Vlákno názorů k článku Milan Hronec: TakeIT je obranou před Googlem od Aleš Miklík - Podily straveneho casu u vyhledavani a obsahu asi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 4. 2007 16:41

    Aleš Miklík
    Podily straveneho casu u vyhledavani a obsahu asi nikdo nezpochybnuje, ovsem straveny cas a PV nejsou vsechno - markantni rozdil mezi produktovou reklamou ve vyhledavani a v obsahu spociva v ucinnosti (merene treba pomoci CTR). Snad mate spocitano, ze plosne bombardovani reklamou v obsahu vyrovna vysokou ucinnost vyhledavani (pokud Vam tedy na ucinnosti a efektivite pro inzerenta zalezi), pak se ale divim, ze klientum rovnou nenabidnete treba televizni reklamu. Tam by zasahli jeste vic prijemcu a navic, rada spotu tak jako tak konci webovou adresou, kterou lide muzou prepsat do prohlizece. Z bubliny TakeIT nezjisti ani to.
  • 13. 4. 2007 22:17

    J (neregistrovaný)
    Vite proc je uspesnost reklamy na netu tak mala ? Presne kvuli firmam jako ta vase.

    Kdybych u clanku nasel odkazy na firmy k tematu, ani bych to jako reklamu nevnimal. Od toho preci linky jsou. Takove odkazy nejsou problem ani na jinak prisne nekomercnich webech.

    Ale vyrobit clanek, kde je 5 radku textu a 10 odkazu na totalni kraviny ....

    10% lidi aktivne reklamu a veskere pokusy o ni blokuje. Znam nekolik extremistu, kteri maji napsane vlastni css a dalsi scripty, takze si z kazdeho webu vysaji jen informace a balast odfitruji.

    30% lidi pouziva nejaky mene agresivni a vetsinou automatizovany prostredek.

    30% trpi slepotou - reklamu proste ignoruje. Ovsem stale casteji se resunuji do predchozi skupiny, vetsinou po te, co je vytoci obzvlaste vypecena reklama.

    20% sem tam nekde klikne v naivni predstave, ze najdou co hledaj, ale spise omylem, diky nesikovnosti ... a nasledne hledaji zoufale pomoc u nektere z predchozich skupin, protoze na ne vyskoci 30 oken nabizejicich viagru, uzasne betonove tasky u clanku o zavazadlech, kondomy u clanku o prezouvani pneu ...

    No a ten zbytek sou zoufalci (vetsinou managori), kteri reklamu obhajuji.
  • 12. 4. 2007 17:23

    anonymní
    hmm me tu google nabizi same wifi a voip, coz neni zase az tak mimo misu, ne?

    a bylo by velmi zajimave zjistit, jaka slova by si z rozhovoru vybral takeit :) bylo by mozne to tim nekde ukazkove projet a nekde povesit? :)
    predpokladam pritom, ze nemluvite tak, ze volite ta spravna slova, ktera mate v databazi :))
  • 12. 4. 2007 16:20

    Rene z Brna (neregistrovaný)
    Ja taky souhlasim (uz mi couhaji ze zadku jen boty)
    Vas verny kolega z IT
  • 12. 4. 2007 14:52

    Milan Hronec (neregistrovaný)
    podle OPA and Nielsen//NetRatings byl podíl stráveného času na internetu v únoru 07
    4,7% hledání , 45,9% obsah
    http://www.online-publishers.org/?pg=activity

    podíl zobrazených stránek únor 07
    8,5% hledání , 47,5% obsah
    http://www.online-publishers.org/?pg=activity&dt=pageviews#end

    když si vezmu že podle mých informací má v hledání
    seznam cca 200 milionů PV/měsíc
    google cca 130 milionů PV/měsíc
    centrum uvádí v netmonitoru 27 milionů PV/měsíc
    atlas uvádí v netmonitoru 10 milionů PV/měsíc
    ostatní můžou být tak max 10 milionů PV/měsíc

    tak hledání v ČR může být celkově cca 380-400 milionů PV

    netmonitor uvádí že na serverech které tam jsou evidovány bylo v únoru 07 celkem 4 111 664 563

    vzhedem k tomu , že tam mraky serverů není tak si dovolím tvrdit , že čísla platná pro celý svět budou platit i u nás
    tj hledání cca 8,5% ze zobrazených stránek
    čas si taky každý může spočítat sám
    je sice pravda , že Seznam data hledání teď nezveřejňuje , ale lze je najít ve starých výstupech z iauditu 05
    hledání 5% stráveného času
  • 12. 4. 2007 14:21

    Martin Soukup (neregistrovaný)
    Vždyť vy jste napsal jako názor velmi poučné a dlouhé pojednání, které by mohlo vyjít jako samostatný článek! Proč to nenabídnete těm ignorantům z Lupy?

    Vy v podstatě tvrdíte, že zjistit přesný kontext článku je nemožné (ani Google to neumí) a proto budete raději servírovat reklamu k náhodným slovů a využijete psychologii podprahových náhodných asociací! To je podle mě geniální myšlenka, na kterou nikdo z těch stovek pracovníků Googlu nepřišel. Není nad zdravý český selský rozum!

    Dále mě velmi zaujalo těch 5 % času, věnovaných hledání. Když pokryjete těch zbývajícíh 95 %, budou zisky pohádkové. Znáte přesné rozdělení? Jistě neplatí že 5 % času člověk hledá a zbylých 95 % čte idnes. Co lidé dělají dále?

    Opravdu byste nemohl všechno podat formou seriálu článků, kde by vás nikdo nerozptyloval nesmyslnými otázkami? Myslím, že takeit má obrovský potenciál a je založen na tak jednoduchých myšlenkách, až jsou geniální!
  • 12. 4. 2007 13:37

    bez přezdívky
    takeit není klasický kontextový systém

    většina kontextových reklamních systémů se snaží vyhodnocovat článek podle počtu slov , jejich pozice v textu ....
    já tvrdím, na základě mých zkušeností s kampaněmi našich klientů (referenční vzorek je myslím dost veliký jak počtem kampaní, tak jejich různorodostí a objemem ), že takovéto "sofistikované" rozpoznávání o čem článek je je k ničemu
    protože běžný klikrate pozice v kontextu se pohybuje od 0,05 - 0,2%(v kontextových pozicích se našim klientům zobrazí měsíčně jejich odkaz zhruba 400 milionkrát- nepočítám do toho takeit )

    běžný klikrate banneru běžícího zaráz na různých webech bez zacílení se pohybuje od 0,05 - 0,2% podle kreativy (v březnu07 běželo na ruzných webech cca 500 milionů bannerů našich a našich klientů )

    běžný klikrate prvních třech pozic ve vyhledávání je průměrně 10%

    z toho mě vychází
    a/ zacílení na ty co hledají je cca 100 x lepší než v kontextu
    b/ jesliže z 2000 lidí co si něco čtou jen jeden klikne , tak si tady nelžeme o nějakém kontextovém cílení

    můžu teoreticky přiřazovat odkazy k tématickým článkům-webům
    (etarget) nebo můžu kampaně pouštět jen na webech kde se na ně kliká (bbKontext) pak vytáhnu klikrate na pozici na 0,3%

    ale to není analýza článku

    běžný uživatel si jde něco číst, protože ho zajímá obsah sdělení a ne proto aby si pod článkem našel komerční odkaz
    proto bude klikrate vždy nízký

    a proto je podle mě jedno jestli se snažím cílit na obsah článku nebo na slova v textu , klikrate je podobný, efekt naženu množstvím stránek

    tady máte pro ukázkustudii kolik stránek je obsah a kolik hledání
    http://www.online-publishers.org/?pg=activity&dt=pageviews#end

    a kolik kde uživatel stráví času
    http://www.online-publishers.org/?pg=activity

    v takeit si zákazník volí ke každému produktu na která tři slova má být podtržen - o relevanci na slovo rozhoduje sám

    v kontextových systémech si zákazník k jednomu reklamnímu textu volí neomezené množství slov a sousloví

    o relevanci kontextu svědčí třeba i to co vybral jako relevantní k tomuto článku váš oblíbený Google
    mě třeba teď nabízí dva tuze relevantní

    1.Chceš lepší práci?
    IQ test používaný u pohovorů zjistí , jaký si zasloužíš plat. Zkus ho!
    www.IQ-test.cz

    no u mě se netrefili u Vás jo ?

    a
    2.Kupte si telefon Meteor
    Až přijedete do Irska, kupte si levný telefon Meteor
    www.meteor.ie

    škoda do Irska se zrovna nechystám


    do dnešního dne jsme zasáhli 3,5 milionů uživatelů , v průměru jeden otevřel bublinu víc než 35x , podtržení viděl nejméně 250x , čas běží frekvence na uživatele roste
    já tvrdím že si uživatelé zvyknou/zvykli že nás obsah článku nezajímá , že cílíme na slovo
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).