Jistě, nejvíc nakupují 4K televizory, když prakticky žádné jiné již na trhu nejsou nebo max. ve výprodeji.
8K nemá význam u běžných velikostí televizorů kolem 50", takže pokud je výrobci začnou i tak vyrábět, pak je to spíš marketing, než reálný přínos pro diváka.
Samsung by měl spíš zapracovat na uživatelském prostředí, např. třídění programů, než na nějakém 8K. Řadit desítky programů přes dálkové ovládání televizoru je práce na dlouhé zimní večery, a to i pro uživatele znalého. Laik se v tom pak nevyzná vůbec.
Můj nový TV určitě nebude Samsung a odrazuji všechny, co se mě ptají na radu, protože neumí DTS (a Divx). Přístroj, který kvůli tomu nepřehraje většinu .mkv je na prd. Spousta zákazníků to neví (a nerozumí tomu) a pak se diví, že jim nejedou jejich .avi a zvuk u .mkv, který jim na starém TV bez problémů fungovaly. Škoda, že jste se na to nezeptali.
Sektor televizí je to nejhorší, co si člověk může představit. Prakticky každý výrobce svůj vlastní nekompatibilní a většinou zastaralý systém se spoustou umělých omezení, podpora více méně žádná, některé služby nefungují i u nové televize vůbec, po roce jich přestane chodit půlka, po 2 letech už nechodí skoro nic. Takže co? Koupit zase novou, nebo za pár tisíc nějaký čínský bazmek, který se připojí a na kterém bude fungovat všechno, a zase žonglovat s kabely a ovladači? Už pár let si říkám, že bych si mohl koupit novou televizi, peníze nejsou problém, ale vždycky mě zajde chuť.
Samsung by se měl jít hlavně bodnout se svým QLED, takovým skoro OLED, něco jako na trhu "víc pruhů - víc adidas".
Treba ty telky nemaji DTS pass-through, coz je docela beznej "zlocin". Jedina moznost je pak prekabelovat vsechno v byte tak, aby setup nebyl TV-centric, ale AVR centric, coz zase nemusi vyhovovat jinym zarizenim, pripadne vyzaduje vymenu AVR za novejsi s kazdym upgradem pripojenych zarizeni. Typicky treba vyjde novy Playstation a pokud chci plnou kvalitu, musim kupovat novy AVR, od ktereho bych vlastne idealne chtel jen dekodovani zvuku, jenze pokud je setup postaven kolem nej, nejde to. Home cinema segment je bordel, ktery se zlepsuje jen neuveritelne pomalu.
Samsung chrli jednu tv za druhou, kvantita prrvlada za kvalitou. Bohuzel konektivita mezi vlastnimi pristroji je tak mizerna ze jsem rad ze jsem se zbavil i BD prehravace. 3 zarizeni furmy samsung ktera se nedokazi ovladat mezi sebou i kdyz to prodejce deklaruje diky any net. Bohuzel jedine co fungovalo je zapnout a vypnout + volume + -. Jejich 4k je pouze upscale podporujici vlastni tv samsung. Sorry ale samsung uz nikdy vice..
Samsung- škaredé prostředí v menu je neskutečné a ještě k tomu obyčejný ovladač, proto jsem rád, že jsem se této TV zbavil a koupil LG 70 palců s magickým ovladačem, prostředí Webos je nádherné, dokonce má tapety jak mobil, jediná slabina je, že nejdou vymazat pozemní kanály které nechci, ale já stejně jedu přes satelit.
tohle funguje jen u lidí, co mají externí přehrávač filmů (DVD, BD, MMC). Pro mne to je otravné řešení. Filmy hážu na NAS server a přehrávám pomocí jednoho DO na TV přímo v jejím přehrávači. A teprve z TV jde zvuk do AVR, což ale zrovna Samsung už dál nepostí (nechce se mu platit za licenci). No naštěstí jsem přešel na Sony a ta má KODI ,,, :-)
Jasně, že se nejvíc prodává 4K, protože většina TV od 40 palců je ve 4K. Pro běžného diváka je to ovšem zbytečnost, v současnosti stačí a ještě několik let bude stačit Full HD, protože 4K se využije leda při upscalingu na BD a snad je pár stanic na satu. Jinak v pozemce, kabelu a IPTV se s 4K ještě dlouho nepočítá, i když technologii na tojiž mají, jak se vyjádřili různí poskytovatelé, jenže placený přenos by byl tak finančně neúnosný při promítnutí do cen měsíčních balíčků, že by si službu pořídilo jen mizivé procento diváků (vyjádření O2TV).
Já jsem 20 let věrný značce Sony, byl jsem a stále jsem maximálně spokojený. Všechno mezi sebou komunikuje jak má, kvalita špičková. Bravie běží na androidu a za mě je to super systém, již je odladěný, nic nepadá, nainstalovaný mxplayer plus kodeky, přehraje všechno. Kamarád má stejnou TV jede IP TV, domácí DHCP server, vše bez problémů. Za mě jedině Sony...
Jsem schopný si po návratu z Madeiry pustit svou dovolenou v TV ve vyšší obrazové kvalitě (kamera Panasonic HC-X2000), než mně ji nabídne ČT? Jsem. Tečka.
Ta vaše "tečka" je velmi nepravděpodobná. A právě proto nejde o nějaké "vyzobávání detailů". Domácí uživatel může být nadšen z toho, jak mu jeho mobil nebo spotřební kamera "točí 4K (nebo dokonce 8K) video" a vesele ignorovat, že to video nemá ve skutečnosti dost kresby ani na 1080p. ČT takhle ale uvažovat nemůže, takže do 4K vysílání nepůjde bez toho, aby byla schopna netriviální část svého vysílání opravdu pokrýt materiálem, u kterého to 4K bude mít nějaký smysl. V současné době, kdy čelí neustálým výpadům kvůli "plýtvání penězi", a to i z míst, odkud to může být opravdu nebezpečné, to platí dvojnásob.
To vaše tvrzení o "praktickém rozdílu tří generací" je steně nesmyslné, jako kdybyste tvrdil, že utrácet peníze za zrcadlovku a slušný objektiv je nesmysl, protože výrobci zrcadlovek "zaspali několik generací", když mají jejich snímače méně pixelů než leckterý mobil. To, že výrobce nějakého zařízení umožní natáčet 4K nebo 8K video ve smyslu počtu pixelů, aniž by tomu odpovídala i kvalita obrazu, není žádná "generace", to je prachsprostý marketing.
to řazení uměly už před léty TV vyexportovat, upravit v PC a naimportovat. Dnes by to mělo jít ještě snadněji přes wifi a mobil. Ale hlavně nechápu, proč si tak velká firma nezaplatí nějaký report z people meteru a neseřadí default nabídku na základě průměrné sledovanosti. Na to nemusí být nikdo inženýr, aby věděl že průměrný user má řazení nejsledovanějších kanálů v pořadí ČT, NOVA, PRIMA a zbytek. Takže sportovci a důchodci by pak dělali jen drobné editace ...
až do devadesátek to bylo fajn, profesionální audio/video technika (studiové nahrávky, rozhlas, studiové TV kamery) představovaly TOP třídu, my doma jsme jí se svými kotoučáky a VHSkami jen snažili přiblížit. Pak se to nějak podělalo. Rozhlasové vysílání je datově i dynamikou komprimované, zatímco doma poslouchám hudbu 96kHz/24bit, v TV běží FHD zatímco v kapsičce mám mobil natáčející 4K videa a není problém koupit foťák s 8K. Výrobci spotřebky potřebují každý rok prodat dalších 100 miliónů TV a na to je nutné představit u nich nové lepší parametry, pro většinu populace nevyužitelné, ale hezky se to čte v prospektu ... :-D
Bohužel neumi přehrát mov nebo avi není diagnostika problémů ani zadani pro zlepšení výrobci. Kdy se lidí už konečně naučí ze mov a avi jsou jen kontejnery.
Nezažil jsem výrobek který by stran avi a mov podporoval všechny kodeky které lze použít . A to ani software-vlc. Každý kodek může mít x profilu a setup a tv může podporovat i jen 2. A to berme v potaz limitech hw dekpfovacich obvodu.
Není to tak dávno kdy u videa dělal velký problém vně u audia a ignorování synchronizacnich značek.
Nejsem expert v A/V - jako student jsem jen vykonával v jedné firme obsahující přenosy. Nicméně celá problematika mi projde natolik prekpmbinovatelna a složitá, že mít jeden výrobek podporující úplně všechny kombinace je nemožné.
On je rozdíl investovat statisíce do privátní sestavy s 8k přístroji pro jednoho nadšence, který není ve svém koníčku finančně omezen a do veřejnoprávní ČT, která by musela investovat nejméně stamiliony pro výrobu a vysílání v 8k pro pár majitelů těchto TV. Tím by vlastně přestala být veřejnoprávní, nebo alespoň veřejná.....
A, zde není nic vytrženo z kontextu, jen je to reálný pohled na situaci u nás.
Podobně by se našel i jiný příměr. Náš občan si může pořídit extra auto za miliony $ a stejné auto nemůže mít za veřejné peníze ani prezident, premiér, ministr čehokoliv, nebo armáda, či policie. Je to potom důkaz toho, že náš stát je chudý a nestačí ani stovky miliard z jeho rozpočtu?
Doufám, že až se budou zástpuci našich televizí dohadovat na tom pořadí "podle místních zvyklostí", někdo z toho pořídí záznam a zveřejní ho, abychom se všichni pobavili. :-) Vzpomínám si, jak jsem kdysi viděl kousek "Volejte řediteli", kde nechvalně proslulý ředitel zeměkoule chválil nějaký týdeník s programem televize, že už "správně" uvádí Novu jako první, a pranýřoval jiné, které (z jeho pohledu) ještě neprozřely a drze měly na prvních dvou místech ČT1 a ČT2.
Mám domácí kino (reciever + repro 5.1) s plnou podporou i HD zvuku, ovšem flešku šoupnu do telky a hraje mi jen to, co telka umí, tzn. pokud by neuměla DTS a DivX, tak je mi prd platné, že reciever všechny ty formáty zvládá. V takovém případě bych musel šoupnout flešku např. do BD přehrávače či STB jež dané audio-video podporuje.
K tomu bych řekl asi tolik: mám Canon 7D, což bylo ve své době tělo za ~30000 Kč, na něm Tamron 17-50 f/2.8, který při focení kreslí parádně. Přesto natočit 1080p (!) video, u kterého si hned na první pohled neřeknu, že by ta kresba mohla být lepší, není žádná legrace. V podstatě se dá říct, že nezbytností je stativ (s přimhouřením oka monopod) a dobré světelné podmínky, tj. ve dne venku nebo doma s ateliérovým světlem.
R5 má sice novější senzor a je to bezzrcadlovka, takže by pro video měl být vhodnější, ale stejně jsem hodně skeptický k představě, že si s ním někdo jen tak bude točit 8K videa, která oproti 4K opravdu přinesou něco navíc. Nemluvě o tom, že objektiv, který by opravdu vykreslil těch 8K, tj. asi 37Mp, taky nebude zrovna lidovka.. Ona prostě ta profi technika není tak strašně drahá jen proto, že profesionálové přehazují peníze vidlemi, takže je potřeba je pumpnout. :-)
Bohužel kvalita obrazu v TV není jen v technologii, ale u hraných pořadů (film, seriál) se v poslední době zbytečně vyřádí režisér a kameraman na tom, že kamera schválně lítá tak, že z toho divákovi přecházejí oči i hlava, scény jsou zahaleny mlžným oparem, barva potlačena. Možná to mělo dokreslit kriminální žánr, ale zase to kazí dlouhé a zbytečné sekvence, kde se nic neděje.
Obecně ale možná platí, že dokonalý divácký zážitek při sledování pořadu v TV není určen jen pixely, ale často je důležitější námět a provedení. Zejména v poslední době jsou přírodní snímky tak kvalitní a doplněné záběry z dronů, že téměř žádné amatérské video nemá nárok. Na vlastním videu je potom nejcennější to, že jsem pro sebe důležité okamžiky zaznamenal a samotná kvalita samotného obrazu ztrácí na významu.
V neposlední řadě je divácký dojem více určen tím, jak velkou obrazovku sleduje, zda v kině sedí v první, nebo poslední, řadě, nebo zda obraz, jako umění, namaloval holandský mistr, nebo Piccaso.
no já mám Sony i IPTV, řazení je relativně pohodlné, ale při 180 stanicích a některých dublovaných (SD/HD/payHD bez reklamy) je to prostě na dlouho, přehazovat to prstem na tabletu by bylo snadnější.
A naprostá většina mých známých má na prvních 15 předvolbách stejné stanice (viz výše), jen někteří tam mají pár úchylek, které mne vždy pobaví (Prima Love, Eurosport, XXX). Ale to jsou jednotlivé stanice ...
Takže nesouhlas :-)
je to marné, je to marné, je to marné. V Česku ale běžné. Napíšu o globálním rozporu, o praktickém rozdílu tří generací a diskuze se zvrhne na vyzobávání nějakých detailů :-D.
Tak jinak. Jsem schopný si po návratu z Madeiry pustit svou dovolenou v TV ve vyšší obrazové kvalitě (kamera Panasonic HC-X2000), než mně ji nabídne ČT? Jsem. Tečka.
lehký desktop s MM nadstavbou (MediaPortal) jsem používal léta, ale za mne je to už mrtvé, přežité (ventilátory=hluk, desktop CPU=spotřeba, OS= problémy jako viry, aktualizace). Teď mám malý NAS v šatníku, obslouží celý byt a když sedím u TV, stačí jeden ovladač a přepnu se na KODI. No a KODi je obdoba toho MediaPortalu, tzn. výhody doinstalované aplikace jako je podpora všech formátů. Ano, chce to TV a Androidem, ale pak je to TOP řešení.
No pozor na to, kameru mám o trochu lepší než má tady diskutující nade mnou, sice pro zakázky, na dovolenou to asi nikdo nebere, ale o to nejde, pozor na zevšeobecňování. Tyto kamery, které může mít "každý" nejsou mobil, není to ani 15 let starý Canon 7D s sociálním Tamronem, to jsou poloprofesionální kamery a dotyčný má pravdu, že z toho natočí 4K/60 lepší video než cokoli co jde v běžné TV, rozhodně se doma na 4K "pokouká". Ty limity tam jsou ale většinou v pohybu a hlavně v objektivu, takže pro některé typy záběrů už je to limitní.
Co ale není limitní je DSLR/bezzrcátko na gimbálu s pořádnými objektivy. To pardon, ale tam jsou limity mechanické, koš, ostření, (dá se to dostavět) apod, ale to je prostě kvalita která je zcela dostačující a výrazně přesahující to co přijmu v "TV".
Takže dotyčný má pravdu, sice nevím jestli 3 generace, ale amatér si za 150 000 Kč postaví sestavu, které je úplně někde jinde než "profi", (samozřejmě ne profi v terénu, tam vidím stroje za 2M), ale profi co se dostane k divákovi domů.
A na ten paradox narážel, když se to třeba porovná s tím, co lezlo z nějakých Hi-8 při a amaterském natáčení velké pardubické, kontra stejná reportáž v TV.
Jediné, za co se postavím, je cenově nepřepálená TV UE55KS700 z roku 2016, která v porovnání s novými Samsung modely vítězí v testech i teď - excelentní obraz s antireflexem, podpora DIVX a pass-through zvuk, k tomu separátní one-connect minibox. Ale to si Samsung uvědomil, jak udělal dobrou TV, tak záhy u ní uměle omezil funkci SmartThings přímo v TV, kterou veřejně u modelu nejdřív deklaroval.
Teď jsem akorát řešil nové soundbary do domácnosti - stačilo, aby nové samsungy uměly Multiroom a mohl jsem nový propojit s těmi stávajícími. Bohužel co rok, to nová funkce. Co další rok, to už jejich nepodpora. Tak jsem se rozhodl, že že nový soundbar už Samsung nebude. A není.
K různým stížnostem ohledně nekompatibility a nepřehratelnosti některých formátů jen tolik, že já tohle nikdy neřešil, už roky používám jako univerzální stroj a multimediální centrum malý klasický komp desktop v SFF formátu, připojený přes HDMI, momentálně levný repasovaný DELL za 2500 s 2letou zárukou, Intelem i3, dvěma HDD (128 SSD systém a 500 klasický rotační úložiště) mi zvládá díky výběru playerů přehrát levou zadní naprosto vše.
stačí vzít tohle jako základ, který si divák už seřadí:
https://www.mediar.cz/nejsledovanejsi-v-roce-2019-byla-ct-nova-druha/
nevím kam jste se dostali vy, ale na začátku jsem tvrdil, že před léty amatér na profesionální kvalitu nedosáhl ani kdyby se *****, zatímco dnes může na obrazovku lehce dostat ze svého amatérského vybavení víc, než mu nabídne miliardová ČT. A za tím si pořád stojím, ať už to budete vytrhovat z kontextu jak chcete.
vždyť říkám, já o koze, vy o voze. Neřešil jsem koupěschopnost, bohatství atd. Bylo to jen zamyšlení nad technickým vývojem, který dnes tak nějak předběhl dobu. Je tak rychlý, že amatér může trumfnout oficiální veřejnou nabídku nabízenou miliardovými společnostmi. To je ten paradox a v devadesátkách TOHLE NEŠLO. A platí to jen pro TV & domácí video. Neplatí to třeba pro IT (Amazon cloud & domácí server). Připadalo mně to zajímavé zmínit i ve smyslu prvních komentů "proč 4K, když je využití omezené".
Není to pro mne až tak důležité, tak ani nebudu shromažďovat argumenty na to, abych polemizoval o tom, jak se s časem mění nabídka technologie kolem pohyblivých obrázků. Co tak převratného se stalo mezi devadesátkami a dneškem? Jistě i tehdy si mohl soukromník pořídit něco, co ČT neprovozovala, nebo nemohla si dovolit provozovat. Proto jsem toto zamyšlení nad různou nabídkou techniky pro privát a profi zkrátka nepochopil. Možná, kdyby bylo uvedeno na konkrétních případech, čeho se to tehdy týkalo, že bych to viděl jinak. ;-)