-)

  • 4. 12. 2013 19:50

    bez přezdívky

    Inu, jde to. Otextování například od absolventa magisterského a doktorského (Pretty Huge D__K) studia historie, odborníka na historii průmyslu, který se fundovaně vyjadřuje k problematice dělnictva v postindustriálním světě si třeba také rádi na 067 zaplatí.

    Máme bohužel smůlu, známe jen samé podobně akademicky i osobnostně deformované jedince, kteří své oblasti rozumí jen pramálo, a proto výplody jejich otupělých, honorářů nehodných myslí ceníme velmi nízko.

    Za čárku se hluboce omlouvám s pokorným úklonem. Telebedekři českého internetu však svou neschopnost uživit se sofistikovaným, infozábavněžur­nalistickým citem pro realitu omlouvají existencí lam. To je lame, protože se klaní jen sobě navzájem.

  • 4. 12. 2013 18:14

    Náhodnee (neregistrovaný)

    Ha, dobrý PR, jak vám to generování textů za pusinku a na jakékoliv téma jde? Ale jo, třeba si vaše služby "otextování" nějakého tématu objedná i 067.cz, když budou potřebovat doplnit nějakou vatu.

    Mimochodem, název domény piště bez té čárky nad i (Textovník.cz), bude to vypadat, že víte něco o tématu webu.

  • 4. 12. 2013 17:29

    bez přezdívky

    Textovník.cz

    Když prodejce dřevěných židlí potřebuje originální text k danému tématu na přidružený microsite a nechce utratit 800 korun za NS, kontaktuje nás. Jednoduché responsivní stránky s formulářem, kde může přesně specifikovat typ obsahu, jeho množství a kvalitu. Cena se zobrazuje okamžitě dle vybraných položek v nabídce a celý proces je srozumitelně popsán.

    Podmínky jsou nastaveny tak, že klient v případě nespokojenosti získává své peníze zpět a jeho investice je chráněna. Celá odpovědnost leží na jednotlivých copywriterech, kterými jsou například šikovní studenti filologie. Zatím máme pouze spokojené zájemce, kteří se vracejí a reklamaci textu jsme zatím nevyřizovali.

    Naše marže je minimální a největší podíl ze získané částky získá vždy copywriter samotný. Pokud existuje poptávka po textu určitého zaměření, předně tedy webového obsahu za přijatelnou cenu, existují i lidé, kteří na ni ochotně odpoví svou nabídkou.

    Po komentáři pana Prokopa se našla početná skupina lidí s progresivním vhledem a potřebou hodnotit kvalitu textů, které služba produkuje. Nicméně všichni hodnotili texty na prezentacích našich klientů, nikoliv však skutečný obsah, který si tito objednali pro své ostatní projekty. Žádné pátrání po erudici copywriterů, žádné ověření zdrojů. Hr na ne! Bijte je! Mor ho!

    Vytvořili jsme službu, která je transparentní pro klienty i copywritery a kde může například mladý člověk získat praxi i často potřebné finance. Líbí se nám 067.cz, ale pokud pan Koubský chce propagovat tento projekt pomocí poukazování na službu, která reaguje na tržní poptávku, vytváří pracovní příležitost pro trhem často opomíjené a talentované zájemce bez toho, aby projevil alespoň snahu zjistit něco o motivaci, původu jejího vzniku a reálném produktu, který nabízí, je to přinejmenším zamyšlenou.

    Chápu, že novinařině se už nedaří tak, jako kdysi, ale proč si vylévat zklamání z domnělé tuposti zákazníků, protože nechápu koncept tvorby textů pro určitou třídu webů a princip nastavení cen na základě stavu tržního prostoru. Nikdo z arbitrů kvality práce našich copywriterů se neobtěžoval nás jakkoliv kontaktovat a získat relevantní informace o tom, co a proč to děláme. Jestli je to ukázka přirozeného vhledu do stavu věcí nebo projevem profesionálního lajdáctví už nechám na posouzení druhých.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).