Právě že nespolkne... Ona to udělá ještě vyčůraněji. Kdyby obchodníka spolkla, tak nese i jeho ztráty a rizika.
Ovšem ona mu bude jen fakturovat, přikazovat, nařizovat, zakazovat. Například Slevomat už to má u zboží vychytané tak, že veškerá komunikace proběhne jenom se Slevomatem a obchodník tak se zákazníkem ani nemá šanci vůbec nijak komunikovat.
Spousta lidí to potom bere tak, že si "nakoupila na Slevomatu" a ani netuší, že Slevomat měl vlastně službu "jen" zprostředkovat. Obchodník pak už přestává být podnikatelem, ale je v podstatě jen jakýsi zaměstnanec na švarcsystém Slevomatu, který se podílí na zisku, ovšem v případě ztrát nese 100%. (Slevomat nezajímají reklamace, servis atd. - tyhle nákladné služby nese 100% obchodník).
A heuréka jde přesně tímto směrem! Už jenom stačí, aby veškeré objednávky probíhali rovnou v systému Heuréky a je to! Ze všech eshopů zapojených do takového systému jsou pak jen zaměstnanci na švarcsystém, kteří možná prodají párkrát něco "bokem", ale nedivil bych se, kdyby to Heuréka zakázala.
Eshop nemá cenu propagovat přes srovnávače, Slevomaty atd., to je cesta do pekla!
Eshop získá zákazníky z reklamy na Internetu (např. AdSense), docela levné jsou i letáky v MHD (tady bych nezapomínal, že ČR není jenom Praha a zvlášť malá města mají poměr cena/výkon naprosto vynikající, navíc lidé za malých měst mají většinou jedinou možnost jak se dostat k nějakému netypickému zboží právě na eshopech).
Mnoho zákazníků naláká také unikátní obsah. Super je eshopu vytvořit poddoménu - například "magazin.eshop.cz" a tam mít e-zin o dané problematice, novinky atd. V ČR je opět super věc, že nemusíte nic složitě vymýšlet, ale díky jazykové bariéře jenom prolezete zahraniční weby, přeložíte, uvedete zdroj a pohoda :)
Super jsou i různá videa, video-recenze atd.
Tímto stylem můžete psát i krátké zprávičky několikrát denně a web tak udržovat velmi živý.
E-shop se pak stává velmi rychle známým, alespoň v řadách potencionálních zákazníků. Asi jen velmi těžko se stane, že si někdo bude několikrát do týdne číst například nové recepty, tipy na vaření, návody do kuchyně atd. a když ta samá firma pak nabídne na stejném místě ke koupení například kuchařku nebo tlakový hrnec, tak ani sekundu nebude uvažovat nad tím, aby si to koupil...
Navíc od koho si člověk koupí raději? Od "unknown", kterého mu vyhodí Heuréka nebo od "odborníků", od kterých třeba už několik měsíců čte články a kouká na videa?
Na tohle je jednoduchý argument pro zákazníka:
"Už jste si někdy koupil něco, co bylo opravdu výrazně levné? A jak jste s tím teď spokojen?"
Tím, že obchodník prodá zákazníkovi třeba dražší zboží nebo službu, kde mu ale může garantovat určitou kvalitu nedělá jen výdělek sobě, ale vydělává i zákazník...
Krásně je to třeba vidět třeba v článku na Technetu o MC kazetách: Velmi kvalitní japonská kazeta Maxell stála 105 Kčs; "levná" česká kazeta Emgeton stála 90 Kč.
Maxell byla kvalitní kazeta, neopotřebovávala přehrávací hlavy, měla mnohem kvalitnější zvuk a při správném zacházení jde i kazeta z dob komunismu přehrát dodnes.
Emgeton byla nekvalitní kazeta, s hrubým povrchem, která opotřebovávala velmi výrazně přehrávací hlavy v přehrávači, měla nekvalitní zvuk a pro dlouhodobé užití se nehodila. Jedinou její výhodou bylo, že byla o 14%(!!!!) levnější než Maxell.
Myslíte, že prodavači dělali zákazníkům dobrou službu, když je nechali ve velkém nakupovat tehdejší Emgeton?
Asi těžko! Protože za 105 Kčs měl zákazník sice dražší, ale velmi kvalitní kazetu... V případě, že si koupil za 90 Kč Emgeton, tak v podstatě vyhodil do kanálu 90 Kč a ještě více! Za chvíli totiž nejen, že potřeboval novou kazetu, ale i čtecí hlavy v přehrávači.
Jak se říká: "Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci."
pokud strčím do srovnávače výrobek, jedná se o tentýž výrobek, prodaný za různých podmínek, nikoliv o jiné výrobky.
Obchod kromě ceny ještě může ovlivnit
- rychlost dodání
- délku záruky
- cenu dodání a místo (místo čekání na pošťáka doma třeba vyzvednutím v obchodě dle mé pracovní doby)
- něco jako dobré zkušenosti (s minulými dodávkami, s vyřízením reklamace)
- dobrý dojem z obchodu třeba dojmem, že jsou odborníci
Poslední dvě položky jsou silně subjektivní, mohou vyrovnat mírné zvýšení ceny, ale jen do určité míry.
Prostě když nakupuji, procházím web, vybírám,a až vyberu konkrétní zboží podívám se do srovnávače a zvolím nějaký obchod. Ne nutně nejlevnější ale cena je jistě nejdůležitějším kritériem.
To se týká definovaného výrobku, pokud nakupuji službu, je to něco jiného, to se do srovnávače těžko strká. Kvalitu práce řemeslníka prostě nejde definovat jen kategorií "cena".
To samozřejmě, ovšem nejlépe může obchodník uspět, když nabídne UNIKÁTNÍ zboží (alespoň na českém trhu).
Stačí se domluvit s výrobcem a nechat pro sebe nějak zboží "vylepšit" a samozřejmě udělat branding. Tím docílíte toho, že konkurence nemůže prodávat stejné zboží. Musí prodávat jiné a nemůže tedy konkurovat cenou...
Například, když si někdo chce koupit Harryho Pottera, tak nemůže jít za žádnou "konkurencí". Mohou mu sice nabídnout jinou "taky knihu", ale když si chcete přečíst další díl HP, tak technický návod na Škoda 120 Vám moc radosti neudělá - i když je stejně tlustý a má mnohem kvalitnější vazbu :-D.
Na českém trhu je zhruba jenom 10% zboží, které je dostupné ve světě. Opravdu N E C H Á P U proč někdo bojuje s ostatními obchodníky někde ve srovnávači o každý desetník a nedá si raději tu práci a nenechá si dovést nebo vyrobit něco, co tu prostě nikdo druhý neprodává. Na tak malém trhu jako je ČR to není vůbec žádný problém - ono stačí zajet jenom pár km přes hranice a už tam máte 100 a jednu věc, kterou tady nekoupíte :)
To plati, ovsem jen do jiste miry ...
Videl sem parkrat velmi drahe veci, ktere chciply po par tydnech pouzivani. A po jejich rozebrani bylo zjevne, ze chcipnout proste musely. Jejich (i nekolikanasobne) levnejsi protejsek pak fungoval i desetileti.
100% to plati trebas pro tzv "znackovou" elektroniku. Nejen ze disponuje desetinou funcionality te neznackove, ale prevazne nic nevydrzi.
OT: V menších městech (tj. vše mimo tehdejších krajských) byl člověk rád, když sehnal přes Tuzex nebo od známého drahé kazety Maxell (nebo jiné "západní" značky), neb všechny dva obchody s elektronikou ve městě nabízely pouze emgetonky a to mohl být člověk rád, že si mohl vybrat mezi 60 a 90 minutovou kazetou; Supraphon a Panton vydávaly nahrávky na MC taky na emgetonkách. Detto u kinofilmů, kolikrát měli jen sovětské (na jejich obranu, pro černobílou fotografii nebyly špatné), el. součástek (návštěva obchodu se seznamem o 30 položkách a odchod s dvěma odpory a jedním kondíkem).
Tak to ani nahodou.
90% lidi neumi najit ani dva eshopy kde by se dalo koupit totez. Prevazne znaji jeden, ktery se jim nekde vnucuje reklamou.
Tech 10% potom zkoukne, kolik +- to zbozi stoji, a pokudneni vylozene prepalene ... tak ho koupi tam, kde maji reference/zkusenosti, ze nejsou problemy.
Naposledy jsem v Alze pred mesicem koupil tablet Prestigio, dostal jsem k nemu batoh a navic jsem na netu nasel slevovej kupon na 200,- Takze zatimco po prohledani google byla nejlevnejsi cena 6.450,- ja ho mel z Alzy za 6.390,- + batoh zdarma. Takze kecy, ze to same poridim jinde o 1/3 ceny niz si nechte od cesty.
Kecy si nechte od cesty vy ... kupoval sem switch, v alze stal na 4k o 500 vic nez v czc (a to taky neni ani zdaleka nejlevnejsi) a jeste tam nabilzeli "treti rok zaruky za 500" ... v czc byl o to petikilo levnejsi vcetne 5let zaruky. Jinde bych ho koupil klidne jeste o dalsi petikilo levnejs.
A to nemluvi o moznosti to koupit pres ebay, za pulku.
Ale jiste z jednoho nakupu se neda nic vyvozovat, ja zase pokoukavam po TV a kdyz jsem se naposledy dival, tak v Alze ji meli o necely 2.000,- levnejsi nez c CZc, ale nasel jsem ji jeste jinde o tisic levneji. Samozrejme, prave proto je treba hodit presnej nazev zbozi do Google a kouknout i jinam, ale faktem zustava, ze v Alze maji hodne polozek opravdu levnych a lidi maji tendenci (snad kvuli nedostatku casu) kdyz uz jsou kupovat neco levnycho do Alzy, koupit i neco dalsiho, co uz tak levne nevyjde. Ale nic to nemeni na faktu, ze je celkove Alza pomerne levna, dost casto dokonce o nejakou tu korunu levnejsi nez CZc.
Jinak ebay fakt neuvadejte, to je mimo zaber beznych nakupu.
Částečně je to pravda, ale pokud si spočítám, kolik mi přinese Heuréka a kolik reklama ve stejné ceně, tak se ta Heuréka přes všechna negativa vyplatí víc.
Mě třeba vůbec nezajímá, že nějaký web dělá z eshopu nějaký magazín plný článků a videí, naopak mě to odradí. Chci prostě přijít do obchodu, nakoupit, zaplatit a rychle dodat zboží. Informace si můžu najít jinde pokud je potřebuji.