Já s tím člověkem souhlasím. Proč se hnát do průšvihů s Internetem a jeho záludnostmi. Soudím, že si Makro vydělává dost peněz ke klidnému provozu. Sám tam nakupuji, také mne některé věci iritují / krom jiného - nesmyslné přeskupování zboží do jiných regálů / ..je to z jistého podnikatelského záměru pochopitelné, nicméně otravné a hloupé ! Nicméně tu konzervativní a spíše opatrnou politiku Makra chápu a dobře jí , zejména v současné době - rozumím. Sám , ač opravdu vůči Makru ve skrovných pomínkách takto obchodně uvažuji. Spíše opatrnost, klid, spolehlivost a důraz na kvalitu pro cílového - platícího - klienta je to, co současný , kvalitní obchod potřebuje. Nikoliv to dryáčnické, rychlé a riskantní vydělávání peněz za každou cenu. Proč ? Život i tak rychle uteče. Podle mého - dělají solidní, obchodní politiku. A to je dobře ! Tak ať se jim daří.
je prece logicke ze udelam "akci" na zbozi ktere jeste zdrazim. takhle se to praktikuje na veletrzich a vystavach. napise se "veletrzni akce" a housku co mate na krame za 50kc prodavate v akci za 120kc a garantuju ze je udate vsechny. lidi jsou ovce, oni nepremysli ale jen vidi sleva/akce a kupuji.
svagrova firma takto vzdy 2x do roka na zelezarskych veletrzich u nas a v rakousku vyprodava neprodejny lezaky ze skladu za dvojnasobek aktualni ceny na kramu a jeste se mu nestalo ze by neco vezl zpatky.
lidi jsou proste hloupi.
Ať to čtu odshora dolů, zprava, zleva, zepředu, zezadu, poprvé až po desáté, marně hledám smysl tohoto rozhovoru. Pravda, existuje i špatné "píár". To asi bude ono. Pointu v tomhle nevidím. Co má ten článek vlastně říct? A komu?
Celé to tak trochu působí jako propaganda. Jen se nabízí otázka, čeho vlastně?
Makro ma vazne stesti, ze ma takoveho odbornika jako ja pan Michal Rybar, ktereho z jeho byvaleho zamestaneni (fy Symbio) vyhodili pro naprostou neschopnost.
Mne nekontrolovali už několik let (především ten Černý Most), třeba vybírají podle obličeje (asi jako revizoři v metru:-).
Makro by mělo udělat katalog zboží a mapu, kde v tom krámu je - aspoň pro mne je jeho hlavní výhoda šířka sortimentu (viz např. ty katalogy Epikure), ale při každém nákupu se mi něco nepodaří vůbec najít.
Faktury - to je opravdu samozřejmost, mít přehled o nákladech, možnost stáhnout kopii faktury atd.
Jehličkové tiskárny nemusí být vůbec staré, vyrábí se dodnes, a jako jediné umí tisknout přes kopírák.
U platebních karet se divím dodnes, že s tím začli, když tak pořád mluví o nízkých maržích.
S těmi kontrolami je to otázka. Chodím taky především do Stodůlek, výjimečně na BlackBridge - a spíš jsem se setkal s kontrolou vlastní osoby (košíku) tam, na Stodůlkách jen málokdy. Nicméně je pravda, že když člověk stojí ve frontě na pokladnu a pozoruje to, uniforma boyzz jsou docela aktivní, rozhodně se nedá říci, že by brali jednoho zákoše z tisíce. Spíš tak jednoho z pěti.
K webu Makra není nic moc třeba dodávat - vytvářet profil na FB nemá IMHO - vzhledem k profilu typického nákupčího v Makru - valného smyslu, ale aspoň online stav faktur po přihlášení, to už měla být léta samozřejmost.
Nicméně u Makra chce holt všechno svůj čas - není to tak dlouho, co konečně zavedli možnost placení kartami, a náhrada starých jehličkových tiskáren na pokladně je ještě čerstvější záležitost (v Praze, někde jinde možná ani ještě neobměnili, to nevím).
Nemuzu posoudit, ale podle meho pozorovani kdyz projedu pokladnou, tak kontroluji KAZDEHO.
Chodim do Makra ve Stodulkach - je mozne ze jinde se chovaji jinak. Ale moje zkusenosti jsou takove, jake jsem popsal.
Naprosty souhlas. Ale rekl bych, ze zrovna cernou elektroniku (ve ktery jsem jakztakz honenej a mam predstavu o cenach) mivaj(li) klidne o 50% a mozna i vice procent draz. Ale stav tohohle sortimentu a jeho cen spis reflektuje ostatni markety (Tesco, Globus) nez specializovanejsi konkurenci. Na druhou stranu se tam najdou vyjimky opacnym smerem, v prosincim tam meli laciny (relativne) televize.
Ale fotak nebo pametovku bych tam opravdu kupovat nedoporucoval :)
A pripojuji se k nazoru hexxe - hrani si na klub v dnesni dobe opravdu nechapu. Kontroly zbozi za pokladnama jsem zazil naposled pred rokem (ale i tehdy byvaly doby, kdy tam nebyly a pak mely naopak rej), od ty doby jsem tam snad ani nebyl (plno veci i z potravin je jinde levnejsi, takze se tam jezdi jednou za cas pro paletu drogerie). Stejne tak omezeni lidi na kartu na vstup do kramu - u kasy bez ni nezaplatim, tak k cemu tohle? Chtej omezit pocet potencialnich zakazniku?
Máte sice pravdu, ale urážíte mě svými výroky o 15 letých uhrovitých pubecsentech. Pokud to trochu překroutíme, dalo by se to přirovna k výrokům, že "barevní" jsou zaostalá zvířata, co patří do Afriky.
Opravdu nemám rád lidi, co neznají toleranci jiných než svých názorů, barvy kůže nebo počtu uhrů na centimetr čtveřeční na obličeji.
To, že nejsou na internetu, je pro ně v danou chvíli určitě výhoda. Kdyby se lidi pořádně podívali na jejich nabídku na internetu a srovnali to s konkurencí, tak by snadno zjistili, že některá technika "v akci" je dražší o nějakých 25-30 % oproti nabídkám (ne)internetových obchodů. Takhle se snaží umlátit lidi reklamníma nabídkama na place, to jim jde asi líp.
2. to bych nerekl
FAQ
Proč mě kontroluje výstupní kontrola za pokladnami?
Pracovníci Makra v prostoru za pokladnami nebo bezprostředně u východu namátkově ověřují shodu mezi fakturovanými a odebíranými položkami. Právě v tomto prostoru mezi pokladnami a výstupní kontrolou máte možnost si zboží zkontrolovat a jakékoli případné nedostatky ohlásit, tak aby je bylo možno ihned odstranit.
Over si to na miste. Pokud nekdo zaspal dobu, pak je to Makro
1. Povolit vstup vice nez dvema lidem na jednu kartu
2. Odvolat gerilly, co kontroluji obsah voziku po zaplaceni
3. A co vubec prestat si hrat na klub?
samozřejmě neřeším "internet" ve smyslu B2B, automatizovaných systémů, EDI, elektronické fakturace atd... to se rozumí samosebou, jde mi o "generování zisku od koncových uživatelů internetu"
většina lidí provozující obchody (typický zákazník makra) je rád že na internetu vyřídí poštu a zaplatí (někteří ani to placení nezvládají a dělá to za ně externí účetní, osobně ověřeno supportem těchto lidí:-)
možná bych výše podepsaným navrhl trošku reality.. je krásné žít v "it geek světě" ale jsou obory kde se hraje na zisk - a málokdo z teoretiků-vizionářů na internetu vydělává - a když ano tak jsou to takové krátkodobé návaly "flash hry, spamy, reklamy.."..
makro dělá obchod na jiném principu a jeho zisky jsou od úplně jiných lidí... k čemu jim je facebook s milionem uhráků v klubu když do makra z nich dojde 1/1000 možná?
poměr náklad/výnos - a hraje se na tvrdá čísla, ne že nějaký 15 pubescent udělá slide že "facebook vygeneruje možná někdy zisk" - myšleno pro firmy co se tam budou účastnit (ne pro majitele facebooku)
kolik firem dokázalo a odváží se ukázat tvrdá data(zisky) z SLife? - nebyl to pro většinu z nich jen utopený peníz a troška bendění pro partu "mladých a progresivních" co do toho ty firmy naváží (aneb každý pr-marketing-specialista musí vykazovat činnost, čím větší budget, tím veselejší život)
osobně si dokážu internet u makra představit ve smyslu "rezervací a přípravy zásilek" (živnostník si nakliká-objedná a ráno na něj čeká paleta) - ale za to se mu nebude chtít platit moc a náklady zase budou velké - automatizované regálové systémy, ukrajinští brigádníci atd...
jak by podle místních "hekrů" měl progresívně na internetu vydělávat velkoobchod s jídlem?:-) sem zvědavý na jejich návrhy
Jojo, Makro to fakt bere vážně. Počínaje předpotopním a obtížně použitelným webem, žádnými online skutečně vhodnými službami pro zákazníky a konče zcela šílenými e-mailingy, které zjevně maluje někdo pod vlivem.
Za vrchol online aktivit mají záhadný a zmatený prohlížeč papírových letáků, kde i volně dostupné PDF prohlížeče ve Flashi jsou skvěle použitelné.
Abych mu nekřivdil - možná je mimo management Makra. Některé odpovědi by byly k smíchu už v roce 2005, ale teď je 2010 a Makro si všimlo, že existuje internet a se skupinou 130000 UV měsíčně by šlo něco dělat? A že existují sociální sítě? To je teda hukot