Já bych to tak černě neviděl... Invia přeprodává zájezdy více než 200 cestovních kanceláří. Většinou jde o malinkaté kanceláře sídlící bůh ví kde někde v Dolní Horní lhotě na druhém konci ČR. Když vás jejich nabídka zaujme, můžete se sice domluvit, ale v případě, že si rádi ověřujete a prověřujete informace na internetu a poté zajdete osobně na pobočku (což je i můj případ), tak je vám to celkem nanic... V tomto mi existence Invie hodne pomohla. Zašel jsem si na jejich pobočku a ikdyž na osobní jednání nejsou příliš připraveni, velice ochotně a rychle semnou vše vyřídili.
Taky to tak dělám a mám s tím jen ty nejlepší zkušennosti:
1. nikdy se mi nestalo, že zájezd, který byl uveden na Internetu nakonec nebyl, nebo byl za jinou cenu (nepočítám v to právě prodané zájezdy - tedy pokud po stisknutí tlačítka prüfen (prověřit) vyjela hláška že zájezd již není).
2. cena uvedená na Internetu je cena konečká (žádné příplatky, taxy, bakšišné)
3. větší flexibilita - pokud nezapadáte do "modelového klienta" - pár nebo rodina, 7-14 dní, polopenze - často u našich cestovek narazíte. Když jsem si chtěl nechat udělat nabídku u českých cestovek, největší problém byl s délkou pobytu - 3 týdny nabízely jen vyjímečně a obvykle dost nevýhodně (za výrazně vyšší cenu než 14 dní + rozdíl mezi 14 a 7 dny), stejně tak vyšší příplatky za single, nebo All inclusive.
4. cena - u vzdálených destinací s větším rozsahem služeb se lze dostat i pod polovinu české ceny
5. vždy je dostatečně široká nabídka last minute (jo, 80 milionů (obyvatel) je 80 milionů)
Když už vydržím 9 hodin v letadle, tak těch 8 autobusem do Mnichova taky ;-)
"Ohledně velikosti SK trhu, možná by neškodilo, abyste si přečetl tentokrát Vy, čím se trh definuje. Nechcete mi snad říci, že SK trh outgoing cestovního ruchu je 3/52 * 13mld, tedy, že všechny cestovky a agentury na Slovensku utrží celkem 750 mil. CZK?..."
-----
Celou dobu tady mluvíme o online trhu, a ten odpovídá velmi zjednodušeně tomu, co jsem psal.
Jinak já nic neokecávám, nevím co máte na mysli... Škoda, že jste "anonym" - nevím tak, s jakým odborníkem mám tu čest (vidím, že tušíte něco o výjezdovém cr - nejste náhodou z konkurence? :-) )
Já bych ty teorie už nerozebíral, ono je to fakt jedno, teorií je totiž celá řada... Na tomhle se neshodneme.
No ale co třeba příklad:
Jste trojka na trhu a je vysoce pravděpodobné, že první nikdy nebudete. Co uděláte?
Zkusíte to jinde (na jiném trhu) a budete doufat, že protihráče tak ve finále oslabíte na domácím trhu. Nebo ne? Já bych to tak určitě udělal.
Vy jste, Michale, vážně srandovní :) Právě jste předvedl další perlu: "přečtěte si něco o expanzi na cizí trhy a možné důvody k tomu vedoucí".
A co by to mělo být, dovolíte-li? Nějaká skripta? Možná snad zkušenosti úspěšných firem, které expandovaly; případně zkušenosti těch neúspěšných. Kromě strategie "vlaječky", kterou nyní můžeme opominout, tak všechny spojuje jediné: chtějí dělat business. Musí na to mít zkušenosti a lidské i finanční zdroje. Ono se to snad s firmami, které jsou úspěšné na domácím trhu, definičně vylučuje? Nebo to zase potřebujete jenom nějak okecat?
Ohledně velikosti SK trhu, možná by neškodilo, abyste si přečetl tentokrát Vy, čím se trh definuje. Nechcete mi snad říci, že SK trh outgoing cestovního ruchu je 3/52 * 13mld, tedy, že všechny cestovky a agentury na Slovensku utrží celkem 750 mil. CZK? Nebo snad chcete mluvit o tom, jaká je penetrace internetu a tedy latentní poptávka? Já bych se do toho raději nepouštěl, obzvláště pokud chcete zasvěceně mluvit o strategiích.
Jistě mluvíte o našem affiliate programu (http://partner.INVIA.cz/). Mohu Vás uklidnit, peníze vyplácíme rádi a rychle. Na provizích jsme za měsíce březen až květen vyplatili našim affiliate partnerům přes 250 tisíc Kč a to si dovolím upozornit, že vrchol sezóny je ještě před námi a tedy lze očekávat v dalších měsících vyplacené mnohem vyšší provize než dosud.
a tak doufam, ze az nadejde ta spravna chvile a budu si chtit vybrat penize tak se nedockam nejakeho klickovani. Snazim se verit panu Tumovi, ze jsou fain firma, ale kdyz si ctu nektere prispevky ohledne "ochote" Invii komunikovat mam zlehka o sve penizky obavy..
Nene, řekl jsem to přesně jak jsem chtěl. Přečtěte si něco o expanzi na cizí trhy a možné důvody k tomu vedoucí. My navíc víme dobře proč se konkurence tak moc soustředí na trhy, které pro nás nejsou tolik důležité. Mimochodem v žádném případě jsme na Slovensku nezaspali - ze všech původně českých CA, co tam minulý rok vstoupili, jsme jednoznačně největší i na Slovensku. Za cenu vysoké ztráty si tam naše konkurence buduje lepší relativní pozici než má na domácím trhu. Uvidíme jak to tam dopadne - na Slovensku se prodá za celý rok asi tolik, kolik se prodá v Česku za 3 týdny.
Jo priplatky jsou dobre svinstvo. Kdyz uz ma EU plnou hubu kecu o ochrane zakazniku, tak by misto narizovani vyse roamingovych poplatku mela primarne naridit, aby inzerovana cena za sluzbu byla cenou konecnou. Je vazne velice korektni psat v letaku "letenky do Londyna za 800Kc", kdyz k tomu je 1500Kc palivovy priplatek a 2500Kc letistni taxa, k tomu DPH a skutecna cena je skoro sest tisic. A to samozrejme jenom v pripade, ze letite v prestupny rok, objednavate pet let predem a na miste pobudete minimalne 3 dny 14 hodin 23 minut a 11 sekund a maximalne 3 dny 14 hodin 23 minut a 12 sekund a pri nastupu do letadla budete skakat na jedne noze a drzet se za nos. Jinak je cena dvojnasobna.
Stejne tak je zajimave, jak nektera ekonomicky vyhodna svinstva jsou v nase mile EU nedotknutelna, ze by pet v ceskejch nelezo na stole jenom v Praze, ale i v Bruselu v evropskejch?
Tomuhle říkám perla: "Když nemůžete zvítězit na domácím trhu, volíte vcelku legitimní strategii zahraniční expanze."
Řekl bych, že žádná příčinná souvislost v tom není, možná je dokonce přesně opačná - "máte-li winning mix na domácím trhu, volíte vcelku legitimní strategii zkusit ho aplikovat v zahraničí."
Nechtěl jste náhodou říci: "Na Slovensku jsme zaspali a nevím, jak bych to okecal"? Případně: "Nemám rád Net Travel" ...
No pokud clovek neleti uplne v tu hlavni sezonu a pritom je to do proflaknutych destinaci, co maji temer 3/4 rocni pouzitelnost, typu americkych pobreznich subtropu, tak tam najde clovek ubytovani kdykoliv a za prijemne penize s kvalitnima sluzbama v porovnani s tim z ceho se tu da vybirat.
Zkuste se někdy zasnít, sednout si k vašim stránkám, vybrat si něco podle vašich snů a pak si to zkusit skoro objednat - tedy dostat se až k rezervaci. Samozřejmě ne pod svojim jménem.
Zde bych jen uvedl skutečnost, že cestovka neví, zda to bude 500 nebo 900. Tak tam dá 0 a přičte to až to vědět bude. Rozumně myslící jedinec by čekal, že si tam dá 500 (minimum) nebo 700 (průměr). Ovšem EKONOMICKY a MARKETINGOVĚ myslícímu jedinci je zřejmé, že se tam dá buď 0 nebo i něco mírně záporného. Lidé si zvykli na letištní taxy, zvyknou si i na tohle.
Z jiného úhlu pohledu lze pak říci, že to dělá každý a kdo to nedělá, řeže si pod sebou větev. Zákazníka sice zajímá celková cena, ale první se ptá tam, kde to podle letáku vypadá nejlevnější. Pokud mu prodejce nepřipočítá příliš mnoho, obvykle si s ním zákazník plácne a jinde už se ani neptá - z lenosti. Jedno marketingové pravidlo říká "dostaň zákazníka k sobě do krámu, zbytek už nějak ukecáš".
U nás je to celkem použitelné... nebudete přece věřit tomu, že jsme všem našim klientům prodali něco jiného a dražšího, než si objednali... Děláme všechno proto, abychom měli tu DB aktuální. Dohlíží na to desítky lidí a na online propojení s CK intenzivně pracujeme.
Cena paliva rozhodně není používána jako reklamní trik. Určitě ne z naší strany. Naopak, i za cenu složitosti našeho objednávkového formuláře, je našim cílem kompletní kalkulace ceny včetně všech příplatků. Vzhledem k tomu, že jako cestovní agentura nepracujeme s produktem samotným (a to ani s cenou) - tak nemohu odpovědět proč a kdy se s cenou palivového příplatku manipuluje. Mění se to ale několikrát za rok.
Skoro bych se cestovek v tomto případě zastal - protože nemůžete z důvodu malé flexibility většiny kampaní (tištěný katalog, billboardy...) inzerovat aktuálně správnou cenu příplatků - tak se cena často uvádí prostě bez příplatků. Je tam navíc např. ještě poplatek za vízo, který se také mění.
Opravdu jenom drobný - zájezd totiž reklamujete u nás a my reklamaci předáváme CK a ta má nějakou zákonem danou lhůtu, aby se k tomu vyjádřila. I v těchto nemilých případech zprostředkováváme vše k co největší spokojenosti našich klientů.
Tohle bych taky zakázal. Ať si dají na vývěsku cenu, za kterou to jsou schopní prodat a celý realizovat. K tomu tak maximálně příplatek za pojištění nebo výhled na moře.
Nejen že 90 % kanceláří nemá online nabídky, ale ani se je nesnaží aktualizovat. Jelikož jsem letos nemohl plánovat dovolenou do předu, tak jsem sledoval nabídky na internetu (Turecko), kde jich bylo spousta. Uklidněn širokou nabídkou jsem chtěl týden před požadovaným začátkem objednat zájezd. Začal jsem náhodou u Invia, kde jsem specifikoval ráno požadavek. Odpoledne jsem tam volal znovu a znovu specifikoval co chci, s tím, že mi to spěchá. To už mi za hodinu dali vědět, že je vyprodáno. Večer jsem si vyhledal další varianty a druhý den jsem obvolal několik dalších prodejců, kteří měli zajímavé nabídky. VŠE bylo vyprodáno na nejbližší 3 týdny. Z několika desítek nabídek, které jsem poptával, neplatila ani jedna! Jelikož odezva přeprodejců byla kolem půl dne a mě to už hořelo, musel jsem vysledovat kdo je touroperátor a oslovil ty. Pak jsem uspěl.
Na jednu stranu jsem si vědom, že cena paliva na trhu různě stoupá a klesá a tato komodita při kalkulacích dovolených není malá, ale pouze se domnívám, že je to reklamní trik ze strany cestovek na lidi, kdy inzerují zájezd bez palivového příplatku a dalších skrytých poplatků (letištní, transfér, u Egypta např. bakšišné apod.), kdy nakonec Vás zájezd přijde třeba o 1/3 dráž? Na jednu stranu, když se kalkuluje s cenou paliva, proč se nekalkuluje s vývojem ceny koruny, kdy kurs pomalu zpevňuje? Palivový příplatek bych bral, pokud by se cena rapidně zvýšila oproti jiným rokům, ale v letních měsících je už několik let cena PHM po sobě stále stejná nebo s minimálními rozdíly, ale vždy se vyhoupne nahoru před sezónou a po sezóně zase klesá. Pracují v cestovkách ekonomičtí analfabeti, kteří jsou jako by překvapeni nárůstem cen nebo je to cílené navyšování vlastního zisku cestovek ukrytého do této rafinované položky?
Prodej zájezdů většiny německých a rakouských CK máme připraven. Podívejte se na naše stránky koncem tohoto týdne :-) Tam to bude kompletně online. Vše v češtině a s českým prodejcem... takže nemusíte vládnout ani řečí - tedy pokud vám nevadí, že budete mít německy (anglicky) mluvícího delegáta.
Mě teda představa plnýho autobusu Helmutů i Čechů dost děsí. Nejlepší je koupit letenku a na místě si maximálně zajistit částečně ubytování, zbytek nebývá problém. Radši si poradím s domorodcema. Jediný, co mluví pro zájezdy je to, že občas stojí zájezd stejně letenka.
Co jsem se díval na ty německý nabídky, tak taky nic moc. Ušetřit pár tisíc a letět někde z Düsseldorfu? To už vyjde líp i česká cestovka a letět třeba z Vídně.
My nejsme překupníci :-) Nic nevlastníme, pouze zprostředkováváme prodej zájezdů cestovních kanceláří (chcete-li touroperátorů = pořadatelů zájezdů). INVIA.CZ nepořádá ani nevlastní žádné zájezdy. Jsme klasická cestovní agentura, která využívá pro prodej zájezdů internet. Takže prostě obyčejný internetový obchod se zájezdy různých "značek".
S těma značkama se v žádném případě nesrovnáváme a neřadíme se po jejich bok... Jsme něco úplně jiného. Naše značka znamená možnost výběru ze všech větších CK a online nákup zájezdů i těch CK, které nemají např ani webové stránky...
To máte asi něco jako autorizovaný prodejce (napr znacky Sony) se nedá srovnat s obchodnim domem na elektro (např Datart). V Datartu zajisté Sony seženete a ještě porovnáte s podobným zbožím (v našem případě totožným hotelem, od jiné CK za jinou cenu...)
My nejsme překupníci :-) Nic nevlastníme, pouze zprostředkováváme prodej zájezdů cestovních kanceláří (chcete-li touroperátorů = pořadatelů zájezdů). INVIA.CZ nepořádá ani nevlastní žádné zájezdy. Jsme klasická cestovní agentura, která využívá pro prodej zájezdů internet. Takže prostě obyčejný internetový obchod se zájezdy různých "značek".
S těma značkama se v žádném případě nesrovnáváme a neřadíme se po jejich bok... Jsme něco úplně jiného. Naše značka znamená možnost výběru ze všech větších CK a online nákup zájezdů i těch CK, které nemají např ani webové stránky...
To máte asi něco jako autorizovaný prodejce (napr znacky Sony) se nedá srovnat s obchodnim domem na elektro (např Datart). V Datartu zajisté Sony seženete a ještě porovnáte s podobným zbožím (v našem případě totožným hotelem, od jiné CK za jinou cenu...)
musite nakupovat v Nemecku nebo Rakousku, teda pokud vladnete reci. Ma to i vyhodu, ze kdyz se do hotelu vejde uz jen jeden autobus a prijedou dva, jeden od Ceske cestovky a druhy od Nemecke, hadejte koho ubytuji v blizkem prasecaku?
- Problém nebyl v tom, že by byl zájezd prodán, ale v tom, že existoval za mnohem vyšší cenu. Kdyby byl prodán, to bych samozřejmě chápal.
- Byl nabízen po týdnech během dlouhého období, ve skutečnosti za inzerovanou cenu neexistoval v žádném termínu.
- Ta nabídka ta visela měsíc před odjezdem, stejně jako týden nebo dva. Rozhodně nikdo neaktualizoval, že to neexistuje.
Ohledně oldschool-newschool. Já si objednávám spoustu věcí přes internet, dokonce bych řekl většinu, a jsem spokojen. U zájezdů tento postup ale naprosto selhal. Měl jsem vcelku normální problém: potřeboval jsem v létě manželku s dcerou poslat na 2 týdny letadlem někam k moři. Tak si na internetu vybrali u několika cestovek pár zájezdů i s alternativama a předběžně je objednali. Výsledek byl takový, že část prodejců se neozvala vůbec, část nabídla jiné a dražší zájezdy s tím, že nabídky jsou prodané (přitom stejně jako u Invii tam ty samé nabídky vesele visely dál). Tohle kolo objednávání a nesmyslných protinabídek nebo mlčení trvalo cca 2 týdny.
Když už nebylo možné to dál zkoušet, protože plánovaný termín se blížil, nezbylo mi nic jiného než vzít rodinku, peníze a zajet do kamenné cestovky a tam z momentální nabídky nakoupit (shodou okolností to naprosto odpovídalo mým představám). Proto dle mého názoru problém není v oldschool, ale v neschopnosti překupníků typu Invia nabízet existující zboží. Když si na Cybexu objednávám třeba monitor s dodáním do 2 dnů, tak mám jistotu, že ho opravdu dostanu. U Invie mám ze zkušenosti jistotu, že mi nabídou něco jiného.
Kdo ruci za zajezd objednany pres vas? Vy nebo prislusna CK? Jestli jsem to dobre pochopil jste jen prekupnici a jedina pridana hodnota je diskutabilni online nabidka realne fungujici jen v 10% pripadu. Razeni se po bok napr. Cedoku je v tomto pripade trosku divne.
-může se to stát, máme zájezdy od 260 CK a některé nejsou napojeny na online systém (jde spíše o ty menší, velké CK máme napojeny online). Proto když CK zájezd prodá třeba sama (nebo třeba jeden z jejích několika set autorizovaných prodejců), my se to nemusíme dozvědět a máme ho stále v nabídce.
-prodejce se vám potom snaží najít něco jiného - ne nutně dražšího (proč by to dělal, chce prodat zájezd - a ne tahat z vás peníze a naštvat vás) - ale prostě něco, co odpovídá vašim požadavkům a je volné. V sezóně se zájezdy prodávají strašně rychle a proto super nabídky mohou být prodané a pokud vy jste si zrovna objednal něco levného, tak je reálné, že si stejný zájezd objednalo více klientů. Potom je pravděpodobné, že cena alternativní nabídky od našeho prodejce je prostě vyšší - je to logické.
-proč tam tyto zájezdy vysí dál? to nejsem schopný zodpovědět, musel byste mi dát konkrétní případ a pak bych to mohl prověřit. DB zájezdů se aktualizuje nonstop celý den a obsazené zájezdy jsou ihned vymazávány. může tam být zpoždění tuším maximálně půl hodiny, než se to nějak updatuje.
-peníze chceme co nejdřív, právě proto, že máme dané místo rezervované u CK a pokud do stanovené doby nezaplatíme, tak rezervace propadne. CK nám to nemůže držet příliš dlouho - tím spíše v sezóně - jak jsem říkal, o zájezdy last minute je obrovský zájem a daný zájezd může mít v nabídce až 3000 cestovních agentur.
-podvod to určitě není. Osobně bych se bál kupovat u pochybných webů, které za sebou nic nemají. To není případ INVIA.CZ.
Jsme největší cestovní agentura zabývající se výjezdovým cestovním ruchem. Máme už asi 80 000 zákazníků, řadu ocenění od cestovních kanceláří, jsme na trhu od roku 2002, jsme členem APEK, AČCKA... Minulý rok jsme prodali přes internet zájezdy v celkové hodnotě 605 000 000 Kč.
K tomu poslednímu doporučení: kamenné CK mají zajisté své kouzlo. Přijdete tam, prohlédnete obrázky na křídovém papíře katalogu a vyberete z 10 zájezdů, které daná CK pořádá, zaplatíte a jedete. Dle mého trochu oldschool - ale prosím. Já bych raději výběr dovolené nechal na prodejci, který je schopný nezávisle vybrat zájezd z nabídky 260 CK a umožnit vám tak dosažení nejlepší ceny a splnění všech možných požadavků. U nás seženete zájezdy do celého světa, tuším do cca 20 000 hotelů - za stejných podmínek jako v CK (stejná cena).
Mám s nakupováním zájezdů po internetu (a to i konkrétně s Invií) negativní zkušenosti. Když jsem si u Invie vybral něco z jejich konkrétní nabídky, nikdy to neplatilo - vždycky mně na základě poptávky nabídli zájezd mnohem horší a mnohem dražší. Místo zájezdu za cca 27,5 kKč mi nabídli to samé v horší variantě za cca 44 kKč. Přitom stejné nabídky tam visely dál - takže to je podnikání založené na jasném podvodu.
Kromě toho po vás chce Invia peníze zaslat převodem prakticky okamžitě z účtu jen na základě nějakého mailového potvrzení. Jakmile dostali peníze, přestal jsem je zajímat. I když jsem to několikrát urgoval, nebyla mi Invia schopná poslat měsíc!!! podepsaný originál smlouvy, takže jsem jel na dovolenou bez smlouvy a jen jsem se třásl, aby to dopadlo. Příště už nic takového absolvovat nebudu.
Pokud chcete třeba i na poslední chvíli někam odjet, je mnohem lepší zajít si do kamenné cestovky a na internetové překupníky se vykašlat. V kamené cestovce vám na místě ověří, které z jejich super nabídek odpadají kvůli chybějícím letenkám, hotelům, transferům, kde zapomněli připsat "0" atd. Za půl hodiny odejdete se zaplaceným zájezdem, smlouvou a všemi vyřešenými problémy.
Osobně bych do dovolené od nějakých pochybných internetových přeprodejců nešel. Proč taky, když si můžu přes Internet zařídit všechno sám a nemusím spoléhat na nedůvěryhodné cestovky. Většinou to vyjde levněji a pokud jsem na místě nespokojen, nemusím cosi řešit s nějakou zaměstnankyní CK, ale jednoduše se sbalím a přesunu jinam.