Kdybyste se dobře podíval, tak byste zjistil, že jsem psal o prvních "dochovaných hudebních dílech" - ty jsou skutečně spojeny s objednávkou církve. Je to samozřejmě i tím, co jste zmínil - tedy neexistencí nějakého notopisu, což nijak nepopírám. Je třeba si ale uvědomit proč vůbec vznikl notopis, jakou úlohu v tom hrála církev (významnou, leč přesně to vysvětlit je záležitost několika stránek textu), a jaký měl vznik notopisu vliv na pozdější utváření evropské hudby (opět velmi významný - k tomu je dobré si přečíst nějaké ty kapitoly z dějin hudby). Prostě ať se vám to líbí nebo nelíbí, církev má v hudebních dějinách vyrytou nesmazatelnou stopu, a ta cca tisíciletá stopa ovlivňuje podobu veškeré současné západní hudby.
„Už jednou jsem napsal, že se dle mě pan Horák vyjádřil poněkud neobratně, možná až neohrabaně.“
Tak pan Petr Holý se taky nedopustil až tak velkého hříchu, když pouze pominul, že v reakci na něj někdo odvádí téma od hudebních děl obecně k dochovaným notovým zápisům.
„To, jak jste vyznění celého článku shrnul do dvou vět“
O tom shrnucí vyznění článku do dvou vět nic nevím, to mně nedávejte.
„nicméně kvůli tomu nebudu tvrdit, že pan Horák nemá pravdu, ani když říká, že "tráva je zelená".“
Mezi trvzením, že tráva je zelená a tvrzením, že by bez církve neexistovala muzika, vidím určitý nemalý rozdíl.
ano, a proto se na scene objevuje pan Horak, aby nas vsechny spasil!
Protoze bez nej a osy bychom byli vsichni v pr..
Jedu na vsech 3 platformach zaroven (xp/7,ubuntu i lion), proto je usmevne pozorovat, jak propastne rozdilne jsou filosofie panu Jobse (dej mu panbuh nebe) a Ballmera.
Zatimco urvany a uslintany Ballmer prodava predrazene sracky, kultivovany Jobs za polovicni peniz nabizi imho to nejlepsi, co tu lze sehnat.
No a stejne tak i pan Horak zije v predstave, ze jeho potapejici se barka je tim nejlepsim, co tu lze poridit.
Je mi ho lito.
„Kdybyste se dobře podíval, tak byste zjistil, že jsem psal o prvních "dochovaných hudebních dílech"“
Kdybyste se dobře díval, tak vlákno vzniklo pod nějakým článkem. A tam o dochovaných dílech nic není. A celé tvrzení bylo o tom, že by muzika bez církví, států, OSY a jim podobných neexistuovala.
A to může být buď čistě účelová lež, nebo výplod primitivního fanatika. V tomto případě bych celkem věřil tomu prvnímu, ale ani druhé nemůžu vyloučit. Dotyčného pana Horáka neznám.
„Prostě ať se vám to líbí nebo nelíbí, církev má v hudebních dějinách vyrytou nesmazatelnou stopu, a ta cca tisíciletá stopa ovlivňuje podobu veškeré současné západní hudby.“
Tak tu nesmazatelnou stopu snad v tomto vlákně nikdo nepopírá.
Už jednou jsem napsal, že se dle mě pan Horák vyjádřil poněkud neobratně, možná až neohrabaně. Přesto si myslím, že vím, co chtěl v pasáži, na kterou jsem reagoval, říci. Je prostě pravda, že v dějinách byly některé typy hudby více podporované institucionálně buď ze strany státu, nebo ze strany církve, to je celkem jedno. Ostatně dnes je tomu podobně, zatím. Kdyby tomu tak nebylo, tak už dávno by neexistovalo třeba národní divadlo, česká filharmonie, nebo muzea. To, jak jste vyznění celého článku shrnul do dvou vět, je silně zjednodušené a tím pádem zákonitě nepřesné a zavádějící (ještě víc než článek sám).
P.S. Nejsem žádným obdivovatelem OSA ani podobných organizací, musicjet nepoužívám a s celkovým vyzněním článku moc nesouhlasím, nicméně kvůli tomu nebudu tvrdit, že pan Horák nemá pravdu, ani když říká, že "tráva je zelená".