Ale ten rozdil tam opravdu je. Google jasne rika, ze se zivi reklamou, kterou cili podle informaci o vas. Ber nebo neber, pripadne si uprav nastaveni soukromi tak, aby te reklama neotravovala (ano, tohle umi u kazdeho profilu). Kdezto co vam takhle otevrene rekne MS? Ze jeho zisky plynou hlavne z desktopovych aplikaci u firemnich zakazniku, zatimco koncove neumi poradne monetizovat bez neustalych boju s tzv. "piraty" (tzn. lidmi, kteri by mohli byt jeho zakazniky)? Takze mu nezbyva, nez obchodovat s informacemi, ale tentokrat bez alespon vytycenych mantinelu?
Žádná kolektivní vina není. Pokud člověk hlasuje proti, je přehlasován a věc je pro něj tak naprosto zásadní, že se s postojem společnosti (=té většiny, která ho přehlasovala) nespokojí, může rezignovat. Pokud mu za to ty prachy, co tam bere, nestojej, pak v pohodě, ale nemůže se divit, že je nadála personifikován se společností jako takovou.
Taky s nim muze nesouhlasit ale nevyhodnotit ho jako 'naprosto zasadni', je i v tomto pripade 'prase'?
BTW: Vzdycky to nemusi byt jen o prachach, treba ma ta firma rozdelanej projekt kterej je jeho ditetem a na kterym nechal roky prace. Ma od toho odejit jen proto ze s nejakym dilcim rozhodnutim firmy nesouhlasi? Tim nerikam ze casto nejde jen o prachy, jen naznacuju ze realita asi nebude vzdycky tak cernobila.
To je tak neuvěřitelný nesmysl, že to nemá smysl komentovat. A navíc je to ne až tak skrytá reklama na jeden konkrétní produkt, který dělá něco úplně jiného než Google Analytics.
Někdo totiž naprosto netuší, že je rozdíl mezi zobrazením reklamy automatizovaným algoritmem (který samozřejmě ty data má) a zobrazení toho co lidé z určitých IP hledají "komukoliv" kdo si o to řekne. Ochrana soukromí je tudíž zcela legitimní důvod.
Takže Google skrývá kdo hledal jaká klíčová slova před administrátory, ale nijak "nekrade klíčová slova". Statisticky bude poměr mezi klíčovými slovy, která lidé co navštíví váš web používají pořád zhruba stejný. Jen bude menší vzorek.
To video ve druhé polovině popisuje produkt, který jednou za týden vyhledá zadaná klíčová slova a zobrazí pořadí daných stránek ve vyhledávání. Což je naprosto něco jiného než report o skutečných návštěvnících dané stránky.
Řešíš, kdybys neřešil, nerozebíral bys to.
Na tom není nic zjednodušujícího. Mluvit o společnosti jako o lidech je normální, protože společnost tvoří lidé. Je úplně normální říct "jsou to borci/svině", každý chápe význam toho sdělení, nikdo nepotřebuje řešit nějakou kolektivní vinu, až na tebe ;-)
Takhle mluví naprostá většina lidské populace, typickým příkladem je politika. Nadává se hromadně na stranu, poslance, senátory. Tím samozřejmě nevylučuji, že se nadává i na konkrétní politiky, protože jsou poměrně hodně viditelní, na rozdíl od takových členů vedení nějaké společnosti. Nadává se na Radu ČT, na policii, jednu dobu bylo v módě nadávat na podnikatele... příkladů jsou stovky, je to prostě úplně normální běžná věc ;-)
Tak jo, kdyz uz tu se mnou takhle ztracite cas tak risknu ze se mi vysmejete a pridam duvod proc mi to vadi:
Tohle obecny nadavani, treba na politiky, je totiz uplne k nicemu. Je to jen lacina kanalizace emoci a utvrzovani se navzajem v bezmoci zmeny. Kdokoliv by chtel hledat prave priciny stavu, najit a oznacit tu skutecnou 'svini', bude nutne konfrontovan s jalovym: "Co resis, vzdyt jsou to prece vsechno stejny svine". Tenhle pohled ale bohuzel rezignuje na rozlisovani, odsoudi pausalne vsechny. Je to jednoduchy ale laciny a velmi skodlivy, myslim ze vsichni soudny lidi by se meli stavet proti tomu. Ale je to prace nevdecna, bo nadavani je v nasi spolecnosti hluboce zakoreneno.
to ze goolge smiruje z duvodu reklam jeste neznamena, ze nesmiruje i z jinych duvodu a do politiky se micha take i kdyz jakoze nenapadane viz. start arabskeho jara, podpora schwarzenberga u nas, topovani dementnich politickych videi na youtube a jejich "spamovani" na maily uzivatelu a celkove tyhle velkokorporace tahnou za jeden provaz.. s cilem mj. rozsireni a ovladnuti dalsich trhu, zdaleka nejde jen o microsoft, to zacina uz u mcDonaldu..
ale mne nevadí, že sa Google živí reklamou a ponúka mi relevantné reklamy, považujem to dokonca za účelné a pre mňa prínosné. Hošie je keď Microsoft sprostredkúva údaje a informácie štátnym inštitúciám, keďže za to niečo má - vlády, ministerstvá a a iné ústredné štátne orgány a úrady si hojne, niekedy aj každý rok kupujú nové a nové licencie. Neoplatí sa Microsoftu byť dobrým informátorom?!
Verite Googlu? tak se rychle proberte a pdoivejte se treba na tohle video:
http://content.noblesamurai.com/rank-tracker-samurai-earlybird-access-1/
A prejde vam mraz po zadech pokud mate vlastni business