Děkuji za mimořádně inspirativní článek.
Uvedené příklady se týkají velkých regionů a akcí. Domníváte se, že by bylo možné použít prediktivní analýzu rovněž pro odhad návštěvnosti menších regionů - turistických destinací, např. národního parku, hradu, koupaliště? A podobně u akcí. Šlo by odhadnout návštěvnost lokálních akcí, např. nějakého festivalu, sportovní či turistické akce?
Nicméně experimentů je stálo málo, na konci téhle prezentace http://www.slideshare.net/Ataxo/twitter-as-a-data-mining-source můžete vidět dva příklady toho, že by to v některých případech mohlo fungovat.
Dekuji za upresneni, prave tak jsem to myslel;-) Jen si myslim, ze pro ty lokalni jevy, ktere mel puvodni tazatel na mysli (tj. s malou cilovou skupinou, radove mensi nez napr. koncert Madonny nebo Rammstein, coz opravdu nejsou pripady lokalni akce) se skoro vzdy dostaneme na to "neslo"...
Takže až se nějaký takový prediktivní nástroj rozšíří, bude stačit, když si budoucnost bude vymýšlet, a lidé se těm výmyslům přizpůsobí, tedy pokud jeho výstupy budou šířeny médii jako zpráva. Jinak 80% lidí se chová vždy stejně. Dřívější problém byl, že z té skupiny oněch 80% bylo málo zastoupeno na internetu. Facebook to ale změnil. Facebook je vlastně záznam běžných rozhovorů běžných lidí v jednom "oblaku". Stačí si jen vybírat co vás zajímá. Nebo si to vymýšlet a dát tomu potřebnou publicitu. 80% lidí vás bude následovat. Ovšem jen do doby zahlcení systému, kdy si budou budoucnost vymýšlet všichni hráči na trhu.
Žádná psychohistorie ani předvídání, jen zase o něco lepší zjištění názorů. Příkladná ukázka je u indexu nezaměstnanosti - ten se počítá zpětně, takže logicky, search traffic hledání práce stoupá měsíc nebo kvartál předtím, než si statistiky něčeho všimnou - a o žádné předvídání budoucnosti nejde :).