musim s tebou na 100% suhlasit. My znalejsi IntelliTXT pozname, vieme o com to je...
V zasade ako to vidim ja:
- v zasade tento format reklamy nie je zly, akurat ze ho treba upravit. Ako Marek napisal, kliknutim na odkaz by sa nemalo nic diat, iba vysunut bublina, kde je jasne napisane ze je to reklama atd
- webmastri by si mohli upravovat farbu podciarknutia
- analyza slov by mala byt omnoho lepsia, lebo kontext nie je to iste ako kontext.
Toto vsetko sa da pekne a celkom jednoducho naprogramovat.
Nemáš ten Google vytetovaný i na prdeli? Jíš i svíčkovou nebo baštíš jen hamburgery? A co kultura? Nejlepčí je Miky Mouse a Michal Džeksnův co?
Odleť za oušn, vol Buše a postav si americký haus z překližky.
Nevysvětluji, proč odkazy TakeIt porušují pravidla použitelnosti a přístupnosti, protože každému, kdo ta pravidla aspoň trochu zná (k použitelnosti např. Nielsen nebo Krug, k přístupnosti např. WCAG) je to zcela jasné. Jen ve stručnosti -- nejedná se ani tak o způsob označování odkazů, ale především o vypovídací hodnotu textu odkazu a jeho relevanci k cílové stránce.
K porušování zákona o reklamě: Zřejmě chcete naznačit, že samotný odkaz ještě reklamou není a že jím je až bublina. Proč potom ale uživatel, který se chová zcela běžným (a troufám si říci i výrazně většinovým) způsobem, může na odkaz kliknout a dostat se tím na cílovou stránku (která reklamou nesporně je), aniž by nějakou bublinu vůbec zahlédl?
Proto jsem psal, že vzor TakeItu IntelliTXT by zákon neporušoval, protože u něj po kliknutí na odkaz dojde jen k otevření bubliny s označenou reklamou a teprve po klinutí na bublinu se otevře cílová stránka.
To, že se reklama TakeIt vkládá do článků bez souhlasu autorů vím ze své vlastní zkušenosti, protože jsem jako autor na toto téma s jedním médiem už několik měsíců ve sporu.
Jak myslíte to, že "vloženo není nic"? Nevím jak vy, ale já tedy v inkriminovaných článcích vidím odkazy, které tam autor nedal, a obávám se, že kromě malé části čtenářů blokujících reklamy či JavaScript je tam vidí každý.
Možná uvažujete jen v rovině klasického tištěného textu, kde žádné odkazy nejsou, jenže v hypertextu mohou být odkazy velmi podstatnou (a někdy dokonce stěžejní) součástí autorského díla, a přidání dalších odkazů pak toto dílo zásadním způsobem pozměňuje -- což bez souhlasu autora zákon zapovídá.
Hlavně takeIt věčně nefunguje. Pořád mi volá nějaká dáma a já naštěstí nemám čas ale i kdybych ho měl tak protože vidím jak často systém nefunguje bych na to asi nekývl. Když už jsem jí to chtěl napsat tak jsem zjistil že díky tomu že mi to nabídku IT vyhodnotilo jako spam nemám kam a svůj pečlivě ořezaný screenshot jsem poslal na digitální hřbitov.
Pokud Vám není jasné, proč někteří lidé dávají přednost reklamám Googlu před Takeitem, zkuste si porovnat těchto pár charakteristik.
Reklamní odkazy TakeIt v textu článků (např. na iDnes):
- Zásadním způsobem porušují pravidla použitelnosti a přístupnosti stránek.
- Porušují zákon o reklamě (konkrétně zákon č. 40/1995 Sb., § 2, odst. 1, písmeno d).
- Porušují práva autorů, do jejichž textů jsou bez jejich souhlasu vloženy.
- Jejich zahraniční vzor, přestože v mnohém méně agresivní (např. zákon o reklamě by u nás neporušoval), byl masivním odporem veřejnosti velmi rychle vytlačen do bezvýznamných a většinou nepříliš seriózních médií.
Reklama Google AdSense:
- Přijatelně respektuje běžné konvence použitelnosti stránek.
- Reklama je zřetelně označena a velmi přísně hlídaná pravidla určují, že nesmí být zaměnitelná s obsahem.
- Neporušuje žádné zákony ani ničí práva.
- Od svého zavedení si velmi rychle získala masovou oblibu jak u inzerentů, tak u médií, včetně médií velmi významných a respektovaných.
Samozřejmě jsme ty charakteristiky vybral poněkud účelově, takže uvítám, když připojíte další, abychom dostali trochu vyváženější obrázek.
ta podtrzena slova jsou hlavne nesmyslna velmi casto vzhledem k produktu
Je to moc automatizovane a moc fragmentovane. Samotne jedno slovo nenese dostatecnou informaci o svem vyznamu. Davat takovou reklamu do obecnych clanku na zaklade slova je asi strojove jednoduche ale nesmyslne.
Sanci to ma pouze ve specializovanych clancich pripadne v oddelenych sekcich.
Kdyz ctu clanek o fotogrtafovani, kde se pise, ze se mam podivat z okna rozhodne si nechci kupovat plastova okna. Stejne tak kdyz je neceho skoda, nemam zajem o novou oktavii.
V recenzi na konkretni model fotoaparatu bych ocenil odkaz na to, kde se da koupit a za kolik. V navodu pro zahradkare o prorezavani stromu bych pochopil reklamu na vhodne nuzky nanejvys zebrik. Ale uz ne na stresni krytinu.
To je kontextova reklama. To co se tu predvadi je nahodna plosna akce s minimalnim cilenim. A je mi jako uzivateli jedno jestli to je dano systemem nebo neschopnosti firmy poradit zakaznikum vhodna klicova slova ci fraze. Takova reklama mi naprosto nic neprinasi, obtezuje mnohem vice nez bannery a pokud mam tu moznost, odmitam ji prijimat.
Jedina vyhoda tohoto systemu je ta, ze plosne zabira zrejme posledni misto, kde jina reklama neni - primo to v textu.
Jako zadavatel bych to tedy bral pouze jako celoplosne zviditelneni na novem prostoru tj. uvnitr textu, ale rozhodne bych si nenechal namluvit, ze jde o kontextovou reklamu.
Mě ta podtržená slova opravdu připadají daleko pohodovější formát než bannery a podobná blikátka.
Mám spíš dojem, že ať už tady čtu jakýkoliv článek, tak tady pár pořád stejných lidiček "zvrací" svoji filozofii ve stylu-špatně je úplně všechno, ať žije Google.
Je ale fakt, že jakoukoli pochvalu čehokoli na Lupě už dlouho nečekám.