Vlákno názorů k článku Miloš Lenoch (NejŘemeslníci.cz): Firmy už nemůžou před zákazníkem utéct od h4x0r - Je to přesně tak, jak tu už v...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 4. 2016 10:01

    h4x0r

    Je to přesně tak, jak tu už v diskuzi padlo. Dobrý řemeslník má o kšefty postaráno na týdny dopředu. Jeho zákazníci reference ústní cestou předají dál a on pak musí zakázky odmítat, co jich má. Pokud je skutečně dobrý a cenově ucházející (nečíst jako levný, vše má svou cenu, i dobrá práce).

    Takže na NejRemeslnici se pohybují fachmani, kteří nejsou ani levní, ani dobří a namísto práce u lidí na zakázkách, které se jim valí samy, se věnují shánění práce na podobných serverech.

    Máme v rodině kontakty na osvědčené řemeslníky a pokud něco potřebuju ze zedničiny, vymalovat, truhláře apod., tak přesně vím, kam se obrátit, a jsem v čekací době. Řemeslník, kterej vám řekne, že může hned zítra, je mi podezřelej.

    Zásadní problém NejRemeslnici je ten, že právě proto, co pan Lenoch překvapivě otevřeně potvrdil: musíme nabízet kvalití firmy, které ale nemáme. No a tak nechává řemeslníky, aby si sami psali recenze, jaké uznají za vhodné. O jejich vypovídající úrovni si každý může udělat obrázek sám.

    Před lety jsem udělal zkušenost, že elektrikář přes NejRemeslnici.cz se ukázal jako totální jelito, navzdory pozitivním recenzím a hodnocení 4,5 hvězdy. To, co jsem zažil já, bylo to, že při vysekávání tří zásuvek a posunutí světla v pokoji třikrát překopnul kabel (bohužel zrovna ten vedoucí do vedlejší kuchyně, takže jsme pak lednici museli mít zapojenou na prodlužovačku z jiného pokoje, kde zásuvky fungovaly) a to vysekání zmíněných tří zásuvek a oprav toho, co podělal, dělal 1,5 pracovního dne, takže oproti půldni dovolené jsem si musel vzít den dovolené navíc a celý den navíc trnul, co zase kde pokazí. Plus se ukázalo, že je to nějaký melouchář, vůbec ne pravý elektrikář. Ale hlavně že si na NejRemeslnici.cz naflákal falešné pozitivní recenze sám. Měl jsem tenkrát bohužel za to, že recenze mohou vkládat výhradně klienti NejRemeslnici, kteří si poptávku zadali a s daným řemeslníkem tak mají osobní zkušenost.

    Jenomže to by málokdo dělal a server NejRemeslnici by byl plný nabídek firem bez recenzí. To pan Lenoch nechtěl a v honbě za "osvědčenými" řemeslníky si pomohl tak, že nechal řemeslníky, aby se těmi "osvědčenými" stali tím, že si na sebe sami budou psát recenze.

    Pokud na podobný přístup sehnal investora, je navíc smutné, že podobné podrazy se vyplácí.

  • 22. 4. 2016 11:49

    krakonoš (neregistrovaný)

    Za socíku jste si v hospodě sehnali meloucháře a dokázali s nimi postavit, bez hypotéky, barák. Dnes jsem rád, že 99% toho, co je doma potřeba udělat, zvládnu sám.

  • 22. 4. 2016 11:38

    mendrit (neregistrovaný)

    Ono to celkem odpovídá i situaci kdy mají cca 25 000 řemeslníků a firem a přitom jen 50 000 zakázek za rok.

    I při ceně jedné zakázky 50 000 za rok, tak na jednoho řemeslníka připadá jen 100 000kč/rok což je třeba polovina ještě cena materiálu.

    Kdyby tam těch řemeslníků bylo 1000-2000 tak by ten obrat značil fungující stav věcí, jinak musí dramaticky narůst počet zakázek a celkový obrat, aby řemeslníci měli vůbec zájem se zdržovat tímto serverem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).