Uprimne, o stahovace vubec nejde, to by byl FUP opravdu na urovni nekolika GB a po dosazeni by se snizila rychlost na vami zminovanych 128k.
Jde samozrejme o znemozneni pouzivani VoIP volani, tech par stovek MB co jsou ve FUP jsou pro VoIP opravdu omezeni.
Proto taky ne-FUP dostanete az k vysokym firemnim tarifum, kde jsou stovky minut volani v cene, abyste nemeli zadnou potrebu kvuli volani pouzivat VoIP....
Takze cely tenhle clanek je jeden velkej blabol snazici se odvest pozornost.
Hezky demagogicky řečeno :))
Místo abyste fair use policy aplikovali na nefér užívání, aplikují ji prostě na každé užívání, protože to neumíte resp. z krátkozrakých obchodních důvodů nechcete rozlišovat :) Vždycky jsem si myslel, že FUP má omezit extrémy ve prospěch všech, ne každého zákazníka ve prospěch Vás :) Pak je ten název Fair Use Policy poněkud klamavý nemyslíte?
Osobně za nejvíc nefér považuji ne-rychlost po aplikaci FUP. Pokud skutečně je problém v objemu dat, a nejde jen o marketingový nástroj, pak nám všem kritikům zavřete pusu, když po aplikaci FUP dostaneme sice pomalý, ale POUŽITELNÝ přístup na internet. Pak se bude vyplácet připlácet si za prémiovou rychlost, situace kdy po aplikaci fup internet prostě nefunguje, a přitom se tváří jako že funguje je celkem podfuk :)
Jdete sami proti sobě, protože uživatelé si zvykají, že přes mobil spousta způsobů využívání internetu nejde (není použitelná kvůli nesmyslně malému objemu dat, nejde o rychlost), a tím pádem o ně přicházíte ve prospěch jiných technologií a jiných ISP, stavíte se sami do role nikoliv plnohodnotného internetu, ale pokřiveného zmrzačeného ISP, kterému je třeba se pokud možno vyhnout. Je marketingově krásné, že nám stavíte LTE siť s teoretickou rychlostí v desítkách Mbps, ale k čemu to? Vaše datové limity se dají v pohodě vysosnout i přes gprs :)
Je fajn, že před 8 lety byla FUP 5MB a teď je to 150MB.. nicméně všimli jste si, že jen za poslední rok velikost typické www stránky narostla o 25%? Schválně, jakou velikost měla Vaše homepage před 8 lety a nyní? Na desktopu se 100mbps linkou její natažení trvá celkem dlouho :))
Já osobně proto používám 3G jen jako nouzovku, a v telefonu mám nastavené wifi ve všech běžných místech, kde se vyskytuji, abych se FUP na 3G vyhnul a tím pádem abych u Vás platil méně a to mám myslím nadstandardní limit. Důsledkem je, že si raději počkám až budu na wifi a tím pádem nepotřebuji připlácet za mobilní data. Tím přicházíte o spoustu zákazníků myslím.
Podle analýzy ČTU je hranice broadbandu 128 resp. 256kbps. Já osobně budu naprosto spokojený, pokud po překročení limitu mi v mobilu zůstane připojení 64-128kbps, použitelné na standardní non power využívání mobilního připojení přes smartphone.
Na streamování nebo velký download to stačit nebude.... upřímně řečeno, opravdu by v dnešní době někoho napadlo stahovat přes mobilní telefon HD filmy????? Vždyť by si stáhl sotva pár minut a bylo by po FUPU :))) Není 100x pohodlnější si to stáhnout přes tlustou lajnu na desktopu?
Vždyť přes mobilní telefon je problém stahovat HD fotky v dnešních tuzemských sítích.. ( a to se zpravidla pohybuji v Praze v místech s 3G pokrytím).. mimo 3G to snad ani nikdo nezkouší ne?
Máte samozřejmě pravdu, neuvědomil jsem si to a přitom je to tak zřejmé.
Ale to jsou opět sami proti sobě, protože lidé VOIP používat budou, jen ne přes 3G ale přes wifi a jim zisky dále poklesnou.
V naší zaprděné domovině možná ne, ale skype na WP8 a gtalk na androidu jsou pro to připravené již dnes, holt si člověk rozmyslí, jestli zavolá hned přes voice nebo data a nebo vydrží chvilku než chytne wifi doma nebo v práci... když si mám vybrat jestli zavolat hned a za peníze nebo za 20 minut a zadarmo.. málokdy odolám :)
Tak pokud volají oni Vám, tak otázka ceny je spíš jejich problém ne?
A pokud telefon používáte k podnikání, tak tam celkem není co řešit, bavíme se spíš o nepodnikajících osobách. U podnikání je faktorem pro volat či nevolat zejména otázka potenciálního výdělku, který z toho může plynout. U nepodnikajících je to často otázka lennosti či pohodlnosti.
A víte, že byly i doby, kdy se považovalo za nezdvořilost volat hned na mobil, když věc nebyla urgentní? Mně osobně stále přijde, že je slušnost zavolat v pracovní době do kanceláře a ne nahánět každého hned na mobilu a do kanceláře to ani nezkoušet.
A víte že byly i doby, kdy člověk nenosil s sebou telefon? :) To se pak pokušení volat odolávalo celkem snadno, když najít budku nebylo tak snadné :)))
:))) ach bože....
ta slušnost byla a stále v tom, aby to toho dotyčného neobtěžovalo :) To nemá s penězi nic společného. I tehdy jste mohl hovor nepřijmout.
Problém je v tom, že když mi volá neznámé číslo, tak nevím jestli je to proto, že sekretářka adresáta mého týden starého emailu neumí číst a nevšimla si přílohy či druhého odstavce a vyžaduje ústní reprízu, což mne mimo pracovní dobu či na dovolené opravdu ale opravdu nezajímá, nebo sousedka z domu, že mi hoří barák a děti skáčou z třetího patra na beton, což mne zajímá velice a kdykoliv.
2/3 hovoru jsou mozna zbytecne, ale i po osekani zybde ta 1/3, ktera je nezbytna. A zkuste nekdy komunikovat s firmou, co na e-maily odpovida po 2 tydnech. Pripadne pokud musite vyresit reklamaci driv, nez Vam nauctuji nehorazne penize.
Idealni by bylo zit v jeskyny a zivit se lovem mamutu, jenze ty jeskyne dnes uz nekomu patri a mamutu uz taky ubylo.
Evidentně si odmítáte připustit, že pomalu končí rok 2012 a ty časy, kdy telefon byl jen na telefonování už jsou dávno pryč. Dnešní doba, pokud chcete být v práci i v běžném životě úspěšný, si žádá být online. Bohužel i bohu dík, podle toho z jakého hlediska se na to podíváte.
Protože podinvestovali infrastrukturu, technici jim trpí blbost, protože pracovat pro operátora berou jako prestiž a operátoři se vesele pakují místo investice do pokrytí metra a kompletního území.
Někde neni investice z5 hned, ale jak dovedou kapacitu, tak při přechodu ji jen posílí nebo rovnou využijí bez velký přídavných investic.
Jak to změnit?
Musísi námlátit, aby pochopili, že dodávají služby, co maj obyvatestvu pomoci ve vytváření kapitálu a ten kapitál teprve zaplatil služby operátorům.
U debilního státu se to dá pochopit u soukromě firmy už ne ;-)
Spis jde o to, ze sposuta lidi agumentuje tim, ze "volat proste musi", ale kdyby nad tim alespon lechce zauvazovali (coz je problem, protoze by to namahalo jejich slepici mozek), tak zjisti, ze min 2/3 hovoru jsou naprosto zbytecne.
=> pokud i presto volaji, tak je zrejme cena dostatecne nizka ...
Osobne posilam mail - vzdy, pokud takovy kontakt mam a nepotrebuju odpoved hned. Nekdy ji dostanu za hodinu, nekdy za tyden - podle toho, jak ma dotycny cas.