Společnost Mediaresearch, která pro Asociaci televizních organizací (ATO), realizuje peoplemetrové měření, vyzkoušela tuto možnost také prostřednictvím přenosných zařízení SimAir. Firma o tom informovala dnes prostřednictvím tiskové zprávy s tím, že mobilní měřidla byla nasazena do zkušebního provozu během uplynulých zimních olympijských her. Alternativně pak měření probíhalo také prostřednictvím speciální aplikace instalované v mobilním telefonu respondenta. Mediaresearch využila také monitoringu sociálních sítí a reklamy Admosphere.

Přenosné měřidlo SimAir vyvinuté společností Mediaresearch
NEPŘEHLÉDNĚTE: Mediaresearch prověřila domácnosti s peoplemetry. Češi jsou prý poctiví, tvrdí
Unikátní
součástí projektu bylo zapojení mobilních měřidel na vybraném vzorku
v rámci peoplemetrového panelu. Získaná data tak bylo možné porovnat
s výsledky TV metrů v domácnostech,
uvedla při této příležitosti předsedkyně
představenstva společnosti Mediaresearch Tereza Šimečková. Členy ATO potenciál
mobilního měření velmi zajímá. O sledovanosti mimo domov diskutujeme již delší
dobu a zmíněná studie potvrdila, že náš zájem je opodstatněný. Výsledky jsou
překvapivé zejména u mladších cílových skupin,
konstatovala jednatelka ATO
Vlasta Roškotová.
ČTĚTE TAKÉ: Mediaresearch bude spoludodavatelem peoplemetrových dat v Estonsku
Platformou číslo jedna pro sledování olympijských her byla televize. Sledovanost oproti normálu stoupla v době vysílání tohoto významného sportovního svátku o 10 %. Druhým nejsledovanějším médiem byl z hlediska ZOH internet, který kromě zpravodajského servisu o aktuálních výsledcích jednotlivých disciplín nabízel i sledování sportovních přenosů v reálném čase. Zvýšení sledovanosti se tak dočkaly například online videokanály České televize: objem času, který lidé věnovali sledování jejich videí, vzrostl během olympiády zhruba dva a půl krát.