Ne pokud je opravdu plno a era musi cekat na holding patternu. Nekdy je to docela dlouho i 15 minut jsem zazil v US
Plachteni ani naznakem. Spis jde o to ze vypocet pristani je presnejsi a efektivnejsi a netreba takovy vykon ani pilotni umeni diky automatizaci. Vykon motoru je pri pristavani s plnymi klapkami velmi treba kvuli velkemu odporu - jak jiste znate z letecke skoly. A jak jiste vite pilot musi kvuli zhorsene manevrovatelnosti pri vysunutych klapkach jeste v kombinaci s crosswinds hodne vykonove rezervy.
Nejvic hlucne jsou vrtulaky/turbovrtulaky a paradoxne male GA era jako cessny,brigadyri a zliny delaji kraval. Jinak tech ATRek (alias litajici traverza nebo mixer) lita z LKPR fakt hodne a clovek uz podle kravalu hada jaky typ(jak motorizovany) leti. V urcitych uhlech maji opravdu neprijemny zvuk.
Dokud to nebude certifikovane na 0/0 ... tak to nikdo realne pouzivat nebude.
To je totiz dnes bezny pozadavek na libovolnou modernizaci letist. V opacnem pripade to z hlediska realneho provozu nema prakticky zadny prinos - spise naopak. Pristani totiz generuje hluk naprosto minimalni a az po dosednuti (zpetny tah). Uz nejaky ten patek se totiz letadla na pristani navadi primo z kurzu a pokud mozno tak, aby na letiste vice-mene doplachtila. Ani ne kvuli hluku jako spise kvuli uspore paliva.
Ve svetle informaci z https://soundcloud.com/czpodcast-1/cz-podcast-152-hacking-geolokacnich-sluzeb by me docela zajimalo, jak (a jestli vubec) resi bezpecnost.