Vlákno názorů k článku Ministerstvo informatiky čelí nařčení z propagace Microsoftu a Centra od Drake - Zdravím všechny! Přečetl jsem si snad všechny dosavadní příspěvky...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 12. 2004 13:09

    Drake (neregistrovaný)
    Zdravím všechny!

    Přečetl jsem si snad všechny dosavadní příspěvky a musím říct, že to zbytečně nafukujete. Ministerstvo se prostě rozhodlo udělat nějakou začátečnickou příručku a vybralo si k tomu konkrétní příklady, protože těžko byste člověku neznalého počítače vysvětlovali cokoliv jen obecně bez uvedení konkrétního příkladu. Nevím jak tato učebnice vypadá, ani její návrh, ale fakt, že byl vybrán Microsoft je, dle mého názoru, naprosto správně (jak už tu někdo napsal). Který jiný operační systém je tak DRTIVĚ rozšířen jako právě Microsoft. Já osobně občas pracuji i s unixem a ano, na vysoké jsme měli i na několika dveřích nálepky tučnáka (logo unixu), a vůbec u profesionálů, kteří spravují kupříkladu servery je unix denní chleba.

    Ale uvědomme si, že Microsoft přes vše co proti němu máme dnes tvoří opravdu JEDINOU rozumnou volbu pro začátečníky. Ano mnohokrát počítač rozhodne za Vás, oproti třeba unixu, kde si instalační balíčky můžete zvolit sami, ale to nemůžete od začátečníků chtít. Microsoft se vždy snaží být user-friendly a každá nová verze Windowsu je lepší a lepší. A opět jak už tu bylo zmíněno: v každé práci kde je dnes počítač po Vás v 99 procentech budou chtít znalosti windowsu, wordu a Internetu.

    Microsoft je prostě a jednoduše rozjetý vlak a můžeme se stavět třeba i na hlavu - jen tak se to nezmění. To že je relativně drahý je druhá věc, ovšem ruku na srdce... firma vám to zaplatí, a kdo doma ho má legální. Jen ten co neví co je to vypalovačka a cracklý software je pro něj tabu.

    S tím výběrem centrumu je to obdobné - prostě konkrétní příklad - kdyby se vybral seznam.cz byly by reakce stejné.

    Takže sečteno a podtrženo, pokud se do té příručky přidají informace i o jiných operačních systémech + výhody a nevýhody, další alternativy Internetových prohlížečů a portálů, bylo by to podle mě v pořádku.

    Rozhodně bych žádnému začátečníkovi nedoporučil příručku s úvodem do Unixu, pokud by předtím nezvládl Windows alespoň na střední úrovni.
  • 28. 12. 2004 13:18

    morgan (neregistrovaný)
    Souhlas, ale co třeba Mac OS X a jeho přívětivost? Myslím, že pro začátečníky možná lepší než WIN. Zaměření MI je ale univerzálnost a WIN jsou nejrozšířenější.
  • 28. 12. 2004 13:29

    gooff (neregistrovaný)
    myslim ze problem je v tom ze jste to necetl. opravdu si nemyslim ze ta diskuze je o tom co pouzili (ms a centrum) ale jak to pouzili.

    btw tucnak neni logo unixu
  • 28. 12. 2004 14:40

    morgan (neregistrovaný)
    Naprosto souhlas. Ať se to už někomu líbí nebo ne, MS Win je nejrozšířenější PC systém a asi ještě dlouho bude. Příručka šla ale napsat jinak, aby zohledňovala i jiný možnosti.
  • 28. 12. 2004 18:44

    Eda (neregistrovaný)
    Taky je otazka, jestli je to z rozsireni Win z hlediska statu dobre - a treba ja se domnivam, ze neni.
  • 28. 12. 2004 13:36

    Kit (neregistrovaný)
    V zaměstnání i doma používám Linux. Jsem rád, že jsem školu absolvoval na operačním systému, který s Windows neměl nic společného. Teprve později jsem poznal produkty od Microsoftu a velice rád jsem od nich zase odešel. Měl jsem z nich akorát bolení hlavy.

    Bylo tady už řečeno, že správné psaní textu není klikání na bold nebo italic, ale nastavení stylů a jejich používání. Dlouho jsem produkty typu Office používal jen vyjímečně, protože jsem viděl zrůdnosti, které z nich vycházejí. Když jsem ale v OpenOffice zkusmo napsal zprávu pro šéfa a použil k tomu styly, bylo to zpočátku jakési zdržení, ale později jsem zjistil, jak je to pohodlné. Výsledný produkt pak měl vyšší úroveň, než na jakou jsem byl zvyklý. Vytvořenou šablonu dál používám, došlo tedy k zefektivnění.

    Tím chci sdělit, že když se učí práce s Wordem a neučí se alespoň základy typografie, tak je to špatné. Pokud se s Wordem budou učit i typografické zásady, které jsou obecně použitelné i v ostatních editorech, nebudu mít námitek.

    Nesouhlasím s tím, že by se unixové základy měl učit někdo, kdo předtím zvládl Windows. Mám velmi dobré zkušenosti s lidmi, kterým jsem od úplného začátku (Windows neznali) instaloval Linux. Už u něho zůstali, protože si nevytvořili špatné návyky, kterými bývají postiženi uživatelé Windows.
  • 28. 12. 2004 13:48

    mk (neregistrovaný)
    evidentne jste nikdy nezazil zacatecnika, ktery nikdy pocitac nevidel. muzu vam rict, ze pro cloveka, ktery nevi co pocitac je, je naucit se s GNU/Linux, MacOS X nebo Windows stejny problem.

    ja spis nechapu proc to ma stat financovat? at si to financuje microsoft, ne? je to jeho program, jeho uzivatele, jeho prijem. nevim proc bych to mel plati ja.

    to je naprosto stejna logika jako ze by stat mel dotovat urcitou pekarnu ze statnich penez, protoze jejich rohliky jsou rozsirene.

    kdo chce pouzivat windows, koupi si prirucku pro windows, kdo chce pouzivat linux, koupi si prirucku o linuxu. to same plati pro freebsd,macosx a dalsi os ktery muzete najit. porad nechapu co ma co micr v tehle oblasti delat. zrejme jsem naprosto mimo, protoze mi to nikdo nevysvetlil ale vsichni to nejakym zpusobem "chapou".
  • 28. 12. 2004 14:53

    Honza (neregistrovaný)
    taky myslim, ze byste si ty materialy mel nejdriv procist, a pak teprve diskutovat o tom, co se zbytecne nafukuje nebo nenafukuje.
  • 1. 1. 2005 22:08

    pingu (neregistrovaný)
    Milý draku, nesohlasím, za prvé MS není jedinou ale jednou z mnoha možností.
    Jako neznalost textů bude to i neznalost těch dalších možností, protože někdo, kdo zná moderní unixová uživatelská prostředí, by toto nemohl říct. Podle mě, což nůže být můj subjektivní názor, se používají stejně snadno a daleko efektivněji než MS Win. Je to prostě o tom, že obyčejný uživatel rozdíl skoro nepozná.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).