Nevim proc, ale proc si kvanta lidi mysli, ze je dobirka pred podvodniky uchrani ...
Bohuzel, casto se o tom presvedci, az kdyz ev. podavaji TO na PCR ;-(, ze neni ochrana zadna, ze si jen zbytecne priplati Ceske poste za sluzbu - a stejne ze se do balicku dostane az po zaplaceni - a jedine, co se muze udelat, je to, ze vedouci posty na vlasrni triko pozdrzi platbu o den ci 2. Za tu dobu se ale na PCR nevyresi a pak smula ...
Obcas pak nastane problem s dohledanim, kam ze ta dobirka jde (ukradene doklady a dotycny cekajiic hned nekde u schranky) - neni preci jenj platba na ucet lepsi?
Jasne identifikovatelne a dohledatelne, ucet neni anonymni ...
I kdyz, pokdu chce nekdo miti zbozi doma druhy den - tam moc jinacich moznoast jak dobirka nezbyva :-)
Teda pomineme-li platebni system a platbu online emboskou ci vritualkou pres internet.
Tak nic nebrani se domluviti, a pokud neni dotycny priznivce dobirek,
vzdy se da domluviti nejaky ten prevod na ucet ...
A i kdyz maji maji banky porad 3 dny (na rozdil treba od PL, DE apod.),
tak az na vyjimky posledni dobou celkem rychle ...
I kdyz to neresi problem za male platby - to zase ale neni problem
eshopu - tam jde o vetsi castky + kdyz s ek tomu proda postovne
(cenny balik, obchodni balik, PPlko ci dalsi), tak uz je to pak
bud na kartu ci onen ucet.
Jedina vyhoda platebniho systemu je tu pak jen v rychlosti - coz se oceni
jen u karty, ci prave u nej ...
Ale vzhledem k tomu, ze si v platebnim systemu lidi zas tolik penez nenechavaji,
a stejne musi nabiti - at uz prevodem ci kartou (ci jen kartou ;-( - PayPal ;-)
- tak je jednou - mohou poslati rovnou :)
Pak uz je tu jen jedna vyhoda platebniho systemu - pojisteni plateb - to jen u nekoho.
Shrnuto a potvrzeno - u eshopu prevod na ucet, platebni karta ci platebni system s moznosti
jak s moznosti nabiti uctu jak karta, tak i ucet ...
Co se tyce ale maly mikroplateb (typicky male aukcicky za par Kc, tj. nejaka mala blbost za par Kc
+ treba std. dopis postovne - ak tam uz je horsi ...
Preci jen, hromada bank ma platbu za polozky (zlata Zivnobanka :) - tam je pak prave rejdiste
pro platebni systemy. Ovsem jak si do nej obycejny uzivatel, jez nema platebnmi kartu
ci ev. ani ucet, nabije konto - na tom zavisi uspesnost CZ systemu.
Preci jen, poslati platbu z uctu, zaskocit na kasu banky ci vziti Acko
slozenku a skocit na postu je pro bezne uzivatele daleko snazsi, jak shaneti
nekoho, kdo udela platbu ze sve karty ...
Takze myslim, ze je asi jasne - kdo v soucasnosti v CZ bude v mikroplatbach udavat ton - a i jej udava.
Ze to ale nekdo neregistruje, a hleda modly v systemu, jez je venku nej, ale jez jre na CZ prostredi zatim
nepouzitelny - to bude, az s ebude mocui nabijet prevodem na ucet
a hlavne, az bude miti CZ ovladani a CZ support ...
Je to kupodivu, ale soucasnemu uzivateli Internetu pro jakztazk praci staci
jen umet ovladat pocitac, cist a psat - cizi jazyk umet nemusi ... ;-)
Obecně máte skoro ve všempravdu, až na tu snahu přičíst na vrub eshopu náíklady na dobírku... U věcí řádově v tisících to není problém a to se již přece děje od x tisíc skoro u všech eshopů... Ale jak byste chtěl na vrub přenést třeba dobírku ve výši 119,- Kč u výrobku za 300,- ??? Tam to marže prsotě nedovolí, jedině že výrobek nestál 300,- ale 419,- to pak ano... ale výsledek je pro zákazníka stejný a pro eshop je to horší, protože je opticky držší... Jako správce 40 eshopů byste to měl vědět...:-)))
to byla pravda, ale uz neni. e-nakupovani v CR uz neni v plenkach a spousta lidi uz ma sve e-ochody overene a je ochotna v nich nejdrive zaplatit. Ale bankovni prevod je prilis pomaly, prodlouzi dodavku o 2 dny. Takze je porad nejvyhodnejsi dobirka.
Pro platby v zahranici pouzivam paypal, proc to nejde i u nas?
Pri nejlepsim jsou nabizeny k placeni predrazeni SMS.
Poptávka skutečně není, stejně tak není ani moc využívaný způsob platby klasicky bankovním převodem. V ČR je a ještě hodně dlouho bue převažovat jednoznačně platba dobírkou, důvody jsou poměrně jednoduché ... neserioznost monoha obchodníků. Mnoho lidí má zkušenost,že pokud zaplatí předem, tak zboží je dodáno bůh ví kdy, kdežto při platbě dobírkou je odbaveno poměrně rychle, důvodem je, že mnoho obchodníků se chová tak, že už od Vás mají peníze a tak se nemusí příliž namáhat s vyřízením objednávky a jejím zasláním, obzvlášť když se jim peníze zaslané předem na účtě pěkně úročí. Pokud zákazník tedy potřebuje něco skutečně rychle, je pro něj nejsnazší právě dobírka. Jakožto technický správce více jak 40 internetových obchodů vidím kolik lidí čím platí za ty roky a i když mají na výběr možnost plateb např. přes paypal i moneybookers, tak to z více jak 18tis vyřízených objednávek nevyužil nikdo a zhruba před 2 měsíci byli tyto způsoby plateb z našich obchodů odstraněny. Bohatě postačí platby platební kartou, ale i ty nejsou příliž využívány i když se to zlepšuje.
U veškerých těchto zprostředkovaných plateb spíš obchodníci nechtějí dávat ze svého náklady na transakci a ukrajovat si tak ze zisku a proto je pro ně pohodlnější používat dobírku, kde je už tak něja kzažito, že jde na vrub zákazníka, přitom by seriozností mohlo být i tyto náklady přičíst na vrub obchodu, ale to u nás zatím nehrozí.
Už to několik let nedělám. Nemám na to dost duševní síly. Pokud se oslovený obchod vůbec obtěžoval odpovědět, bylo to ve stylu "Není poptávka... Neplánujeme...".
Neni to uzasny argument, ale naprosto pravdivy. Kdybyste misto toho, ze jdete jinak, radeji danemu obchodu napsal, ze by mel podporovat paypal, udelal byste mnohem vice pro rozsireni paypalu v CR nez timto jalovym prispevkem :)
Argument, že není poptávka ze strany zákazníků je opravdu úžasný. Jelikož žádnou možnost nenabízí tak jak to vědí, z dotazů zákazníků ? Když vidím obchod kde nemůžu zaplatit tak jdu jinam, co bych se obtěžoval s nějakým požadavkem. A nejedná se jen o mikroplatby, ale i o platby kartou.