tenhle PR článek je jen veliká trapnost, která ukazuje myšlení z rozpočtu živeného pracovníka čt..snad nejtrapnější je to jeho vysvětlování úspor s dopravou hostů taxíkem...takže když si pozvou nějakého staršího vojenského veterána z WWII, tak ho z čt odvezou taxíkem na metro....
pane Potůčku, určitě Vaší práce a celé Digizone si vážím a rád čtu. taky jste soukromí a musíte se živit sami. Taky chápu, že musíte referovat o obří ČT a občas této chobotnici udělat nějaký favour...to nebylo proti Vám, to je jen vyjádření mého názoru na ČT a p. Fridricha, to jsou ti tyjící z práce jiných
Není to článek, je to rozhovor. Na taxík se ptal redaktor, Fridrich mu jen odpovídal. Na trapnou otázku, trapná odpověď. Myšlení "z rozpočtu živeného pracovníka" ukazujete leda vy. Nikde tam není napsáno, že házení na metro je nepřekročitelné byrokratické pravidlo. Je myslím celkem logické nabídnout hostovi, který se stejně celý den pohybuje někde po Praze, že ho jen přiblíží centru. A o toho, kdo je odněkud z tamtárie, má problémy s pohybem apod. se postarají prostě jinak.
No mně tam zas chybí vysvětlejí jak to je v současnosti a bude s mimopražskými hosty? Nebo je celý stát Praha? Si nikoho jiného než pražáky nezvou? Pokud ano, asi nejede taxík z Ostravy. Pak musí čekat někde u nádraží, nebo se host dopraví sám svým vozem až do ČT. Proplatí mu náklady?
Jestli ho vezou taxíkem z nádraží a musel dojet třeba X hodin busem nebo vlakem, nevidím důvod proč pražákům vozit zadek v taxíku. Ať si jedou metrem tam i zpět, když jim jezdí už i do polí. Stejně tak nechápu proč sváží ráno taxík moderátory Studia6. Normální lidi musí jet svým autem nebo veřejnou dopravou do práce. Takovéto taxíkování by měli zrušit zcela!
Ostraváci pojednou do ostravského studia, aby si taky teda užili jízdu taxíkem ;) Obdobně v jiných krajských městech, kde má ČT studio.
Ráno před je omezená MHD, metro nejezdí, proto asi ten svoz na ranní vysílání.
Omezení MHD není důvod :-) Jiní lidé taky jezdí do práce před 6. hodinou svými vozy.
To množné číslo "studia" u mne vzbuzuje údiv :-) kolik jich je? Brno a Ostrava. A když si budou zvát někoho např. z ČB do ranního vysílání Studia6 tak jak? Nepozvou ho, pozvou pražáka. Jednoduché. A toho dovezou taxíkem.
btw: např. do brněnského Dobrého rána jezdí běžně hosté z Prahy i odjinud po své ose. A řeší to někdo? Vypadá to, že rozežranost taxíky je jen někde... asi holt některá část obyvatelstva už si navykla na moc vysoký komfort. A takto si to musí páně Fridrich zdůvodňovat. Zřejmě taxislužba patří kamarádovi "Někoho"...
Zapomínáte na studio v Olomouci a na to, že všechny krajské redakce jsou optikou spojené s Prahou, takže můžou dělat přenos z ulice před redakcí. Nebo si objednat přenosák. Ale stejně je většina důležitých hostů z Prahy, Brna, nebo Ostravy - to není nic proti mimopražským, ale hlý fakt.
Já to dávám do kontrastu s taxíky. Někoho kdo to může mít třeba 100 km asi taxíkem nepovezou. Ale ty co mají po ruce hromadu možností jak se dostat pomocí MHD, vozí taxíkem s x-násobně vyššími náklady. Proto ten příměr s regionálními studii. A on ten telemost taky není nic moc... to je použitelné na mluvící hlavy, pokud chtějí například udělat ve Studiu6 s někým "Profil", tak se dělá osobně na gauči ve studiu v Praze.
Ono cestování po Praze v MHD někdy zabere víc času než mezi dvěma menšími městy na Moravě. A Kavčí hory jsou právě trošku z ruky, z metra to je ještě asi kilometr. Když uvážíte, že lidé, které si zve ČT do studia, jsou většinou časově vytížení, jsou taxíky opravdu dobré řešení. Když chce televize nějakého hosta do studia, je to její zájem, aby v něm vystoupil, a tak se musí postarat, aby co nejméně narušila jeho pracovní režim. A stejně tak je nesmysl posílat pro někoho z Jihlavy taxík z Prahy, když může mluvit přes telemost přímo z Jihlavy. Už vidím nějakého člověka, jak si kvůli pětiminutovému rozhovoru dělá půldenní výlet do Prahy.
No fňukání pražáků nad tím jak se jim špatně cestuje po městě je pověstné, ale že jim jezdí všechno, odevšad, pořád, je zas druhá věc. Přál bych zažít každému nějaké opravdu velkoměsto jako např. Londýn, pak by byli rádi za tu vzdušnou klidnou dopravu v Praze :-) Nebo nějakou díru kde jezdí bus, jak říká kamarád, "ve čtvrtek a v dubnu". Zmínil jste čecháčkovství, ale právě jeho projev je, že si stále lidi stěžují i když jim pomalu létají pečené holoubata do pusy a bus jezdí z každého rohu.
Malé zamyšlení: autem jezdit po Praze je tedy komplikované...taxík není auto? MHD a metro je v tomto případě jistě efektivnější, metro zácpy nezná a bus jezdí často ve vyhrazených pruzích. Mezi metrem a Kavčími horami většinou zácpy nebývají aby v nich bus uvízl :-) A celý jeden kilometr!
Už se dostáváme na tenký led srovnávání, tak toho nechme...
Nesdílím Váš názor, toť vše :-) Dál už se v tom asi hrabat nemá smysl. Vozit si zadky taxíky po Praze prostě považuji za vyhazování peněz koncesionářů. Tečka.
Nemůžete prostě srovnávat finančního experta, pro kterého je i hodina strávená cestou na Kavčí hory, rozhovorem ve studiu a zpátky do kanceláře nebo na pracovní schůzku, s někým, kdo není tak časově vytížený. Život v Praze je mnohem rychlejši než v regionech, klade větší nároky na čas. A nemyslete si, já od listopadu už taky nebydlím v Praze, takže můžu srovnávat.
s tou dopravou jsem si vzpoměl na podobný tyjátr, který hraje občas vláda dopravující se autobusem do Strakovky nebo nedávno Paroubek jedoucí v pražské tramvaji...opravdu může působit jen na hodně jednoduché jedince.
Obdobně podstatný problém jsem kdysi viděl v jednom dokumentu z kterési volební kompaně, kde politikovi na jednom náměstí nějaký bezdomovec vyčítal, že chodí v parlamentu "na levnou polívku"...
Nezlobte se, ale když to platím, tak srovnávat můžu :-)
A jestli můžu radit, sebe do toho raději nepleťte jako příklad někoho kdo v Praze třeba bydlí nebo třeba nebydlí (prostě nejaký vzorový příklad), tím se dostáváte do situace, že teď budete srovnáván také :-) A budeme se těžko vyhýbat trapným situacím. Já jsem se také neuvedl jako příklad chudáka 300km daleko od Kavčích hor o kterého by jako hosta navíc nikdo v TV nestál :-D (ani není důvod). Nechme to v obecné rovině...
Není to o finančních expertech. Ti většinou sedí někde, kde za nimi dojedou, nebo jsou ve studiu Burza, běžně jsou vstupy v pořadech Ekonomika přímo z pracovišť. Když dojedou do UK, můžou snad dojet svým vozem, jistě mají i s řidičem :-) Takový pan ekonom Sedláček jezdí všude na kole, potkal jsem ho tak v Kaprově ulici :-)
Prostě, od pana Fridricha postrádám podrobný rozbor kdy, komu, z jakého důvodu je volán nákladný taxík, a komu a kdy je jen proplaceno jízdné veřejnou dopravou nebo vlastním vozem. Paušální hlášky "hosty musíme vozit taxíkem" bez vysvětlení potom navozují takovéto spory a spekulace.
Že je život v Praze rychlý není argument. To je výmluva nebo snaha o soucit. Nemám ho a mít nebudu, každé má svoje výhody a nevýhody.
Rychlý si ho dělají ti, co tam žijí. Možná by stálo zato se zamyslet a zpomalit a začít se zabývat i jinými věcmi, než těmi rychlými. Zas se dostáváme ke srovnávání, každé má něco. Ale není to důvod platit někomu taxíky. Je to vyhazování peněz, jako v hromadě jiných věcí vedení Janečkovy kliky. Z mě strany tečka nad tímto tématem.
Klidně si tečkujte, když nechápete, že při tak velkém množství hostů není možné po všech chtít, aby přijeli sami za své. Je to televize, kdo po nich něco chce. Tak jim má zařídit dopravu.
je to přeci jednoduché a každý tohle řeší i v soukromém životě - váženého hosta vozím do alelujá a na jiné se případně i zcela vykašlu...problémem je to jen mezi na cizí peníze nacuclé...
Zdá se, že p. Kříž tohle prostě není schopen pochopit. Pokud si chci pozvat např. děkana UK, je vrcholem neslušnosti mu říct, ať přijede MHD. Zdá se, že by někomu prospělo pár lekcí slušného chování. Stejně tak život v Praze. Praha je specifická a myslím, že se nedá srovnávat ani s Brnem nebo Ostravou. Možná tak s jinými městy v Evropě. Ale to už jsou zase jiné národy a opět těžko porovnávat. Pokud tady někdo nežil aspoň několik let, nepochopí.
Jinak rozhovor byl dost obsáhlý, možná až moc, dal by se zkrátit, přijde mi, že v některých odstavcích se mluví o tomtéž. Bylo by dobré po čase na tento článek navázat, aby bylo vidět, co změny přinesly.
Pokud chcete rozbory jak se hospodaří se známkami, telefony, papíry, žárovkami atd. tak se nechte zvolit do Rady ČT. Od letmého rozhovoru na digizone.cz to rozhodně nemůžete chtít.
Zrovna ze studia v ČB jsem taky hosty viděl. Ne tedy ve studiu6, na to nekoukám, ale třeba ve 20 minutovém odpoledním Interview ČT24 jsou mluvící hlavy často. Kde všude studia jsou nevím, žiju v domnění že ve všech krajských městech. A pak s tím taxíkováním to přeháníte. Když se někdo týden předem domluví, že přijede do Dobrého rána, tak to je podstatně menší problém, než když mu narychlo zavolají, aby za hodinu naklusal vyjádřit se k nějaké aktuálnosti, co se během dne objeví. Pak se nemůžou spoléhat, že rychle dorazí po vlastní ose a taxík je jediné logické řešení.