stát počká až nastane pořádný průšvih
Tento princip funguje všude: dokud není problém, není důvod hledat řešení. Kdoví, jak by to dnes bylo s bezpečností jaderných elektráren, kdyby nedošlo k havárii v Černobylu. Buďme rádi, jestli si to ten stát aspoň uvědomí a začne něco dělat, navzdory různým vlivným osobám, které každé nebezpečí usilovně bagatelizují.
Tak to uz je fakt hodne dlouho kdy se jelo bez cipu a uz auta se nejakym tim jednoduchym mikrokontrolerem spadaji do kategorie veteran... emisni limity a spotrebu bohuzel bez elektroniky nelze splnit.
ECU uz maji lepsi auta od 80tych let. Pokud se presuneme do nasich luhu a haju nekam do 90tek, tak varianty favoritu s ecotronicem uz mely elektronicky rizeny karburator. Felda uz mela strikacku a klasickou ECU.
Takze mozna si to chce trochu osvezit pamet a prestat brucet.
5. 10. 2021, 18:18 editováno autorem komentáře
Ano, Číňané každému rádi poskytnou informace o tom, co vše jejich čipy obsahují a součástí doprovodné dokumentace je i pravdivý podrobný popis celé architektury, že? Je otázka, zda při tom, kolik tranzistorů dnešní čipy obsahují, je možno zjistit, co vše mohou umět a zda nehrozí nebezpečí, nějaké dodatečné aktivace skrytých funkcí. Už dnes hrozí riziko, že nad, byť prozatím primitivní umělou inteligencí můžeme brzy ztratit kontrolu A raději ani nechci vědět, co bude potom následovat.
Není potřeba mít na vše studii, nebo výzkum. Stačí se podívat, kdo vyrábí vnitřnosti veškeré elektroniky, nebo proč nové Škodovky stojí a reznou nepojízdné na parkovištích. (pamatuji časy, kdy Škodovky jezdily bez toho, že by v nich byly potřeba nějaké čipy, bážily polovinu a měly o polovinu nižší spotřebu, takže, paradoxně, zatěžovaly životní prostředí mnohem míň). Takže: V Číně se vyrobí čipy, které mohou obsahovat nějaká zadní vrátka už z výroby, v Indii do nich nacpou nějaký SW, pak to koupí USA a jako jedině kvalitní a bezpečné, po tom, co do toho nacpou nějaké další spyware, to, za řádně namaštěnou cenu, koupíme my.