Česká Pošta, Domažlice - v den deslání mi přišla SMS + mail, že mi budou následující den doručovat balík; druhý den dopoledne mi volali, kdy se mi bude doručení hodit => doručili když jsem byl doma.
Pokud u vás ČP nefunguje, je to problém konkretních lidí, kteří nedělají co mají => stěžujte si, jinak se to napravit nemůže...
Vzdycky me nastve, kdyz neco koupim a za dva dny mi prijde na email vyzva od heureky, abych zbozi ohodnotil. Jak mam hodnotit zbozi, ktere jsem jeste nestacil vyzkouset? Ano je tam moznost nechat si email poslat za myslim tri tydny, ale dost casto je i to brzy. Pak se samozrejme heureka plni spise pozitivnimi ohlasy na zbozi, protoze to vyplnuji lide nadseni z prave uzavreneho obchodu, jaky to ale ma smysl, kdyz ty informace tak nejsou relevantni? A co se tyka hodnoceni dopravce nebo samotneho eshopu, tak ja jsem zrovna v tomhle smyslu aktivni a nelenim do firmy napsat, ze vybrany dopravce je spatny a uvital bych moznost jineho dopravce nebo co by slo zmenit primo v eshopu. Pokud mi vubec eshop odpovi, tak potom je odpoved ve smyslu, diky za reakci, ale naprosty nezajem. Jednou mi napsali, kdyz jsem si stezoval na dopravce, ze pokud se mi jejich jedinny dopravce nelibi, at si nakoupim nekde jinde, ze je to absolutne nezajima. :-D Takze ohledne sbirani informaci uplne staci kontaktni formaular na svem webu, za predpokladu, ze o ty zpetne informace ma vubec eshop zajem.
Ohledně toho sci-fi. V neděli večer jsem si objednal něco na eBay z Německa, dnes ráno přišla SMS, že mi to dovezou mezi 12-14 hod. Protože jsem čekal, že to půjde poštou, měl jsem adresu domů s tím, že si to pak vyzvednu. Tak jsem na tu SMS odpověděl, jestli by nešlo změnit adresu do práce. Za minutu hovor od řidiče, že není problém, ale že se změní čas doručení už na 9 hodin, jestli to není problém, říkám že ne a asi před 15 minutami tady byl chlap s balíčkem. Dopravce: GLS
Podobné zkušenosti mám s Českou poštou u balíku do ruky a s PPL. Takže až takové sci-fi to není, akorát po ČR vás to vyjde řádově na stovku, z Německa to bylo tuším $12.
Take spadame pod dorucovaci postu P9, odkladaci postu mame jinou. Na popisovane chovani posty (z obdobi podzim-zima 2012 asi 7 zasilek) jsem napsal stiznost na CTU a posledni balik (minuly tyden) privezl usmevavy postak az domu. Pred tim se stavalo, ze pro zasilky na postu jsme si chodili podle udaju z Track&Trace. A jako perlicka nakonec: oznameni o ulozeni zasilky nam pristalo ve schrance nejdrive treti den po jejim vyzvednuti.
Velice pěkně napsáno.
Facebook je asi jako lampárna, stěžovat si tam nemá smysl, pokud se nechcete jen vyřvat do tmy, je lepší poslat to adresně... stejně jako nemá cenu se vykecávat s operátorkami v call centru.
Jinak naprostý souhlas, cena sice je důležitá, ale servis za nějaký ten příplatek stojí. Dneska je procento vadných výrobků tak vysoké, že kvalitní a bezproblémová reklamace je naprostý základ. Dohadovat se z nějakým pochybným prodejcem kdesi v horní dolní stojí mnohem víc času a námahy a ve finále i peněz, než to prostě koupit třeba o 10 procent dráž třeba v té alze nebo mallu.
Jinak s tou dopravou naprosto souhlasím, sice za to prodejce úplně tak nemůže, ale on má větší páky na poštu tlačit, a je to i jeho vizitka koneckonců. Moje představa kvalitního doručování je např. to co dělá iTesco, zvolíte si rozmezí 2 hodiny, kdy Vám zásilku doručí, za scifi bych považoval, kdyby se přepravce obtěžoval zavolat a domluvit se na předání, stejně všude píšeme kontaktní telefon.
To co předvádí pošta, (např. u nás na Praze 9) tj. když mám štěstí, tak ve schránce najdu lístek že zásilka byla uložena (podotýkám že manželka je na mateřské a tedy víceméně stále doma), obvykle nenajdu ani lístek a musím online pátrat, kdy že balík konečně bude na poště, a zodpovědná osoba neexistuje, protože ukládací pošta nemá s doručováním nic společného, to je katastrofa.
Navíc obvykle zásilky ani nedoručují.. už několikrát se mi stalo, že se na netu zásilka z stavu "připravuje se k doručování" hned přesunula do "uložena na poště", prostě jí rovnou z depa odvezli na poštu a ani se neobtěžovali to zkusit doručit.
I stěžoval jsem si samozřejmě :)
Na úložné poště mi sdělili, že to neovlivní, na odesílacím depu mi sdělili, že to neovlivní, konkrétního poštáka mi identifikovat odmítly, a generální ředitelství mi odepsalo, že to vyřešili, ale neřekli mi jak, ani s kým, a že prý už se to opakovat nebude, a ono se to opakuje :(
Zkusím tedy ještě ten Český telekomunikační úřad, to mne nenapadlo.
V článku nesouhlasím s pozitivním hodnocením zabalení balíku prakticky 2x v bublinách. Pokud dostanu např. knihy zabalené tak, že odpadem z obalu zaplním kontejner a než zboží vybalím trvá to půl hodiny, tak z toho radost nemám. A pokud by mi dodavatel poslal ke zboží bonbony, tak tím mě jen naštve. Ty bonbony nechci, nevím co s nimi. Stejně je někdo musí zaplatit - tedy režijní cena je stejně kalkulována tak, aby pokryla všechny související náklady
V podstatě s pane Bláhou souhlasím. V dnešním světe je velmi těžké nabízet něco, co nikdo již nenabízí. Ale dělat kvalitní zákaznický servis to je dnes raritou. Setkal jsem se s tím v ČR málokdy. Firmy by se měly naučit více si vážit zákazníků a poskytovat jim dnešní nadstandard. Pak se firma prodává sama.
Možná vás to překvapí, ale existují i obchody, kde vás nenutí tlačit před sebou megavozík, když máte v plánu koupit čtyři rohlíky a jedno mlíko a stále mají i (ať už drátěné nebo umělohmotné) nákupní košíky. http://www.obchodnizarizeni.cz/fotky2528/fotos/_vyrn_15kos-plast.jpg
No mě se řidiči PPL na cestu už hezky dlouho neptají, zřejmě mají v navigaci nějakou aplikaci, co jim přesně ukáže i číslo popisné.
Ráno mi jen přijde SMS s oznámením o doručování zásilky, já odpovím "OK jsem doma" a za chvíli je auto před domem. Přivezli mi takhle např. i 200l akvarium a naprosto bez problémů.
ano, promiňte, že jsem se dopustil zjednodušení.. tak kurýrem by to stálo podstatně víe než stovku a zároveň to člověk chce mít co nejdříve, to je motiv jedna a motivem jsou imho z větší části peníze a z podstatně menší že nevím, kde budu za nějaký čas zrovna k zastižení a vyzvednu jak mi to vyjde, mám cestu kolem.. ale nejvíce to vidím na ty peníze.. no a za ty už ta večeře je.. pak tu jsou ti, co nechtějí platit předem a tam už ta částka také narůstá dost nad sto viz. ceník např. alzy.. no a tak dál .. ano napsal jsem to špatně, není to celých 70 procent, není to vždy stovka, ale prostě si myslím, že podstatná část těch lidí šetří ty peníze. A o to šlo.
to je tím že drtivou většinu starých zaměstnanců pošta propustila a najímá brigádníky. ti nemají důvod být loajální. proto nemá pošta moc možností jak si pohlídat doručování. příště prostě brigádník nepříjde. vedení české pošty je stále víc v rukou trafikantů z vlády a těm je to jedno. asi vám to nepomůže, ale to je důvod proč je doručování mnohdy neefektivní. prostě český borděl. taky pracuji na poště a stále jsem jednou nohou na pracáku. mám tu drzost že tam pracuji víc jak dvacet let.
Ono je to asi jinak. Zakaznik: "Chtel bych, aby ten oplatek stal jako v Nemecku". Vyrobce: "Hm, to bude problem, kdyz v CR mate v supermarketu 4x vyssi marze." ...
V tom je problem nekvalitnich potravin za astronomicke ceny v CR. Mimochodem Lidl je na tom jeste docela dobre ve srovnani s jinymi ...
hele, není to ještě tak dávno, co Lidl odmítal s veřejností (novináři) úplně komunikovat ("je to politka firmy").. je pozitivní, že vaše přání splnili, já naštěstí mám možnost chodit do o něco menší českého krámku, kde mají nepřemražené nepolské pečivo, čerstvé tj. nebalené uzeniny i maso, takže do Lidlu už nemusím, ale je fakt, že proti takovému tescu, albertu nebo kauflandu je ještě Lidl zlatej
No psát řetězcům, jaký košíky mají mít, je podle mě trochu zvláštní. Na co mi je košík, který se mi dobře drží, když v něm mám místo čokolády hnědý olej, místo mléka melanin, místo oplatku jed na krysy, místo vepřového koňské, atd. Ale souhlasím, poslouchají názory normálních lidí:
Zákazník: "Chtěl bych, aby ten oplatek stál 4 Kč"
Prodejce zavolá do Polska: "Udělejte ten oplatek, tak, aby stál 4kč a je nám jedno, co v něm bude"
Výrobce: "Hmm, hele tady na sídlišti dělali zateplení a zbyl jim polystyrén, běžte to posbírat a semelte to do oplatků"
Zaměstnanec: "Ale pane vedoucí, to bude nákladné, lidi na sběr stojí peníze"
Výrobce:"Hmm, máte pravdu, tady někdo nabízí prošlý jed na krysy za minimální ceny, nasypte tam jed"
Ne vždy je dobré vyhovovat zákazníkovi za každou cenu a naslouchat jeho feedbacku :-)
Pridam zpetnou vazbu. Tak toto je jeden z nejlepsich clanku za posledni dobu. Vecne, fakticke, odduvodnene. Uz v pulce clanku jsem posilal znamenu z obchodu odkaz na clanek a pak si sel 2/2 docist. S hodne vecmi musim souhlasit. Zejmena s tim, ze konkurovat si pouze cenou, neni to prave.
pavel.kysilka@linuxsoft.cz
Chcete příklad? Podívejte se na Alza.cz. Ve srovnávačích má ceny o 10 – 15 % vyšší než konkurence. Ale třeba já tam nakupuju, protože dostávám kvalitní servis – logistiku, okamžitou distribuci a bezproblémovou reklamaci. A to mi za těch 10 % navíc stojí.
Ten servis si přeci platíte, kurýr je samostatný položka. To ostatní jsou bonusy, které ale zvyšují efektivitu obchodu nezávisle na vás. Za to si také tak úplně nepřiplácíte. Připlácíte si za to, že ALZA skorospamuje slevové kupóny. No a chápejte, že když je třeba slevnit, tak je třeba také napřed zdražit. Kdyby se to totiž vyplácelo i za běžných cen, na nemonopolním trhu už by to obchodník zřejmě stejně udělal. Takže je to jen oblbování zákazníků, kteří na slovo sleva slyší. A na druhé straně poškozování návštěvníků, kteří na slevu zapomenou.
Jiný příklad: proč si dnes 70 % zákazníků velkých e-shopů chce vyzvedávat zboží osobně na pobočce?
protože 70 procent lidí v ČR má tak mizerný plat, že jim ta vydělaná stovka za dopravné vs náročnost odvedené práce (sezení, no spíše stání v pražské mhd, stání ve frotně na pobočce) pořád přijde jako dobrá "brigáda", ostatně ušetřený peníz mohou investovat do večeře v restauraci a spotřebovaný čas tak dohnad a ještě si "užít"..
U Alzy preferuji osobni odber, protoze to mam blizko a nevyhovuje mi na povel cekat doma v urcitou hodinu (spise cely den), to uz si radeji dojdu na postu.
Proc tam ale vetsinou (ne vse maji v sortimentu) nakupuji je, ze slovo "skladem" znamena skutecne skladem a da se platit kartou pres Internet. Ze je to o par Kc drazsi neresim.
ale jo casy se meni, zrovna nedavno u nas Lidl vymenil puvodni kosiky za nove velmi neprakticke, tak jsem sel na jejich web, nasel kontaktni formular a odpovedel ze se mi to nelibi. Sice jim odpoved trvala asi 5 dni ale odepsali a co je hlavni, na prodejnu vratili i puvodni kosiky :)
Jednoznacne pozitivni zkusenost pro me jako zakaznika ze je muj problem zajimal a vyresili jej :-)
Pošta v místě zaměstnání - 6 let to fungovalo skvěle, i když se vystřídalo mnoho pošťáků, zboží nám vždy přinesli. Najednou přišla paní, které se nechtělo do schodů, nedoručovala, ani ty lístky občas nehodila. Takže jsme si stěžovali u její nadřízené. Paní poté přišla dotčená a zásilky asi 14 dní doručovala v pohodě, ale pak to zase ustalo. Takže druhý telefonát a stížnost. Nevím, co se stalo, ale po měsíci už k nám chodit přestala, chodí teď nějaký mladý kluk a je to opět v pohodě. Takže pokud je pošťák/pošťačka neschopná, stěžujte si, protože jinak se nic nevyřeší a bude to stejné..