U Alzy preferuji osobni odber, protoze to mam blizko a nevyhovuje mi na povel cekat doma v urcitou hodinu (spise cely den), to uz si radeji dojdu na postu.
Proc tam ale vetsinou (ne vse maji v sortimentu) nakupuji je, ze slovo "skladem" znamena skutecne skladem a da se platit kartou pres Internet. Ze je to o par Kc drazsi neresim.
ano, promiňte, že jsem se dopustil zjednodušení.. tak kurýrem by to stálo podstatně víe než stovku a zároveň to člověk chce mít co nejdříve, to je motiv jedna a motivem jsou imho z větší části peníze a z podstatně menší že nevím, kde budu za nějaký čas zrovna k zastižení a vyzvednu jak mi to vyjde, mám cestu kolem.. ale nejvíce to vidím na ty peníze.. no a za ty už ta večeře je.. pak tu jsou ti, co nechtějí platit předem a tam už ta částka také narůstá dost nad sto viz. ceník např. alzy.. no a tak dál .. ano napsal jsem to špatně, není to celých 70 procent, není to vždy stovka, ale prostě si myslím, že podstatná část těch lidí šetří ty peníze. A o to šlo.
Chcete příklad? Podívejte se na Alza.cz. Ve srovnávačích má ceny o 10 – 15 % vyšší než konkurence. Ale třeba já tam nakupuju, protože dostávám kvalitní servis – logistiku, okamžitou distribuci a bezproblémovou reklamaci. A to mi za těch 10 % navíc stojí.
Ten servis si přeci platíte, kurýr je samostatný položka. To ostatní jsou bonusy, které ale zvyšují efektivitu obchodu nezávisle na vás. Za to si také tak úplně nepřiplácíte. Připlácíte si za to, že ALZA skorospamuje slevové kupóny. No a chápejte, že když je třeba slevnit, tak je třeba také napřed zdražit. Kdyby se to totiž vyplácelo i za běžných cen, na nemonopolním trhu už by to obchodník zřejmě stejně udělal. Takže je to jen oblbování zákazníků, kteří na slovo sleva slyší. A na druhé straně poškozování návštěvníků, kteří na slevu zapomenou.
Jiný příklad: proč si dnes 70 % zákazníků velkých e-shopů chce vyzvedávat zboží osobně na pobočce?
protože 70 procent lidí v ČR má tak mizerný plat, že jim ta vydělaná stovka za dopravné vs náročnost odvedené práce (sezení, no spíše stání v pražské mhd, stání ve frotně na pobočce) pořád přijde jako dobrá "brigáda", ostatně ušetřený peníz mohou investovat do večeře v restauraci a spotřebovaný čas tak dohnad a ještě si "užít"..