Vlákno názorů k článku Milníky internetového desetiletí od Jiri Ludvik - Jakakoliv historiografie zapasi s jednim problemem - subjektivnim...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 2. 2002 10:08

    Jiri Ludvik (neregistrovaný)
    Jakakoliv historiografie zapasi s jednim problemem - subjektivnim vyber udalosti a osob. To se ale tezko resi. Takze nasleduje muj subjektivni pohled -

    Chybi svetova perspektiva. Cesky internet nevznikl v hlavach genialnich ceskych vedcu a inzenyru ale povetsinou byl aplikaci toho, co bylo vyvinuto jinde. Vyjimky z tohoto pravidla (sice si na ne zrovna ted moc nevzpominam, ale urcite byly) by urcite staly za zmineni. Stejne jako kontext toho, co se delo ve svete.

    Z hlediska obsahu je zminena statni sprava, politici, vyhledavace, casopisy, ale chybi jakekoliv zmineni e-businessu.

    Jinak samozrejme nostalgie je prijemna.
  • 15. 2. 2002 13:20

    Jan Kastl (neregistrovaný)
    Já bych například viděl jako mezníky zpřístupnění katalogů v našich knihovnách. Nejprve TELNETem, pak přes WWW-přístup (a to i Národní knihovna, Státní technická knihovna), vše dříve, než se tímto problémem začala u nás hlouběji zabývat komerční sféra.
    Ale to je ona věc subjektivního pohledu.
    Hlavně to však píši proto, že se nějak má automaticky předpokládat, jako by vše pokrokové u nás bylo kvůli komerci. Přece i ona historie Internetu u nás to vyvrací.
    A vezměme si nyní Národní knihovnu. Tam se - podle mě kvůli jistému "komerčně povinnému" novinářskému podtextu většiny článků - nikoho ani nenapadne podívat, že lze třeba i generovat SeesionID jako náhodné číslo na vlastním počítači (viz jejich anglická verze). I jen počty spravovaných záznamů jsou pro mnoho "internetově sečtělých" lidí najednou překvapivé.
    A nejsem si jist, zda nějaké takovéto překvapivé zjištění nemá na některé lidi ten vliv, že potom začnou přehlížet i odborně podložené názory irelvantní vůči onomu "povinnému novinářskému podtextu", který snad má mít za cíl vždy čtenáře správně světonázorově zorientovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).