Pohodlí prakticky stejné... No to asi fakt těžko.
1. Do FRA se musíte prvně dostat. Autem je to na dost dlouho, nebo je to jeden let s přestupem navíc.
2. Musíte se vy podřídit letu. Především letovému řádu. Což v praxi často znamená, že na cestě strávíte půlden, ale spíše den navíc.
A pak také musíte na letiště s patřičným předstihem. U nás v PRG ještě čeká premiéra/ministra nějaké VIP zacházení, ale ve FRA ne (pokud se nejedná o oficiální návštěvu Německa, což se nejedná). Jste na úrovni běžného diplomata. A samozřejmě se musíte podřídit pravidlům, co se nesmí brát do kabiny.
3. V normálních letadlech nejsou sedadla proti sobě se stolečkem uprostřed - takže pokud chcete na něčem pracovat ve více lidech, tak to prakticky nejde.
Zatímco u vládního speciálu letíte z Kbel, kde nemusíte odevzdat deodorant ani nic jiného. Na nic tam nečekáte - naopak, pokud se zdržíte, tak letadlo čeká na vás. Let se naplánuje tak, abyste byl v cíli 3 hodiny před začátkem akce a po konci akce nejedete na hotel, čekat na let, ale jedete rovnou na letiště, kde pak maximálně čekáte hodinu v letadle, protože tam na odlet čeká takových speciálů vícero.
A předpokládám, že i našem vládním challengeru je alespoň jeden stolek se 4 místy okolo, takže se tam pracovat rozumně dá.
Od čeho jiného by krucinál vládní speciál byl, než aby s ním letěl premiér (s nějakým menším doprovodem) na oficiální akci?
... že se komukoli z nás nijak nechce na otočku do Jo-burgu. Že by ovšem právě tam premiér neměl - při jeho pracovní povinnosti prezentovat poctu ČR nebožtíkovi - co užitečného vyřídit, s někým se osobně seznámit, atp., je smutná realita. On by tam opravdu přijel, byl by odbaven s nejnutnějšími protokolárními procedurami, podepsal by se do konbdolenčního archu a zase by odjel. Chápu tedy do jisté míry i jej.
Co mi vadí, je jejich "jazyk fotbalové šatny" a rozežranost. Přímá zpáteční letenka first class Frankfurt - Jo-burg stojí necelých 300 tisíc. Vadí mi ta lehkost, s kterou se hoši baví o použití speciálu. Pohodlí prakticky stejné. Napadlo mne, že by cestou nejspíš neměl chudák co číst, nebo napsat.