Milan Fridrich: ČT se do dvou let úplně změní. Bude to naprosto jiná televize

22. 1. 2013
Doba čtení: 25 minut

Sdílet

Z dálkového ovladače se stala zbraň v rukou diváků, kteří se naučili přepínat, konstatuje v rozhovoru pro DigiZone.cz programový ředitel České televize Milan Fridrich

Česká televize má za sebou mimořádně úspěšný konec roku, a i leden nevypadá špatně. ČT 1 byla dokonce dva týdny po sobě lídrem trhu, v celodenním podílu na dospělém publiku porážela i hlavní kanál Novy. Jak se vám to podařilo?

Celý rok 2012 byl pro Českou televizi úspěšný. Zvýšila se sledovanost všech čtyř programů u dospělého publika a důležitý koeficient spokojenosti, což znamená jediné: zvyšuje se kvalita veřejné služby. Závěr roku, tedy vánoční vysílání, završilo proměnu programového profilu především ČT 1 a ČT 2. Po celý rok jsme u obou programů pečlivě sledovali dění v diváckých skupinách a snažili se budovat loajálnější, pevnější divácké jádro skrze kvalitní a chytré pořady. V minulosti se profil diváků čtyř kanálů podobal a pozice dvou historických stanic ČT 1 a ČT 2 slábla. To se, věřím, mění, a dochází k celkovému posilování značky ČT. Roste povědomí u diváků, že se vyplatí podívat se, co dává ČT. To dokázaly Vánoce a přelom roku nebo i třeba novoroční projev prezidenta republiky, kdy sice běžel na třech televizích, ale 52 procent diváků jej sledovalo v ČT.

Kdy se tedy dočkáme těch neotřelých nových konceptů?

Samozřejmě už letos. Postupně. Už nyní v lednu vysíláme nové žánry a typy pořadů – Rub a líc, Copak bych vám lhal, Neshow, atd. V únoru se přidají dramatické cykly. Jaro bude silně ve znamení 60 let ČST, na podzim posílí program o další novinky a každý měsíc pak budou přibývat. Kontinuálně i po celý rok 2014. Televize není o jedné sezóně nebo jednom okamžiku. Ten proces musí být pozvolný, aby divák akceptoval nové žánry a témata.

Čeho chce ČT v letošním roce dosáhnout – ať už v podílu na trhu, nebo dalších měřených veličinách?

CIF25

Definoval to, myslím, přesně generální ředitel pro Radu ČT, když zmiňoval, že hlavním cílem je zvýšení kvality pořadů a zavedení nového měření kvality a hodnoty veřejné služby. Každá veřejná služba potřebuje ke své existenci respekt. Diváků, tvůrců, kteří ho dělají a také odborné obce. Číslo sledovanosti a číslo spokojenosti je důležité jako jeden z faktorů. Je jasné, že pokud před měsícem a půl vznikla nová televizní stanice a letos mají vzniknout další tři, je naprosto logické, že z hlediska nějakých pouhých procent share se na trhu zase musí něco začít dít. Bude to zajímavý rok pro televizní trh. Důležité je, aby pozice ČT zůstala silná.

Foto: Ondřej Hošt, DigiZone.cz

Seriál: Rozhovory
Neutrální ikona do widgetu na odběr článků ze seriálů

Zajímá vás toto téma? Chcete se o něm dozvědět víc?

Objednejte si upozornění na nově vydané články do vašeho mailu. Žádný článek vám tak neuteče.


Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).