Pred nekolika dny se zde psalo, ze vlada nebude zadnou kampan na DVB-T financovat. Tak nevim. No tak se asi prece podarilo nejakemu LOBISTOVI nekoho presvedcit. No bylo by to skoda o takove penize (100miloonu) prijit. Vsak se to jiste nekomu podari.
Nyni k veci.
Zajem na hladky prechod z analogoveho na digitalni vysilani by meli mit hlavne provozovatele Č.TV TV Nova a Prima. Tak ty snad mohou sve divaky informovat v ramci vlasniho vysilani. Jim by melo zalezet na tom kolik budou mit divaku. Proc vyhazovat penize statu. Ono se jich snad jiz vyhazuje dost.
ja se bojim toho, ze pokud to ma byt celoplosna akce uz od konce zari, spousta lidi se bude ptat kdy uz to tedy bude, ci nekteri koupi STB a pak se budou divit ze v jejich kraji pojede digitalni TV az za 2 roky
Naprostý souhlas. Pamatuji si dobu, když začala CT2 vysílat ve IV.TV pásmu. TVP ve většině neumožňovaly toto pásmo příjímat. Tesla vyrobila a dodala na trh laditelné konvertory (cena tehdy asi 1000 Kčs). Žádné informační kampaně se neprováděly. Jen občas se v TV objevila zpráva, "pro příjem druhého pořadu TV je nutno si opatřit konvertor Tesla". Z vlastní zkušenosti vím kolik starších spoluobčanů i mimo velká města již ví o digitálním vysílání.
V podstate se jedna o tak 2 pulhodinove porady, ktere by se mely objevit v televizi opakovane v ruznych vysilacich casech.
1. porad - teoreticke veci jako zpusoby prijmu dostupnost a to i casova, sluzby.
2.porad - "jak na to". Ukazat ruzne zpusoby instalace zarizeni. s ohledem i na to varovani pred pokojovymi antenami a vubec antenami se zesilovaci u DVB-T.
Jelikoz je v zajmu stavajicich televizi at se na ne lide divaji i po prechodu, tak jim za vysilani nic neplatit (neznalost zakona neomlouva). Pokud jednotlive spolecnosti prestanou vysilat tyto osvetove porady v hlavnim vysilacim case, tak zkratit terminy v TPP. Vikend pred vypnutim kazdeho vysilace odpojit TV stanici (uz 3 mesice vysila i v DVB-T), a dokola tam otacet ty dva porady. Kdo ani potom nepochopi co ma delat, tak tomu sebrat uredne obcansky prukaz. A hned jsme na castce 1 MKc. Proc stat vyhazuje jak drak moje penize nechapu.
Cela spolecnost funguje (i za sociku fungovalo "to je moje") na kapitalistickem principu a nas stat se stara o veci ciste kapitalisticke, ktere kapitalisti umi zaridit mnohem efektivneji sami. Nepamatuji si, ze by byla kampan k prechodu z meho oblibeneho obchudku na rohu ulice na supermarket 2 km daleko. Proste obchudek jednoho dne nebyl, a mne nezbylo nez si zjistit, kde se da nakoupit a jsem tedy nucen slapat jak to pako. A tam jde o jidlo, zakladni zivotni potrebu, ne jen o pitome jihoamericke kecani az do vecera.
Ja myslim, ze pro urcitou skupinu osob, ktera se diva jen na televizi a jine informace nema (bohuzel, jsou i taci), je urcita davka informaci asi nezbytna. Jen se obavam, aby informace v kampani zverejnene:
1.) Netvrdily vylozenou nepravdu, nebyly zavadejici (prijem na kus dratu nebo pokojovou antenu neni vzdy mozny a pouze mapa pokryti k volbe typu anteny nestaci).
2.) Nevyvolaly prehnana ocekavani (vyborny obraz i zvuk je pouze za urcitych podminek, interaktivni sluzby zdaleka nejsou dostupne vsem...).
3.) Pokud mozno ujistily verejnost, ze dnes zakoupeny set-top-box (tj. pro MPEG-2) bude pro volne dostupne programy (FTA) v CR pouzitelny nejmene dalsich 10 let, zaroven okrajove naznacit, ze do dalekeho budoucna se mohou v eteru objevit i placene programy s jinym kodovanim, ktere dnesni set-top-boxy umet zpracovat nebudou.
Jinymi slovy, je nutne, aby obsah spotu jeste pred jejich uverejnenim museli schvalit skutecni odbornici s dlouhodobou praxi (nejlepe z CRa, CDG, CTc i CTU). Jinak by z toho mohly byt nejen vyhozene penize, ale take znacny gulas v hlavach lidi (nez gulas v hlave, lepsi nedelat nic).
Jsem na to uprimne zvedav :-).
Srdecne zdravi Radek Donat, DVBTshop.net