Slovenská veřejnoprávní média "ovládaná" zásahy do vysílání střídajícími se vládami a neskutečné dluhy ma jí a mohou dále mít fatální následky pro demokracii v SR. Tím, že Rady STV a SRo zaniknou a ředitele bude volit Národní rada SR na návrh Výboru NR SR pro kulturu a média dojde k jejich úplnému ovládnutí. To co se dnes děje (zánik některých TV a R programů) je jen začátek. Nakonec může dojít i k privatizaci těchto médií. Nemá to jen důsledky ve zrušení programů, ale na Slovensku byla prakticky zastavena digitalizace!
Doufám, že u nás privatizace veřejnoprávní ČT nehrozí.
"nebudou podporovat různé studentské filmy, nezávislou tvorbu...."
A co by tedy veřejnoprávní TV měla podle Vás dělat? Talentové soutěže a mýdlové opery? Souhlasím s názorem, že určité formáty ČT provozuje zbytečně, a dalo by se šetřit. Ale určitě ne na podpoře nové a nezávislé tvorby.
Už takhle ČT stále opakuje socialistické estrády a seriály, to takhle má vysílat napořád?
Stejně jako je třeba podpora nezávislé hudební scény a kultury ze strany rozhlasu (ta u nás mimochodem naprosto chybí), tak je třeba podpora nezávislé filmařiny, dokumentaristiky a další tvorby ze strany veřejnoprávní televize.
Privatizace ČT nehrozí, toho se bát rozhodně nemusíte. Spíše mi ale jde na nervy, že proč bych měl platit jako koncesionář kanály ČT1, který se chová jako komerční a ČT4 sportovní kanál. Nejsem pro zákaz nebo rušení sportu na veřejnoprávní TV, ale okrajově může sport vysílat na ČT2.
ano, vyhodí pár lidí co nemakají a mají tam teplé místečka, nebudou podporovat různé studentské filmy, nezávislou tvorbu....vždyť to co vyberou na poplatcích by v pohodě vybrali i za stejné období na reklamách, budou dělat za co nejvyšší ceny další komerční věci, techniku na to mají...v tom bych problém neviděl, jen nevím co by se stalo s těmi co je teď ta reklama z ČT živí...
já osobně jsem s ČT spokojený...i s financováním, jen nabízím alternativu...bohužel v dnešní době už se moc nezávislost nebere, když má někdo v názvu nezávislý, tak hned dávám pozor...
ad podpora - teoreticky ok, ale prakticky to nefunguje a fungovat nemůže - problém nastává vždy, když se má vybrat ta správná "nezávislá" hudební scéna či filmová tvorba...prachy dostane ten, kdo má "ostré lokty, známosti a je náš ". Konkrétně - které "nezávislé" umění ČT podpořila, mělo to kvalitu ?
Ten správný "čuch" na kvalitní nezávislé umění/kultutru vždy v minulosti měli soukromí mecenáši. Znáte uznávaného umělce (kromě "socialistických"), který vyrostl na podpoře státu ?
pokud jde o radia a hudební scénu - dnes je tolik směrů, že na velkých trzích (USA, GB, D) existují desítky/stovky radií specializovaných na jeden daný typ/směr. U nás není tak velký trh a tak je těch stanic méně. Ale stejně jsou stanice zaměřené na milovníky Michala Davida, Helenky, country, beatu, klasického rocku atd. Je pravda, že jejich počet odpovídá počtu "zákazníků". Stále je více milovníků Karla Gotta nežli alternativců a tomu odpovídá i to co radia hrají...nicméně i radia hrající alternativní hudbu máme. Zejména na internetu je dnes vše.
Tak v tom, že výběr konkrétního umělce/skupiny je vždy sporný. A já ČT až tak nesleduji, abych znal konkrétní případy, kdy podpořila někoho správně, a kdy ne.
Ale dám příklad z rozhlasové branže: Slovensko.
Tamní veřejnoprávní Radio_FM podporuje hudební scénu velmi vydatně tím, že ty interprety hraje, věnuje CZ a SK tvorbě i specializované pořady, podporuje koncerty a festivaly... A přitom se nedělají rozdíly, prostě všichni zajímaví interpreti tam mají dveře otevřené. Asi takhle si představuji moderní veřejnoprávní službu. Navíc Radio_FM supluje i český veřejnoprávní rozhlas, protože ten pro podporu nadějné mladé tvorby nedělá vůbec nic, a tak si posluchač musí naladit slovenský rozhlas, aby si poslechl zajímavé a perspektivní hudební skupiny z ČR.
Soukromí mecenáši mají zajímavý čuch, ale ne vždy. Někdy to vyjde, někdy ne. Někdy se tlačí kupředu i přes soukromé známosti podprůměrný brak, jako je to třeba v ČR (známosti v hudebních vydavatelstvích, soukromých rádiích...). Prostě záleží na tom, jaký typ soukromých mecenášů se v dané zemi vyskytuje. A když u nás se stále do popředí díky soukromým konexím tlačí lidé typu Michala Davida, je to smutné (a je to bohužel realita).