Jako hlavní důvod bych spíše bral že jsou pouze dvě technologie které to umí a mediální agentury a další formy příživníků by přišli o své výlučné postavení a možnost si dělat co chtějí. Banner nasadí každý. Kontextovou reklamu málokdo. Na druhou stranu to posiluje pozici Google. Technologii etargetu pokud nezmění své nepřijatelné obchodní podmínky, již nasadí málokdo.
Povinnosti smluvních stran podle tohoto bodu trvají po dobu platnosti této smlouvy a po dobu 1 roku po jejím ukončení.
Ani rok po ukončení nesmíte zveřejnit jiné placené textové odkazy, jejichž funkční systém je shodný se systémem etarget
(Sice tam není žádná klauzule co se stane v případě porušení, nevím jak by se řešilo, ale povětšionu je to dosti nevýhodné).
etarget také bere jen některé weby (nad určitý počet zobrazených stránek za měsíc a reklama je umísťována jen na stránkách s články)
Mno a co to ma spolecneho s kontextovou reklamou ? Kdyz si ctu o vypalovacce XY, ocekavam ze jako kontextova reklama tam bude N linku kde ji lze koupit. Nemyslim tim samozrejme na main prodejce.
Takovou reklamu jsem ochoten akceptovat (nevsiml jsem si, ze by zrovna zminovany cdr delal recenze na obleceni).
Az budu shanet neco na sebe, nejspis se pujdu podivat na nejaky web ktery pojednava o obleceni a tam bych ocekaval reklamu na obleceni.
To nemusí být nutně důsledek špatného určení oboru - možná reklama na vypalovačky nebyla k dispozici - tak se prostě pokusil zobrazit nejbližší příbuzné reklamy.
kontextova reklama se nam libi a s uspechem ji pouzivame, moznost graficke kontextove reklamy by byla take velmi zajimava, ale asi hodne by zaviselo od jeji realizace
V Google AdWords je možnost zadávat grafickou reklamu už od jara. Ale úzce to souvisí s AdSense, protože grafická reklama se posílá jenom na partnerské stránky (které nejsou v češtině zatím skoro žádné).
Už na to máme přeloženou skoro celou nápovědu, takže můžete studovat:
http://adwords.google.com/support/bin/topic.py?topic=102
O grafických reklamách z hlediska účastníků AdSense:
http://www.google.com/support/adsense/bin/topic.py?topic=143&hl=cs
Inzerenti si najímají mediální agentury, protože nehodlají živit několik lidí ve firmě, kteří jim jednou za čas sestaví mediaplán, budou si udržovat rozsáhlou databázi kontaktů a dojednají slevy a umístění podle mediaplánu.
Takže proto je o ty "příživníky" zájem, vyplatí se je využívat - pro inzerenty. Co to znamená pro content providera může být inzerentovi opravdu jedno, není to jeho problém.
Pro content providera je pochopitelně lepší nechat si platit za pozici, ne za kliknutí, protože pozici dokáže ovlivnit, zatímco kliknutí ovlivňuje třeba také kvalita toho inzerovaného produktu - a proč by měl na sebe brát content provider tuto zainteresovanost, když to nedokáže ovlivnit?
Inzerent rozhodně nezaplatí víc, ten zaplatí jen tolik, kolik má v rozpočtu a je na content providerech, aby si z toho urvali co největší podíl. Jestli je to klasická nebo kontextová reklama - to už záleží na nich.