stát počká až nastane pořádný průšvih
Tento princip funguje všude: dokud není problém, není důvod hledat řešení. Kdoví, jak by to dnes bylo s bezpečností jaderných elektráren, kdyby nedošlo k havárii v Černobylu. Buďme rádi, jestli si to ten stát aspoň uvědomí a začne něco dělat, navzdory různým vlivným osobám, které každé nebezpečí usilovně bagatelizují.
Není potřeba mít na vše studii, nebo výzkum. Stačí se podívat, kdo vyrábí vnitřnosti veškeré elektroniky, nebo proč nové Škodovky stojí a reznou nepojízdné na parkovištích. (pamatuji časy, kdy Škodovky jezdily bez toho, že by v nich byly potřeba nějaké čipy, bážily polovinu a měly o polovinu nižší spotřebu, takže, paradoxně, zatěžovaly životní prostředí mnohem míň). Takže: V Číně se vyrobí čipy, které mohou obsahovat nějaká zadní vrátka už z výroby, v Indii do nich nacpou nějaký SW, pak to koupí USA a jako jedině kvalitní a bezpečné, po tom, co do toho nacpou nějaké další spyware, to, za řádně namaštěnou cenu, koupíme my.
Tak to uz je fakt hodne dlouho kdy se jelo bez cipu a uz auta se nejakym tim jednoduchym mikrokontrolerem spadaji do kategorie veteran... emisni limity a spotrebu bohuzel bez elektroniky nelze splnit.
ECU uz maji lepsi auta od 80tych let. Pokud se presuneme do nasich luhu a haju nekam do 90tek, tak varianty favoritu s ecotronicem uz mely elektronicky rizeny karburator. Felda uz mela strikacku a klasickou ECU.
Takze mozna si to chce trochu osvezit pamet a prestat brucet.
5. 10. 2021, 18:18 editováno autorem komentáře
Ano, Číňané každému rádi poskytnou informace o tom, co vše jejich čipy obsahují a součástí doprovodné dokumentace je i pravdivý podrobný popis celé architektury, že? Je otázka, zda při tom, kolik tranzistorů dnešní čipy obsahují, je možno zjistit, co vše mohou umět a zda nehrozí nebezpečí, nějaké dodatečné aktivace skrytých funkcí. Už dnes hrozí riziko, že nad, byť prozatím primitivní umělou inteligencí můžeme brzy ztratit kontrolu A raději ani nechci vědět, co bude potom následovat.