"časem to nahradí roboti"
To opravdu pobavilo. Hloupá asociální technika bude vychovávat děti k lidství a lidskému životu? Jasně... A štěňata pro změnu vychová slepice, že? Předpokládám, že se budete chtít s jedním z takových robotů "oženit" - oproti zastaralé verzi "živé nerobotické manželky" půjde kdykoliv vypnout a bude mít mnohem větší výkon při umývání nádobí, že?
Nic nezdravějšího, než asociální technologické vzdělávání si nelze představit. A období distanční výuky to jen potvrdilo. Nárůst psychických poruch a poruch chování u dětí to dokazuje - a to zatím na druhé straně té obrazovky byl ještě člověk...
Tihle evangelisti robotické pseudointeligence jsou z hlediska budoucího vývoje lidské společnosti stejně užiteční, jako kdysi hitlerjugend nebo agitátoři za JZD.
Ten systém je obrovský a má obrovskou setrvačnost. Hlavně je to dáno tím, že drtivá většina těch co v něm pracují, včetně pedagogických fakult, nic jiného než školství nezná. Podobný efekt se nakonec týká i většiny rodičů.
Moc bych se tím neznepokojoval, časem to nahradí roboti. Efektivní výuka je možná jen tak, že sleduje žáka, jak věc chápe, a tomu se okamžitě přizpůsobuje. To nelze dělat ve třídě se 30 žáky, navíc učitel žákům do hlavy nevidí. Robot ale uvidí, zpočátku nepřímo. Výuku, kde věc není potřeba pochopit, lze zrušit bez náhrady.