CTU muze dat podnet PS, jakmile rozpozna svoji bezzubost. Muze monitorovat trh, operatori jsou povinni poskytovat podklady atd. atd. Sve argumenty tak muze podlozit neprustrelnymi fakty.
Ve strucnosti plati Werichovska pravda: "kdo chce, hleda zpusoby, kdo nechce, hleda duvody". Tenhle cirkus si plati obcane a mne nebavi jak CTU a jeho klaka porad breci, ze zakon tohle nebo tamto. Kdo ma navrhnout rozumne upravy? Dojicka Anca nekde z podhuri nebo panove na CTU?
ano, s tím souhlas, že by ČTU mohl dělat daleko více. Bezzubost je jen výmluva, může tlačit na konkrétní změnu zákona.
Na druhou stranu, ale nastavil metodiku měření signálu, za poslední roky došlo k výraznému posílení LTE signálu, protože si to prosadil do licencí. U sporů klient - operátor je na straně klientů. Pořádá několik seminářů ročně a jeho lidé chodí na konference, kde komunikují s odborníky. Nemají neomezený rozpočet na lidské zdroje.
Tak když 450ku nechce O2 ani zákazník, tak ať ty frekvence vrátí. Easy.
Když nasadí novou technologii, ať si ji v rámci mantinelů licencuje, v rozumným právním rámci by neměl být problém nahrazení jedné služby jinou v rámci přídělu. Třeba tak, že vydraží exkluzivní používání frekvencí na 10 let a zažádá o licenci na konkrétní technologii. A o příděl bez náhrady přijde, pokud ztratí všechny licence, co se frekvence týkají, na dýl než trojnásobek správní doby pro vyřízení licence. pak by šlo podmínil licenci splněním pár podmínek, nebo ji vydat na kratší dobu,...
A svobodou podnikání nejde argumentovat vždycky. Autodopravce má náklady s leasingem, palivem, servisem, mzdama, školeníma, ... Tahač splácí třeba 5 let, to je taky investice. A ať zkusí vysvětlit bengám sjetý gumy na stroji přetíženým o 50% s řidičem, co 30 hodin nespal s argumetnem, že svobodně podniká.
Svoboda podnikání je o tom, že se někdo rozhodne vyrábět zboží nebo službu a musí akceptovat okolí, včetně legislativního rámce. A stát by měl ten rámec udržovat stabilní.
V tomto argumentu bych byl hodně zdrženlivý!
a - soukromé podnikání je o něčem jiném než o tom, že dělám to, co mi někdo nařídí (třebaže na pronajatém aktivu).
b - stát zastupuje vždy nějaký úředník (ministr, náměstek, předseda). Jak tento človíček může odhadnout, co bude IN v telekomunikacích za 10-20 let? Je snad vševědoucí? Navíc tam sedí nanejvýš 4 roky.
c- licence na méně než 10 let postrádá smysl. V telekomunikacích je hodně moc utopených nákladů.
Před 10 lety se o LTE nevědělo. Bylo GSM, UMTS a CDMA. Co z toho má perspektivu dnes?
O2 má v licenci pro pásmo 450 MHz natvrdo napsáno CDMA, k čemu je to dobré v roce 2017 - chtějí to zákazníci? (nechtějí), chce to O2 (nechce), chce to MPO (tam nevědí do je CDMA).
Volnost v podnikání je to, co posouvá ekonomiku dopředu. Říká se tomu inovace. Nebýt pánů skypů, fejsbuků, viberů a whatsappů, tak dnes posíláme SMS se 160 znaky.
Český regulátor se vydal cestou technologické neutrality, což je dobře. Neomezuje licence na určitou technologii vyjma té 450, která je pozůstatkem minulosti.
Celý problém českých licencí je § 20 zákona 127/2005, ale o tom se raději nemluví. Namísto toho se řeší zástupný problém právního rámce smluvního vztahu pro spotřebitele a podnikatele.
Můžu, pokud FUP neslouží jen k ochraně sítě, ale zároveň je tvůrcem zisku operátora tak tu nemá co dělat a mělo by být zákonem zakázáno. Pokud dá někdo rozumné FUP jak tu někdo psal kolem 100 giga za 300 nebo 400 korun potom ať FUP je. Ale to by zase ti naši zloději nesměli stavět síť stylem na 100% kapacity, nasáčkovat 1000% lidí s dodatkem "Stejně všichni nebudou stahovat". A co když náhodou budou???