Zákazníků na 2Mb ADSL je nejvíce proto, že má nejnižší cenu a ne proto, že by zákazník vyšší rychlost nechtěl. Když byla nejlevnější rychlost 512 nebo dříve i méně, tak tam bylo nejvíce zákazníků také kvůli ceně.
Dokud O2 neodřízne od ADSL hlasovou linku není šance většího nárůsto nových uživatelů ADSL, jde jen o cenu, kvalita bezdrátů je dnes srovnatelná a ve spoustě případů lepší.
Co se týče Spolupráce s Tiscali, tak tam spíš mělo být s tím co zbylo z Tiscali, ne? :oD. Tiscali má dneska sotva tak 4000 zákazníků na ADSL a to ještě těch, kteří v rámci úžasných akčních nabídek vypočítaných obchodním ředitelem dostali koncovou cenu pod cenou nákladovou jako například 333,-Kč a ti jinam za vyšší cenu půjdou těžko. Teda pokud jim to tiscali nevipne a nebude to svalovat na technické potíže které se budou opakovat nebo táhnout dlouho až zákazníkovi nezbude než jít jinam za dražší.
Úzká spolupráce je spíše na poli dial-upu, kdy byli již loni všichni zákazníci tiscali převedeni na přístupovou síť Volného a ze zmiňovaného čísla 50.000 uživatelů je minimálně polovina zákazníků Tiscali.
Je to jinak. Když Tiscali rozjíždělo ADSL přes O2, tak trh nebyl penetrován, Tiscali nemělo miliardy na marketingovou kampaň, tak vsadilo na cenu s tím, že převedení na LLU získá i hlasové výnosy. O2 když to zjistila, tak odřízla Tiscali od příjmů (změna plateb za dial-up), což jim totálně nabouralo investiční záměry. Evropské Tiscali nemělo volné Cash-Flow, protože muselo splácet obligace, takže v kritickém období než vysoudilo na O2 peníze za dial-up nemohla tyto uživatele převést na LLU (jak jste četli v článku, návratnost zákazníka LLU je mnohem více než jeden rok), protože jí generovali životně důležité provozní peníze (tj. co z toho zbylo) - kritické rozhodnutí, že se nesmí oslovovat zákazníci s nejvyššími počty minut na dial-upu. O2 díky monopolu a statistikám telefonního provozu nemělo žádný problém připravit balíčky pro tento segment zákazníků a získat ho. Tiscali sice přežila, ale tyto zákazníky ztratila.
Když konečně vysoudila peníze na O2, tak se pokusila rozjet LLU, ale mateřská společnost projekt stopla když zjistila, že nemá jej v podstatě komu nabízet a také proto, že tyto peníze mohla ihned použít na zaplátování výplaty opcí.
A to byl konec Tiscali, která byla následně rozprodána. Jak z čísel vidíte, ADSL tam mělo jen několik tisíc zákazníků, dejme tomu 10% původního business plánu. O2 jich má 700.000, takže plán 50-100 tisíc zákazníků byl tehdy reálný.
Ale jak se říká - bez Cash Flow proti O2 nelez.
mel sem pres llu 4 mbit od etelu dnesni volny. na konci roku sem presel na plne zpristupneni opet k volnemu na 2mbit. ovsem neni to proto ze by mi rychlost stacila ale protoze je nejlevnejsi a mou motivaci bylo usetrit. pro vetsinou lidi je rozhodujici cena a skryvat to za tvrzeni ze lidem rychlost staci je demagogie.