Dekuji za upresneni, prave tak jsem to myslel;-) Jen si myslim, ze pro ty lokalni jevy, ktere mel puvodni tazatel na mysli (tj. s malou cilovou skupinou, radove mensi nez napr. koncert Madonny nebo Rammstein, coz opravdu nejsou pripady lokalni akce) se skoro vzdy dostaneme na to "neslo"...
 
Žádná psychohistorie ani předvídání, jen zase o něco lepší zjištění názorů. Příkladná ukázka je u indexu nezaměstnanosti - ten se počítá zpětně, takže logicky, search traffic hledání práce stoupá měsíc nebo kvartál předtím, než si statistiky něčeho všimnou - a o žádné předvídání budoucnosti nejde :).
Nicméně experimentů je stálo málo, na konci téhle prezentace http://www.slideshare.net/Ataxo/twitter-as-a-data-mining-source můžete vidět dva příklady toho, že by to v některých případech mohlo fungovat.
Takže až se nějaký takový prediktivní nástroj rozšíří, bude stačit, když si budoucnost bude vymýšlet, a lidé se těm výmyslům přizpůsobí, tedy pokud jeho výstupy budou šířeny médii jako zpráva. Jinak 80% lidí se chová vždy stejně. Dřívější problém byl, že z té skupiny oněch 80% bylo málo zastoupeno na internetu. Facebook to ale změnil. Facebook je vlastně záznam běžných rozhovorů běžných lidí v jednom "oblaku". Stačí si jen vybírat co vás zajímá. Nebo si to vymýšlet a dát tomu potřebnou publicitu. 80% lidí vás bude následovat. Ovšem jen do doby zahlcení systému, kdy si budou budoucnost vymýšlet všichni hráči na trhu.
Děkuji za mimořádně inspirativní článek.
Uvedené příklady se týkají velkých regionů a akcí. Domníváte se, že by bylo možné použít prediktivní analýzu rovněž pro odhad návštěvnosti menších regionů - turistických destinací, např. národního parku, hradu, koupaliště? A podobně u akcí. Šlo by odhadnout návštěvnost lokálních akcí, např. nějakého festivalu, sportovní či turistické akce?