Vlákno názorů k článku Ministerstvo duhových jednorožců aneb Proč se školy pořád snaží zakázat žákům mobily? od MayaMladk - Vzhledem k tomu, že jsem sama studentkou střední...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 6. 2021 17:44

    MayaMladk (neregistrovaný)

    Vzhledem k tomu, že jsem sama studentkou střední školy si myslím že k tématu mám co říci. Z mého pohledu není ani jeden názor dobře. Mobily a moderní technologie například nejsou zrovna dobrá volba v předmětech ve kterých je potřebné získat praktickou zručnost jako například praktické činnosti nebo výtvarka na uměleckých / uměleckoprůmys­lových školách. V matematice je zase dobré používat kalkulačku z více důvodů. Jedním z nich je třeba i to, že během maturity není povoleno použít mobilní telefon kde by si maturant třeba vyfotil jakoukoli rovnici přes aplikaci typu Photomath a ihned by znal výsledek. V tomto případě je lepší studenty připravit na to čím si projdou při maturitě, a ve zbytku života ať to klidně řeší jak chtějí. Naopak při češtině nebo při určitých předmětech není vůbec špatnou volbou mobil využít k vyhledávání informací, ale nemělo by to podle mě překročit určitou mez, aby informací z Wikipedie nebylo více než těch z prezentací nebo učebnic.
    Jsou prostě věci ve kterých může mít autor pravdu, ale pouze jsou tu napsány i naprosté šílenosti nad kterými jsem kroutila hlavou. Neříkám že bych zákazy mobilů schvalovala, ale ani neschvaluji jejich volné používání. Ne nadarmo se snad říká že všeho má být s mírou ne snad?

  • 14. 6. 2021 7:33

    jinejmuf

    Ještě v septimě je motivací pro velkou část žáků něco typu "rodiče chtějí, abych měl hezké známky". Ani v oktávě se nikdo nedožaduje toho, aby jim hodina neodpadla...

    Na střední škole prostě ještě není většina studentů schopna vnímat, že se učí pro svou vlastní budoucnost. Nelze jim to mít moc za zlé, většina z nich v té době ještě stále netuší, čemu se v životě chtějí věnovat, mají zkreslené představy i o studiu na VŠ, natož o realitě zaměstnání. O spoustě pracovních pozic ani neslyšeli, natož aby měli alespoň přibližnou představu o tom, co je na nich čeká a co budou muset umět.

    Upřímně řečeno, jako učitel na SŠ jsem taky až tak po 5 letech praxe zjistil, co bylo opravdu přínosné a co byla jen nepoužitelná vata a který z těch nenáviděných vyučujících nám ve skutečnosti dal skvělé základy. Musel jsem se naučit spoustu věcí, které mi odborné studium na VŠ (nikoliv pajdák, ale učitelství na odborné fakultě) nedalo a doteď si třeba neumím spočítat výplatu.

    Čili ano, v českém školství jsou potřeba zásadní změny, ale rozhodně tou potřebnou změnou není vyhazování peněz za drahou, nespolehlivou a těžko využitelnou techniku...

  • 12. 6. 2021 9:13

    wimcz

    "V tomto případě je lepší studenty připravit na to čím si projdou při maturitě, a ve zbytku života ať to klidně řeší jak chtějí."

    Tohle je to nejsmutnější, co jsem tenhle rok četl. Mrzí mě, že zrovna od středoškolačky, která k tomu má co říct... Vždyť to má být přesně opačně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).