Vlákno názorů k článku Mikuláš Labský: Volný nabídne služby na neaktivních linkách od anonym - Zákazníků na 2Mb ADSL je nejvíce proto, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 3. 2008 9:49

    anonymní
    Zákazníků na 2Mb ADSL je nejvíce proto, že má nejnižší cenu a ne proto, že by zákazník vyšší rychlost nechtěl. Když byla nejlevnější rychlost 512 nebo dříve i méně, tak tam bylo nejvíce zákazníků také kvůli ceně.
    Dokud O2 neodřízne od ADSL hlasovou linku není šance většího nárůsto nových uživatelů ADSL, jde jen o cenu, kvalita bezdrátů je dnes srovnatelná a ve spoustě případů lepší.
    Co se týče Spolupráce s Tiscali, tak tam spíš mělo být s tím co zbylo z Tiscali, ne? :oD. Tiscali má dneska sotva tak 4000 zákazníků na ADSL a to ještě těch, kteří v rámci úžasných akčních nabídek vypočítaných obchodním ředitelem dostali koncovou cenu pod cenou nákladovou jako například 333,-Kč a ti jinam za vyšší cenu půjdou těžko. Teda pokud jim to tiscali nevipne a nebude to svalovat na technické potíže které se budou opakovat nebo táhnout dlouho až zákazníkovi nezbude než jít jinam za dražší.
    Úzká spolupráce je spíše na poli dial-upu, kdy byli již loni všichni zákazníci tiscali převedeni na přístupovou síť Volného a ze zmiňovaného čísla 50.000 uživatelů je minimálně polovina zákazníků Tiscali.
  • 4. 3. 2008 13:34

    Analyst (neregistrovaný)
    Je to jinak. Když Tiscali rozjíždělo ADSL přes O2, tak trh nebyl penetrován, Tiscali nemělo miliardy na marketingovou kampaň, tak vsadilo na cenu s tím, že převedení na LLU získá i hlasové výnosy. O2 když to zjistila, tak odřízla Tiscali od příjmů (změna plateb za dial-up), což jim totálně nabouralo investiční záměry. Evropské Tiscali nemělo volné Cash-Flow, protože muselo splácet obligace, takže v kritickém období než vysoudilo na O2 peníze za dial-up nemohla tyto uživatele převést na LLU (jak jste četli v článku, návratnost zákazníka LLU je mnohem více než jeden rok), protože jí generovali životně důležité provozní peníze (tj. co z toho zbylo) - kritické rozhodnutí, že se nesmí oslovovat zákazníci s nejvyššími počty minut na dial-upu. O2 díky monopolu a statistikám telefonního provozu nemělo žádný problém připravit balíčky pro tento segment zákazníků a získat ho. Tiscali sice přežila, ale tyto zákazníky ztratila.
    Když konečně vysoudila peníze na O2, tak se pokusila rozjet LLU, ale mateřská společnost projekt stopla když zjistila, že nemá jej v podstatě komu nabízet a také proto, že tyto peníze mohla ihned použít na zaplátování výplaty opcí.
    A to byl konec Tiscali, která byla následně rozprodána. Jak z čísel vidíte, ADSL tam mělo jen několik tisíc zákazníků, dejme tomu 10% původního business plánu. O2 jich má 700.000, takže plán 50-100 tisíc zákazníků byl tehdy reálný.
    Ale jak se říká - bez Cash Flow proti O2 nelez.
  • 5. 3. 2008 14:06

    karaya1 (neregistrovaný)
    mel sem pres llu 4 mbit od etelu dnesni volny. na konci roku sem presel na plne zpristupneni opet k volnemu na 2mbit. ovsem neni to proto ze by mi rychlost stacila ale protoze je nejlevnejsi a mou motivaci bylo usetrit. pro vetsinou lidi je rozhodujici cena a skryvat to za tvrzeni ze lidem rychlost staci je demagogie.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).